PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : هشدار به دوستداران هري پاتر



mohsen.rajabi
16-07-2009, 21:11
هشدار به دوستداران هري پاتر


هشدار به دوستداران هري پاتر متخصصان امنيتي به طرفداران هري پاتر هشدار دادند كه از كليك بر روي لينكهاي ارائه دهنده رايگان فيلم جديد هري پاتر خودداري كنند.

بنا بر اعلام وب سايت pctools، مجرمان رايانه اي در يك حمله جديد، كاربران علاقمند به هري پاتر را هدف قرار داده اند. آنها بدافزارهاي خود را در فيلم جديد هري پاتر "Half-Blood Prince" جاسازي كرده اند.
مجرمان رايانه اي با استفاده از تكنيكهاي Blackhat SEO محبوبترين وب سايتهاي به اشتراك گذاري فايل و شبكه هاي نظير به نظير P2P مانند digg.com و Blogspot.com را هدف قرار داده و سعي در فريب كاربران علاقمند به فيلمهاي جديد دارند. آنها با بهره گيري از تعداد زياد علاقمندان هري پاتر، فيلم جديد آن را در حالي كه هنوز بر روي پرده سينماها قرار دارد همراه با بدافزار در اختيار كاربران قرباني مي گذارند.
قابل ذكر است كه تكنيكهاي Blackhat search engine optimization براي بالا بردن غيرقانوني درجه بندي وب سايتها در موتورهاي جستجو به كار مي روند. در صورتي كه موتور جستجويي متوجه استفاده از اينگونه تكنيكها در وب سايتي شود آن را از فهرست خود حذف خواهد كرد.
كاربران فريب لينكهايي همچون watch Harry Potter and the Half-Blood Prince را در وبلاگ هاي غيرقانوني مي خورند و بر روي آن كليك مي كنند. از طرف ديگر يادداشتهاي مربوط به اين لينكها با كليدواژه هاي مشابهي پر مي شود به طوري كه مورد توجه موتورهاي جستجو قرار گيرد. اين لينكها كاربران را به صفحه اي هدايت مي كنند كه در آن عكسهايي از فيلم مذكور قرار داده شده و به كاربران القا مي كند كه تا ديدن فيلم يك كليك بيشتر نمانده است. كليك بر روي هر كدام از اين عكسها كاربر را به فيلم مذكور هدايت مي كند. در اينجاست كه به كاربران پيغامي مبني بر دريافت و نصب يك نرم افزار اضافي براي ديدن فيلم نشان داده مي شود. اين نرم افزار در واقع بدافزاري را بر روي رايانه كاربر نصب خواهد كرد.
يكي از متخصصان PC Tools مي گويد، فيلم جديد هري پاتر تا به حال بيشتر از هر فيلم ديگري مورد سوءاستفاده خرابكاران قرار گرفته و اين تهديد كاملاً جدي است.


منبع:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

aran khan95
16-07-2009, 21:26
این ویروس سازا به هیچ چی رحم نمی کنن
حالا این بد افزار چی کار می کنه؟

H a m e e d
16-07-2009, 21:36
فقط برای دانلود همین فیلم این مشکل بوجود اومده یا از این به بعد همه فیلمهای روز دنیا ممکنه آلوده بشن؟

aran khan95
16-07-2009, 21:59
فقط برای دانلود همین فیلم این مشکل بوجود اومده یا از این به بعد همه فیلمهای روز دنیا ممکنه آلوده بشن؟

همیشه برای موضوعات معروف همین مشکلات بود
این بلا رو سر کتاب هفت هری پاتر هم اورده بودن