PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : چگونه نرم افزار ها را هوشمند نصب كنيم؟



Tommy.IR
19-07-2009, 22:44
باسلام . من مي خواستم بدونم چگونه مي شود نرم افزار ها را هوشمند نصب كرد؟
يعني كرك يا سريال باهم نصب شود و راحتي داشته باشد. (فقظط با دو كليك)
مثل مجموعه نرم افزار ي MRT

0LTIMAT0R
20-07-2009, 14:06
کسی نیست جواب بده

Don Sylar
20-07-2009, 16:50
شما حتما ویندوزهایی مانند ویندوز MRT را دیده اید که همراه نصب ویندوز نرم افزارهای اضافه ای نصب می شود. اگر می خواهید چنین ویندوزهایی درست کنید این برنامه به شما کمک خواهد کرد. همچنین اگر بخواهید ویندوزی درست کنید که تمام تنظیمات را خودش انجام داده و مثلا سریال نصب را نیز از شما نپرسد این برنامه برای شما مفید است. می توانید ویندوزی به دلخواه خود و با برنامه های مورد نظر خود و با نصب خودکار بسازید و به دوستان خود نیز آن را معرفی کنید. منوهای این برنامه با تغییر زبان به صورت فارسی نمایش داده می شوند. این برنامه در ویندوز ویستا نیز بدون مشکل نصب و اجرا می شود.

دانلود :
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
کرک :
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
بعد از خارج کردن فایل از حالت فشرده، محتوای آن را در محل نصب نرم افزار کپی کنید.

آموزش نرم افزار Almeza MultiSet Professional به این شرح است:

قبل از آموزش به این نکته توجه داشته باشید که بعد از اتمام کار با این نرم افزار ، هر عکسی که رو دسکتاپتون باشه به صورت Default روی ویندوز جدیدی که نصب می کنید ظاهر میشه .


مرحله اول برای تدوین ویندوز XP
در مرحله اول ما باید یک Answer File بسازیم که هنگام نصب ویندوز بتونه براش بایدها و نبایدهایی رو مثل نوع صفحه ، اندازه صفحه ، زبان انتخاب ، سریال و ... رو تعریف کنه .
ما با استفاده از ابزاری که داخل خود سی دی ویندوز قرار داره به راحتی می تونیم یک Answer File جدید درست کنیم و در داخل فایل های نصب ویندوز بگذاریم.

1. ما در این مرحله نیاز داریم که یک درایو با حداقل 3 گیگ فضای خالی داشته باشیم . البته این مورد دلخواهه ولی اگر این سایز و بیشتر از این سایز داشته باشیم مشکلی پیش نخواهد آمد .

2. حالا تمام اجزای یک ویندوز XP که دستکاری نشده رو در داخل هارد کپی میکنیم .

3. حالا در فولدرهاش ، یک فولدری هست با نام Support که ما بعد از داخل شدن آن وارد پوشه Tools شده و حالا از بین فایل هایی که میبینیم فایل Deploy.Cab رو در دسکتاپ کپی می کنیم .

4. حالا این Deploy رو با استفاده از برنامه Winrar و یا خود ویندوز از حالت فشرده خارج می کنیم و از فایل های داخل اون، فایل اجرایی Setup Manager رو اجرا می کنیم .

5. با اجرای فایل setupmgr صفحه ای باز میشود که به ترتیبی که نوشتم عمل کنید .
الف ) Next
ب ) گزینه Creat A New Answer File و انتخاب Next
پ ) گزینه Windows Unattended Installation و انتخاب Next
ت) گزینه Windows XP Professional و انتخاب Next
ث) گزینه Fully Automated و انتخاب Next
ج) گزینه No , This Answer File ... و گزینه Next
چ) مربع خالی را تیک بزنید و سپس Next

6. حالا صفحه تغییری میکند با اجزای زیاد . شما در این صفحه می تونید اطلاعاتی که میخواهید ویندوزتون داشته باشه رو تعیین کنید .
بدلیل کمی وقت و هم چنین دلخواه بودن موارد این صفحه توضیح مختصری میدم :
الف ) قسمت اول که اسم و شرکتی که دوست دارید بهش میدید
ب) قسمت Display Settings رو به هیچ عنوان دستکاری نکنید
پ) قسمت Time Zone تهران رو انتخاب کنید
ت) قسمت بعدیش که سریال هست ، یک سریال معتبر بهش بدید ( سریالی که نصب میشه ) این هم سریال پیشنهادی من :
b7r7p-j63jp-2j7vh-w3tdj-pdp7t یا JHJBY-RFR88-8F8G4-TPG8M-4Q67Y

ث) در کل اجزای Network Settings را با توجه به نوع سیستم و کاربرد پر می کنید.

