PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : ارائه خدمات تنها از طريق پورتال الكترونيك



sinath
29-07-2009, 17:02
خبرگزاري فارس: رئيس سازمان تنظيم مقررات گفت: اطلاع رساني به سازمان‌هاي مختلف درباره دفاتر پيشخوان، الزام ستاد‌هاي اجرايي براي ارائه خدمات از اين طريق و حذف دفاتر تك سرويس يا عدم گسترش آنها از اقدامات لازم براي راه‌اندازي دفاتر پيشخوان است.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

به گزارش خبرنگار فناوري خبرگزاري فارس، محمود خسروي در اولين گرد‌همايي رؤساي استاني دفاتر پيشخوان دولت اظهار داشت: براي پيشرفت در آينده راهي به جز اين نيست كه خدمات از طريق پورتال الكترونيك ارائه شود و امكان ارائه سرويس به مردم از راه ديگري ميسر نيست.
وي افزود: با توجه به مصوبه‌اي كه وجود دارد تمام سازمان‌ها مكلفند خدمات خود را از طريق دفاتر پيشخوان دولت ارائه دهند و هدف از تشكيل اين دفاتر اين بود كه يك ساختار و چارچوب خاصي تدوين و خدمات از اين طريق ارائه شود. بر اين اساس وزارت ارتباطات مكلف شد دفاتر خود كه 1700 است را به 8 هزار دفتر گسترش دهد كه در حال حاضر تعداد اين دفاتر 5 هزار دفتر است.
رئيس سازمان تنظيم مقررات وزارت ارتباطات افزود: با توجه به افزايش دفاتر، خدمات از سازمان‌ها به اين دفاتر منتقل نشد به اين نحو كه با افزايش دفاتر، آن ميزان درآمدي كه دفاتر در اختيار داشت و قبل از اين بين پست و تلفن همراه تقسيم مي‌شد اكنون با ورود اندكي از سازمان‌ها بين چند سازمان تقسيم مي شد.
خسروي گفت: يكي از مشكلاتي كه در اين زمينه وجود دارد اين است كه بعضي از سازمان‌ها از واگذاري خدمات خود به دفاتر خوداري كرده‌اند وبايد سازمان‌ها را ملزم به اجراي اين كار كرد.
وي تصريح كرد: جمع‌آوري دفاتر تك سرويس و يا عدم گسترش اين دفاتر يكي از اقداماتي است كه بايد براي پيشبرد اين كار انجام دهيم.
رئيس سازمان تنظيم مقررات اظهار داشت: عدم شناخت برخي سازمان‌ها از دفاتر پيشخوان دولت و درخواست مجوز و پروانه از اين دفاتر از ديگر مشكلاتي است كه در سر راه تشكيل اين دفاتر وجود دارد و بايد تلاش كرد اين دوره گذار سريعتر گذرانده شود.
خسروي افزود: اين دفاتر علاوه برارائه خدمات اشتغال زايي زيادي خواهد داشت و اگر ميانگين آن را نيز درنظر بگيريم دفاتر حد‌اقل با 3 نفر كار مي كند كه اين ميزان نشان از ايجاد اشتغال از اين طريق است.