PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : توصيه‌هاي‌ امنيتي مشهورترين هكر جهان



mobin
05-07-2009, 16:29
فارس: هكرها روز به روز به روش هاي پيچيده‌تري براي سرقت اطلاعات كاربران روي مي آورند، ولي با رعايت برخي نكات ساده مي‌توان آسيب پذيري سيستم هاي رايانه‌اي را به حداقل رساند. از آنجا كه اين توصيه ها به زبان ساده و توسط يك هكر موفق سابق ارائه شده، مي تواند راهگشاي بسياري از كاربران ساده و عادي باشد. اين مطلب بر اساس مقاله شخصي آقاي كوين ميتنيك تهيه شده است.
وي از جمله هكرهايي است كه خوانندگان ايراني اخبار فناوري اطلاعات هم با نامش آشنا هستند و يكي از جنجالي ترين هكرهاي دنيا محسوب مي‌شود.
وي كه نام مستعار hacker poster boy را براي خودش انتخاب كرده بود، توسط وزارت دادگستري آمريكا به عنوان يكي از مهم‌ترين و تحت تعقيب ترين جنايتكاران رايانه اي تاريخ آمريكا معرفي شد. هك هاي او حتي موضوع دو فيلم سينمايي هم بوده است: Freedom Downtime و Takedown

ميتنيك هك كردن را با سوءاستفاده از سيستم كارتي اتوبوس هاي لس آنجلس آغاز كرد تا به رايگان سوار اتوبوس شود. در ادامه به استراق سمع تلفني پرداخت و سپس به سراغ شبكه هاي رايانه اي ديجيتال و سرقت از نرم افزارها رفت. وي دو سال و نيم از عمرش را صرف هك كردن رايانه ها، سرقت اسرار تجاري شركت ها و افراد، ايجاد اختلال در شبكه هاي تلفني و نفوذ به سيستم ملي هشدار دفاعي در آمريكا نمود. او حتي از هك كردن رايانه هاي هكرهاي همكارش نيز ابايي نداشت.

وي پس از 5 سال زندان كه هشت ماهش را در انفرادي گذراند به فرد مفيدي براي جامعه مبدل شده و به عنوان مشاور امنيتي، نويسنده و سخنران در حال فعاليت است.


حفاظت از خود در محيط اينترنت كار بسيار پرچالشي است. اينترنت يك محيط جهاني است كه اشخاصي بي پروا از آن سوي كره زمين قادر به شناسايي نقاط ضعف رايانه شما و سوءاستفاده از آن هستند. آنها مي توانند از اين نقاط ضعف براي كنترل دسترسي به حساس ترين اسرار شما سواستفاده كنند.
آنها حتي مي توانند از رايانه شما براي ذخيره سازي اطلاعات به سرقت رفته كارت هاي اعتباري يا انواع محتويات نامناسب استفاده كنند. آنها مي توانند به كاربران بي پناه خانگي يا صاحبان مشاغل حمله كنند.
در اين بخش از گزارش، 10 اقدام مهم و اساسي كه براي حفاظت از اطلاعات و منابع رايانه‌اي در برابركاربران بد دنياي سايبر بايد انجام شود، از قول اين هكر سابق به اطلاع مي رسانيم.



*- نسخه پشتيبان از اطلاعات مهم تهيه كنيد
از همه اطلاعات خود نسخه پشتيبان يا بك آپ تهيه كنيد. شما در برابر حملات مصون نيستيد. سرقت و از دست رفتن اطلاعات براي شما هم ممكن است اتفاق بيفتد. يك كرم يا تروجان نفوذي براي از بين بردن همه اطلاعات شما كافيست.



*- انتخاب كلمه عبور مناسب را سرسري نگيريد
كلمات عبوري انتخاب كنيد كه معقول و منطقي بوده و حدس زدن آنها دشوار باشد. چند عدد را پشت سرهم رديف نكنيد. هميشه كلمات عبور پيش فرض را تغيير دهيد.



*- نرم افزار آنتي ويروس فراموش نشود
از نرم افزارهاي ضدويروس مشهور و معتبر استفاده كنيد و هميشه آنها را به روز كنيد.



