PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : مقررات حدود تشعشعي تلفن همراه و دستگاه‌هاي راديويي تصويب شد



sinath
02-08-2009, 17:05
خبرگزاري فارس: رييس كميته تدوين و تصويب ضوابط فني و مقررات استفاده از طيف فركانس، از تصويب " مقررات حدود تشعشعي (SAR) گوشي تلفن همراه و ساير دستگاه هاي راديويي " خبر داد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومي سازمان تنظيم مقررات، عظيم فرد اظهار داشت: تشعشعات (SAR) گوشي تلفن همراه و ساير دستگاه هاي راديويي توسط بافتهاي بدن قابل جذب بوده و در صورتي كه مقدار آن از حدود معيني فراتر رود ممكن است موجب وارد آمدن صدمات جدي بر بافتهاي در معرض تشعشع شود.
وي افزود: مطالعات و آزمايش هاي گسترده اي تا كنون در اين زمينه انجام شده است و تحقيقات هم چنان ادامه دارد بنابر اين مصوبه حاضر به منظور تعيين دقيق حدود انرژي تشعشعي جذب شونده ي مجاز و روش اندازه گيري نرخ جذب ويژه (SAR) بر اساس استاندارد ملي ايران به نام "پرتوهاي غير يونساز- حدود پرتوگيري " با كد مصوب 8567 تهيه و تنظيم شده و اجراي آن كه به تازگي ابلاغ شده است پس از 05/08/88 ضروري است.
مدير طرح و مهندسي طيف سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي گفت: اين مصوبه دربرگيرنده تمام دستگاه هاي راديويي ثابت و متحرك كه ممكن است در مجاورت بدن انسان به كار گرفته شوند نيز است.
وي تصريح كرد: تصميم شماره CRA-DEC 91001 مصوب كميته تدوين و تصويب ضوابط فني و مقررات استفاده از طيف فركانس در تاريخ 05/05/1388 ابلاغ شد كه امكان به خطر افتادن سلامت پرتوكاران و مردم در معرض تشعشعات راديويي؛ لزوم تامين ايمني تشعشعي پرتوكاران و مردم در مقابل اثرات مضر تشعشعات راديويي ناشي از گوشي تلفن همراه و ساير دستگاه هاي راديويي از جمله دلايل تصويب اين قانون است.
عظيم فرد در پايان تاكيد كرد: اجراي اين تصميم سه ماه پس از ابلاغ يعني پس از تاريخ 05/08/88 ضروري است .