hasanmotori
12-07-2009, 09:06
دوم تيرماه ، خبري مبني بر فروش مخفيانه دستگاههاي شـنود توسط نوكيا به ايران منتشر شد. پس از آن، گروهها و جمعيتهاي مختلف ايراني كه بيشتر در اينترنت مستقر بودند نسبت به اين اقدام نوكيا موضعگيري كردند و خواستار روشن شدن ابعاد موضوع شدند.
هرچند هيچ جمعيت يا گروه رسمي در كشور هنوز نسبت به اين اقدام نوكيا موضعگيري نكرده است اما به نظر ميرسد مصرف كنندگان به صورت خودجوش درباره محصولات نوكيا تصميم گرفتهاند.
نشان اين حرکت، گفتههاي فعالان بازار در مورد ريزش قيمت انواع گوشيهاي نوكيا و موج پس فرستادن و تعويض گوشيهاي نوكيا پس از انتشار اخبار شـنود است.
همچنين فروش گسترده گوشيهاي نوكيا به صورت دست دوم و خريد گوشيهايي با برندهاي ديگر نشانههايي از واكنش مصرفكنندگان ايراني به اين اقدام نوكياست.
فعالان بازار ميگويند: «ظرف سالهاي گذشته، نوکيا انتخاب اول خريداران بود اما اين روزها انتخاب اول خيلي از خريداران نوکيا نيست»
امکان تهيه گزارش رسمي از تحولات اخير بازار گوشي تلفن همراه وجود ندارد اما گزارشهاي ميداني و اظهارنظر فروشندگان گوشي تلفن همراه از افت فروش نوکيا در بازارهاي تهران حکايت دارد.
هرچند هيچ جمعيت يا گروه رسمي در كشور هنوز نسبت به اين اقدام نوكيا موضعگيري نكرده است اما به نظر ميرسد مصرف كنندگان به صورت خودجوش درباره محصولات نوكيا تصميم گرفتهاند.
نشان اين حرکت، گفتههاي فعالان بازار در مورد ريزش قيمت انواع گوشيهاي نوكيا و موج پس فرستادن و تعويض گوشيهاي نوكيا پس از انتشار اخبار شـنود است.
همچنين فروش گسترده گوشيهاي نوكيا به صورت دست دوم و خريد گوشيهايي با برندهاي ديگر نشانههايي از واكنش مصرفكنندگان ايراني به اين اقدام نوكياست.
فعالان بازار ميگويند: «ظرف سالهاي گذشته، نوکيا انتخاب اول خريداران بود اما اين روزها انتخاب اول خيلي از خريداران نوکيا نيست»
امکان تهيه گزارش رسمي از تحولات اخير بازار گوشي تلفن همراه وجود ندارد اما گزارشهاي ميداني و اظهارنظر فروشندگان گوشي تلفن همراه از افت فروش نوکيا در بازارهاي تهران حکايت دارد.