*- سيستم عامل رايانه را بروز نگه داريد
سيستم عامل خود را به طور مرتب به روز كرده و تمامي وصله هاي امنيتي عرضه شده توسط شركت طراح هر سيستم عامل را بارگذاري و نصب كنيد.
*- مراقب نرم‌افزارهاي ضعيف امنيتي باشيد
حتي الامكان از استفاده از نرم افزارهاي ضعيف و در معرض حمله خودداري كرده و قابليت هاي خودكار نامطمئن آنها به خصوص در نرم افزارهاي ايميل را از كار بيندازيد.



*- رمزگذاري اطلاعات
از نرم افزارهاي رمزگذاري اطلاعات مانند PGP در زمان ارسال ايميل استفاده كنيد. از اين نرم افزار مي توانيد براي حفاظت از كل هارد ديسك خود نيز استفاده كنيد.



*- نصب نرم‌افزارهاي شناسايي عوامل نفوذي را فراموش نكنيد
حتما نرم افزاري براي شناسايي نرم افزارهاي مخرب جاسوس براي روي رايانه تان نصب كنيد. حتي بهتر است چندين نرم افزار براي اين كار نصب كنيد. برنامه هاي سازگار با ديگر نرم افزارهاي مشابه مانند SpyCop انتخاب هاي ايده آلي هستند.



*- به دور رايانه خود ديوار آتشين بكشيد
از ديوار آتش يا firewall شخصي استفاده كنيد. پيكربندي فايروال خود را به دقت انجام دهيد تا از نفوذ به رايانه شما جلوگيري شود. اين فايروال ها همچنين مانع وارد آمدن خسارت به شبكه ها وسايت هايي كه به آنها متصل هستيد، شده و قادر به تشخيص ماهيت برنامه هايي هستند كه تلاش مي كنند به شبكه اينترنت متصل شوند.



*- حذف برنامه‌هاي دسترسي از راه دور
امكاناتي را بر روي رايانه به آنها احتياج نداريد از كار بيندازيد. به خصوص برنامه هاي كاربردي كه دسترسي به رايانه شما را از راه دور ممكن مي كنند (مانند Remote Desktop، RealVNC و NetBIOS) را حذف يا به اصطلاح disable كنيد.



*- از امنيت شبكه‌هاي رايانه‌اي اطمينان حاصل كنيد
در جهت ايمن سازي شبكه هاي رايانه اي و به خصوص شبكه هاي بي سيم بكوشيد. شبكه هاي واي - فاي خانگي را با كلمه عبوري با حداقل 20 كاراكتر ايمن كنيد. پيكربندي اتصال لپ تاپ خود به شبكه را به گونه اي انجام دهيد كه برقراري ارتباط تنها در حالت Infrastructure اتفاق بيفتد.
هكرها روز به روز به روش هاي پيچيده تري براي سرقت اطلاعات كاربران روي مي آورند، ولي شما با رعايت همين نكات ساده، آسيب پذيري سيستم هاي رايانه‌اي خود را به حداقل خواهيد رساند.

Petros
05-07-2009, 17:18
و تحت تعقيب ترين


:18:
؟؟؟
؟؟؟؟

sourena
05-07-2009, 17:41
به اخبار خبرگزاري فارس اصلا اعتمادي نيست.....
اينايي كه نوشته رو همه ما ميدونستيم.....اصلا جالب نبود.

s_paliz
05-07-2009, 17:52
به اخبار خبرگزاري فارس اصلا اعتمادي نيست.....
اينايي كه نوشته رو همه ما ميدونستيم.....اصلا جالب نبود.
واقعا همینطوره
محال به نظر میرسه حرفای یه هکر باشه
بنگاه خبر گزاری احمق ها

*- به دور رايانه خود ديوار آتشين بكشيد

*- نرم افزار آنتي ويروس فراموش نشود

behroozz
06-07-2009, 09:30
خوب شد نگفته پسوردتونو روی کاغذ ننویسین و کنار آینه نزارین!

hassan_magic2000
06-07-2009, 09:57
*- انتخاب كلمه عبور مناسب را سرسري نگيريد
كلمات عبوري انتخاب كنيد كه معقول و منطقي بوده و حدس زدن آنها دشوار باشد. چند عدد را پشت سرهم رديف نكنيد. هميشه كلمات عبور پيش فرض را تغيير دهيد.