ج) در قسمت Telepony هر چی می دونید وارد کنید
چ) در قسمت Regional Settings همه رو فارسی انتخاب کنید .
ح) به قسمت های بعدی هم طبق نظرتون اطلاعات بدید ولی به نظر من دست نزنید بهتره .

حالا کار تمومه، در صفحه روی Finish کلیک کنید. در صفحه ای که باز میشه باید در دسکتاپ با نام winnt.sif عمل ذخیره را انجام دهید.


این فایلی که ساختیم Winnt.SIF اگر دقت کرده باشید مسائل مختلف رو هنگام نصب تعریف میکنه ، اما آیا این سوال پیش نمیآد که این فایل چه جوری میخواد توی ویندوز مسائل رو تعریف کنه ؟

حالا برید به اونجایی که ویندوز رو کپی کرده بودید توی هارد ، داخل فولدر معروف I386 بشید و Answer فایلی که ساخته بودید رو در داخل فولدر I386 کپی کنید . البته اگر سوال کرد که Yes و No داشت همون گزینه Yes رو انتخاب کنید .


اما نصب نرم افزار .
این نرم افزار میاد به صورت یک ضبط کننده ، نصب یک نرم افزار ما رو به صورت تصویری ضبط میکنه . بعد اگر کاربرد ترکیب با ویندوزش رو هم در نظر نگیریم میتونه کلی نرم افزار رو در عرض 5 دقیقه نصب کنه .
اما ، ما برای Set کردن نرم افزار های دلخواه به صورت پیش فرض روی ویندوز ابتدا باید همه نرم افزارهایی که می خواهیم در ویندوز جدید داشته باشیم را پاک کنیم .

راهنما :
نرم افزار مورد نظر دلخواهتون رو پاک می کنید . حالا از منوی برنامه اون علامت مثبت سبز رو انتخاب می کنید و در صفحه ای که باز میشه فایل نصب نرم افزارتون رو انتخاب و ok می کنید .
حالا هیچ کلیک اضافه ای نباید بکنید . نرم افزار شروع به نصب میشه ، یعنی شما نصبش می کنید و Almeza ضبطش میکنه .
حالا مثلا شما 10 تا نرم افزار رو به همین منوال نصب می کنید . بعد از نصب همه نرم افزارهایی که میخواهید از منوهای برنامه بر روی Service و سپس بر روی Creat Disk کلیک می کنید .
در صفحه ای که باز شده گزینه اول یعنی Software رو انتخاب می کنید . حالا فولدری میسازید و به برنامه میدید که در اونجا کارش رو انجام بده . بر روی Next کلیک کنید .
حالا در صفحه ای که هست لیست نرم افزارهای مورد نظر شما موجوده . روی تک تکشون کلیک می کنید و در حالی که پر رنگ هستند روی منو Edit کلیک کرده و گزینه Copy Folder را حتما تیک بزنید . برای هر نرم افزار حتما این کار رو انجام دهید .
حالا بر روی Start کلیک می کنید . حالا تقریبا کار اصلی تمام شده .

اول از همه ابزار Bootable ساز رو كه فایلی با نامCDIMAGE.EXE میباشد را باید در محلی که Almeza را نصب کردید در فولدر ISO که یک فایل کوچک داره کپی کنید .

حالا از منو Service گزینه Create Disk رو انتخاب کنید . حالا گزینه سوم یعنی Windows And Software رو انتخاب کنید . در صفحه ای که باز شده گزینه The Selected Answer File رو انتخاب کنید و سپس از
دکمه ای که داره ، روش که کلیک کنید ، باید اون Answer فایلی که با اسم winnt.sif توی دسکتاپ ساختید بهش بدید .

حالا در این صفحه ای که هست، در جای خالی اول باید آدرس ویندوزی که توی هارد کپی کردید و توش اون فایل رو گذاشته بودید بهش بدید .
توی جا خالی دوم باید آدرس اون فولدری که توش برنامه های مورد نظرتون رو توسط همین نرم افزار ساختید . در قسمت سوم گزینه Make ISO Image رو فعال کنید و سپس Bootable رو انتخاب کنید. در قسمت آخر محل ساخت ویندوز بوتیبل نهایی رو بهش بدید ، OK کنید و سپس 10 دقیقه طول میکشه که ویندوز شما آماده میشه.