PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : فایرفاکس ۴ :‌اولین نگاه



satttanism
29-07-2009, 13:31
مدت زمان زیادی نیست که فایرفاکس ۳.۵ پس از مدتها انتظار عرضه شده‌است. در همین مدت موزیلا اولین بروزرسانی امنیتی را هم برای این نسخه از مرورگرش ارائه کرد.اما این بنیاد برای آینده برنامه‌های زیادی دارد. در همین رابطه طی روزهای اخیر اولین تصاویر از چهارمین ویرایش این مرورگر در معرض دید عموم قرار گرفت که تغییرات ظاهری زیادی نسبت به نسخه فعلی در آن پیش‌بینی شده‌است.آنچه در این تصاویر به وضوح مشخص است تاکید زیاد طراحان رابط کاربری این مرورگر اینترنتی برای کاهش هرچه بیشتر المان‌های غیرضروری برنامه و اختصاص فضای بیشتر به نمایش صفحات وب می‌باشد.
به ظاهر فایرفاکس خود نگاه کنید. قسمت‌های زیادی وجود دارد که وجودشان ضروری نیست و شما استفاده زیادی از آنها نمی‌کنید.المان‌های دیگری هم وجود دارند که با وجود اهمیتشان فضای زیادی را اشغال کرده‌اند.اگر احساس می‌کنید که این قسمت‌ها فضای دید شما را کوچک و محدود کرده‌اند می‌توانید امیدوار باشید که چهارمین نسخه فایرفاکس شما را از شرشان راحت می‌کند.بر اساس تصاویر منتشر شده ، قسمت منوها به طور کامل حذف شده و به جای آن دو دکمه به نام‌های Bookmarks و Tools در گوشه‌ی بالای سمت راست مرورگر (بجای باکس جستجوی فعلی) قرار گرفته‌است.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

همانگونه که در تصاویر مشاهده می‌کنید ، دکمه‌‌های Stop ، Go و Refresh در هم ادغام شده‌اند و بسته به شرایط کارکرد دکمه به یکی از آنها تغییر می‌کند.همچنین نوار وضعیت لود شدن سایت که در حال حاضر در پایین قرار دارد بصورت یک خط باریک که در شکل به رنگ سبز دیده می‌شود در پایین نوار آدرس قرار گرفته‌است.به نظر می‌رسد طراحان فایرفاکس در این نسخه توجه زیادی به ظاهر گوگل کروم داشته‌اند.نظر شما چیست ؟ آیا این تغییرات را مثبت می‌دانید ؟
البته ناگفته نماند که این تصاویر طرح‌های اولیه هستند و امکان تغییر آن در آینده وجود دارد. باید منتظر ماند و دید

parsish.com

البته باید اضافه کنم که در این ورژن کاربر میتونه انخاب کنه که تبها همانند گوگل کروم در بالا قرار داشته باشه!(عکس پیوست شده)
صفحه ویکی فایرفاکس 4 ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] 2FFirefox%2F4.0_Windows_Theme_Mockups)

m2stech
29-07-2009, 14:10
به نظر من بیشتر شبیه اینترنت اکسپلورر 8 شده تا کروم !

GiggleClub
29-07-2009, 14:41
دکمه رفرش/استاپ که مثل safari4 میمونه

sinath
29-07-2009, 16:52
نسخه چهارم مرورگر فايرفاكس در راه است


خبرگزاري فارس: در حالي كه مدت زمان چنداني از عرضه نسخه سوم مرورگر فايرفاكس نمي گذرد، بنياد موزيلا طراح اين مرورگر به سرعت دست به كار شده و در حال نگارش و طراحي نسخه جديدي از آن است.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

به گزارش فارس به نقل از سافت سيلور، چندي قبل تصاوير نسخه 3.7 مرورگر فايرفاكس منتشر شده بود و هم اكنون و به فاصله يك هفته تصاوير اوليه نسخه چهارم فايرفاكس بر روي تعدادي از سايت هاي اينترنتي منتشر شده است.
تغيير در بخش Tools bar و برخي تحولات در زمينه طراحي ظاهري اين مرورگر از جمله ويژگي هاي مهم اين مرورگر است. از سوي ديگر كاربران مي توانند زبانه هاي اين مرورگر را در بالا يا پايين مرورگر خود قرار دهند.
اين در حالي است كه در حال حاضر زبانه ها تنها در بخش بالاي مرورگر قرار مي گيرند.
همچنين در فايرفاكس 4 دكمه اي موسوم به combo گنجانده شده و در آن چند ابزار پركاربرد اين مرورگر شامل Stop, Refresh, Go قرار گرفته است.
اطلاعات بيشتر در مورد اين مرورگر طرف روزهاي آينده منتشر مي شود.

satttanism
29-07-2009, 19:28
به نظر من بیشتر شبیه اینترنت اکسپلورر 8 شده تا کروم !
البته اینترنت اکسپلورر 7 و بعدش 8 شبیه فایرفاکس شدند!!!
در مورد این شباهت هم که شما میگید به دلیل گلس شدنش هست

mf.designing
29-07-2009, 19:34
به به . مبارکه

hosseinmusicmaster
29-07-2009, 19:43
به نظرم ترکیبی از مرورگرهای دیگست ،

satttanism
30-07-2009, 13:56
اخیرآ کمپانی موزیلا آخرین تصاویر مربوط به فایرفاکس ۴.۰ را ارائه کرده است ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]_B_-_Tabs-on-Top). تنها چیزی که با اولین نگاه به این تصاویر به ذهن خطور می‌کند تنها یک چیز است: گوگل کروم!
هفته‌ گذشته موزیلا تصاویر مربوط به فایرفاکس ۳.۷ ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) را ارائه کرد که در آن بخش نوار عنوان سایت‌ها را حذف شده و به جای آن منوهای کشویی و بازشونده را در سمت راست آن قرار داده بودند. دقیقآ شبیه به کروم. تصاویر منتشر شده‌ی نسخه‌ی ۴.۰ نیز همین موارد را به همراه تغییرات دیگری نمایش می‌دهد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


اختصاصآ دومین تصویر ارائه شده ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]_B_-_Tabs-on-Top)در مورد فایرفاکس ۴، با قرار دادن تب‌ها در بالای مرورگر، به راستی ما را به یاد مرورگر محبوب گوگل می اندازد.
موزیلا می‌گوید استفاده از تب‌ها در بالای مرورگر، باعث فراخ‌تر شدن صفحه‌ی مرورگر خواهد شد و به این ترتیب کاربران فضای بیشتری برای مشاهدات خود خواهند داشت. موزیلا این تصاویر را براساس پیشنهادات کاربران و نظراتشان طراحی کرده است ،و باید این را گفت که این تصاویر نسخه‌ی نهایی طرح مرورگر ۴.۰ فایرفاکس نخواهد بود.
به هرحال باید پذیرفت که کاربران از شکل وشمایل مرورگر گوگل رضایت بیشتری دارند و همین مسئله باعث شده است که مسئولین مروگر فایرفاکس به فکر راه چاره باشند. درهرصورت جنگ دنیای مرورگرها براستی پایانی ندارد، ما نیز مثل همه‌ی کاربران دنیای وب چشم به راه می مانیم تا ببینیم که نتیجه چه می شود.


pariyana.com