اگه یه هکر حرفه ای بود حد اقل چند تا ترفند یاد میداد که برای هکر ها سخت باشه

این که یه پسورد آسون نزاریم رو نن جون اقای کروبی هم میدونه :27:

symk
06-07-2009, 13:09
بابا اینا همه کشک هستند و مگه زدن پسورد 20 رقمی با 10 رقمی فرق میکنه ؟؟؟ اینا همه چرندیاتی بیش نیست . دنیا هکرها خیلی پیچیده تر از این حرفهاست . فقط کافیه برید تو یوتیوب سرچ کنید و ببینید چطوری هک میکنند اصلا با این حرفهای بالا هم کاری ندارند

dracula_killer
06-07-2009, 14:25
تمام این چیزارو تقریبا الان همه می دونن:دی

Boy Ka
06-07-2009, 14:39
شرط میبندم همش دروغه. اینا اومدن از خودشون یه چیزایی نوشتن ربطش دادن به اون هکر بدبخت. این چیزا رو همه میدونن.

فارس یه روده راست تو شکمش نیست. اینقدر خبر دروغ داده بیرون که اگه بگه روزه مطمئن میشم شبه!

sourena
06-07-2009, 15:39
دوستان عزيز من طبق رشته تحصيلي خودم (روزنامه نگاري)...اين خبر رو با دقت خوندم و توي ليد اون چند نكته رو ديدم كه از لحاظ حرفه اي تفسيرش ميكنم:

اولا اينكه ليد،ليد تشريحي هستش و مخاطب رو به خوندن ادامه خبر تشويق ميكنه.

ليد با اين جمله آغاز ميشه:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

ولي چند سطر پايينتر تنظيم كننده خبر،به خودش تو دهني بزرگي ميزنه:


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

پس اين هكر بيشتر به جاهاي دولتي دستبرد زده و آسيب رسونده!نه به كاربران عادي!



برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
اين جمله براي اين بيان شده كه افراد حرفه اي به خبر شك نكنن!
ببينيد: كاربران ساده و عادي


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
كدوم يكي از دوستان كه در اين رابطه فعاليت ميكنن اين آقا رو ميشناسن؟

مهمترين چيزي كه در محتواي اين خبر ميشه پيدا كرد اينه كه منيع خبر كه مهمترين ركن و پايه خبر رو تشكيل ميده،در اين خبر به چشم نميخوره!

خبرگزاري فارس،در آمريكا خبرنگار رسمي داره؟اصلا خبرگزاري فارس اونجا شعبه داره؟
پس====<<< يا بايد از يك سايت رسمي يا يك خبرگزاري رسمي باشه كه اسم مترجم و كد خبر خبرگزاري يا لينك صفحه سايت خبرگزاري خارجي رو داشته باشه!

به نظر ميرسه كه اين خبر هم مثل خيلي از اخباري كه صدا و سيما براي ترسوندن كاربران از اينترنت باشه،نوشته شده و جعلي هستش! بارها و بارها تو اخبار رسمي صدا و سيما اخباري از پخش شدن يك ويروس جديد ديدم كه متاسفانه هيــــــچ اسمي از اون ويروس توي اينترنت نبوده!
من 100% ميگم خبر جعلي و ساختگي هست! و اصلا خبر نيست....بيشتر يك توصيه نامه هست،چرا كه مهمترين عناصر خبري در اون ديده نميشه! مثل : كي؟ كجا؟ چگونه؟ چطور؟ و.....

به اين لينكها حتما نگاه كنيد:


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

سؤالي بود در خدمتم.

Boy Ka
06-07-2009, 15:42
اینجا جاش نیست ولی این خبر اینقدر تاسف برانگیزه که مجبورم اینجا بزارمش. ببینید چهره اصلی خبرگزاری فارس رو:


طي مراسمي باشكوه در برنابئو
رونالدو به هواداران رئال مادريد معرفي شد
خبرگزاري فارس: مهاجم پرتغالي تازه وارد باشگاه رئال مادريد طي مراسمي بي‌نظير و در حالي كه هواداران، برنابئو را كاملا پر كرده بودند، به جمعيت مادريديسمو پيوست.

به گزارش خبرگزاري فارس و به نقل از سايت رئال مادريد، كريستيانو رونالدو مهاجم سابق منچستريونايتد انگليس كه با مبلغ 94 ميليون يورو راهي پايتخت اسپانيا شده است،طي مراسمي باشكوه و در برابر بيش از 90 هزار تماشاگر مادريدي به فوتبال اسپانيا معرفي شده و رسما عضو جمعيت سفيد پوش مادريديسمو شد.
در اين مراسم مقامات باشگاه رئال مادريد طبق سنت ديرينه اين باشگاه در كنار بازيكن تازه خريداري شده عكس يادگاري گرفتند و تنديس اين بازيكن به موزه برنابئو منتقل شد.
دارنده توپ طلاي جهان و عنوان برترين بازيكن اروپا و جهان سخنراني كوتاهي كرد و به هواداران تعهد داد به قهرماني در لاليگا و ليگ قهرمانان اروپا كمك كند.
وي در مهمترين بخش از سخنان خود گفت: با بازيكناني كه فقط به قهرماني در لاليگا مي‌انديشند مخالفم چرا كه اگر اين گونه بود تنها نيمي از پولي كه گرفته ام كافي به نظر مي رسيد. آمده‌ام تا با رئال مادريد قهرماني در اروپا را جشن بگيرم.


------------------


این در حالی هست که رونالدو تازه به مادرید رسیده و تازه قراره امشب معرفی بشه! فارس یه شب زودتر رونالدو رو معرفی کرده - تعداد هواداران رو نوشته و تاسف برانگیزتر اینکه به نقل از رونالدو صحبت هم کرده!

آخه یه خبرگزاری چقدر میتونه دروغگو باشه؟؟؟

sourena
06-07-2009, 15:49
حيف اسم خبرگزاري....
ولي در كل مچگيري خوبي بود....موفق باشي.

ALt3rnA
06-07-2009, 16:05
خوب من هم اصلا اين دولتي ها رو قبول ندارم ولي باور كنيد با همين چيزا كمتر كسي ميتونه سيستمتونو هك كنه !
خبر هم درسته . با اينكه دشمن سرسخت فارسم ولي تهمت بيجا رو قبول ندارم :


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

MAJ€€D
06-07-2009, 16:08
کاشکی از این خبر گذاری مزخرف فارس کسی خبر نمیزاشت

fouad-pes
06-07-2009, 16:14
من از این خبرگزاری متنفرم...
به نظر شما اسم فارس برازنده این دروغگزاری هست؟!

MAJ€€D
06-07-2009, 17:08
من از این خبرگزاری متنفرم...
به نظر شما اسم فارس برازنده این دروغگزاری هست؟!

اسم لجن برای این خبرگذاری برازندس

من نمیدونم چرا اینهمه هکر به همچین سایت هایی حمله نمیکنن

sourena
06-07-2009, 17:31
خوب من هم اصلا اين دولتي ها رو قبول ندارم ولي باور كنيد با همين چيزا كمتر كسي ميتونه سيستمتونو هك كنه !
خبر هم درسته . با اينكه دشمن سرسخت فارسم ولي تهمت بيجا رو قبول ندارم :


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

دوست عزيز به تاريخ انتشار خبر توجه كن:

11.15.06

halflife g
06-07-2009, 18:08
كلا خبرگذاري فارس يه بخش پيشگويي داره كه همه خبرا رو پيشگويي مي كنه مثه اين خبر يا خبر............. .خودتون بهتر ميدونين

mobin
06-07-2009, 19:45
باز من یه تاپیک از خبرگزاری فارس زدم بهمراه کلی انتقاد:13:

بردیا
07-07-2009, 17:35
مبین جان آخه کلا لجن گزاری فارس رو هیچکسی آدم حسابش نمیکنه
خبراشم همینطور
شده مثل چوپان دروغگو
راست هم بگه کسی باور نمیکنه

m2stech
13-07-2009, 14:47
این مطالب در جهت حفظ امنیت اشخاص در اینترنت است چون به عنوان خبر نبود در جهت تکمیل مطالب این تاپیک اینجا قرارش دادم:

---

مقامات قضایی بدنبال اطلاعات کاربران فعال در اینترنت هستند!


مقامات قضایی و امنیتی در این فکرند که اطلاعات کاربری اشخاص از جمله آی پی و ... را از طریق شرکت های سرویس دهنده اینترنت (ICP – ISP ) و خدمات میزبانی ( سایتها – سرویس های وبلاگ نویسی و ...) بدست آورند در این راستا تمامی شرکت های خدمات سرویس دهنده اینترنت و میزبانی زیر مجموعه جمهوری اسلامی ایران را موظف کرده اند که اطلاعات کاربران را در اختیار مقامات قضایی و امنیتی قرار دهند. مقامات امنیتی به هر نحوی سعی بر این دارند تا از طریق کنترل شدید و گسترده اینترنت ایران فعالان مختلف را شناسایی و بازداشت کنند.

سایت کلوب و میهن بلاگ به مدیریت آقای شکوری ، سایت وبگذر به مدیریت محسن پویا ، سایت پارسیک و بلاگ فا به مدیریت علیرضا شیرازی ، سایت وی ویو به مدیریت محمدرضا رضانیا ، سایت پرشین بلاگ به مدیریت اقلیما پولادزاده متعلق به شرکت آریا گستر ، سایت بلاگ اسکای ، سایت پارسی بلاگ به مدیریت سیدمحمدرضا فخری و کلیه شرکت های سرویس دهنده اینترنت در ایران ... از جمله سایت ها و شرکت های هستند که طبق قوانین و ضوابط جمهوری اسلامی ایران باید اطلاعات کاربران را در اختیار مقامات قضایی و امنیتی قرار دهند.



مطلب زیر به روایت از وبلاگ مدیران سایت کلوب عنوان شده است که موضوع را کاملا مشخص می کند متاسفانه به دلایل معلوم و نامعلوم بعد از مدتی بسیار کوتاهی مطلب زیر از وبلاگ مدیران سایت کلوب حذف شد .

نظر به امکان عدم اطلاع و توجه برخی از اعضا ، بویژه جوان ترها از اهمیت دستورات مقامات قضایی و متن قانون جرایم رایانه ای، به اطلاع می رساند وفق مواد ۳۲ و ۳۳ قانون مزبور کلیه ارائه دهندگان خدمات دسترسی (ICP – ISP ) و خدمات میزبانی ( سایتها – سرویس های وبلاگ نویسی و ..) مکلفند طبق دستور صادره مراجع قضایی ، اطلاعات کاربران از جمله IP آنها را به مقامات و ضابطین قضایی تسلیم نمایند. از اینرو با عنایت به متن قانون مزبور که اینجا قابل مطالعه است و بویژه توجه به جرائم و مجازاتهای مندرج در آن قانون و وظایف قانونی ارائه دهنگان خدمات دسترسی و خدمات میزبانی لازم است کاربران و افراد فعال در دنیای مجازی از بارگزاری ، تولید و نشر محتویات غیر قانونی خودداری نمایند. بدیهی است مسئولیت کیفری و عواقب اخلاقی و قانونی این امور بعهده مرتکب بوده و سایتهای کلوب دات کام و میهن بلاگ مسئولیت قانونی و اخلاقی نخواهند داشت. یاداوری می نماید ،پلیس کلوب برای صیانت از فضای مطلوب در حد توان کما کان کنترلهای لازم را معمول داشته و از اعضای محترم تقاضا می شود همچون گذشته موارد لازم را برای حذف مطالب خارج از چارچوب یا حذف کاربرانی که قصد آلوده کردن فضای مجازی را دارند ، ما را یاری رسانند.

با توجه به وضعیت موجود ، جمهوری اسلامی ایران سعی بر این دارد که اینترنت ایران را شدیدا کنترل و فیلتر کند ، اخیرا دیتا سنتر یزد به عنوان مرکز اینترنت ایران در اختیار مقام های امنیتی قرار گرفته است ، در این دیتا سنتر علاوه بر کنترل شدید اینترنت و فیلترینگ اینترنت اعمال می شود به صورتی که شما در موقع کار با اینترنت با دو پیام اخطار مواجه می شوید که یکی متعلق به دیتا سنتر یزد و یکی هم به شرکت سرویس دهنده محلی خود شما هست .



متاسفانه با وجود تذکرات جدی از طرف بسیاری از دوستان ، کاربران زیادی در اینترنت این تذکرات را نادیده می گیرند از جمله می توان به فعالان حقوق بشر ، فعالان حقوق زنان ، فعالان دانشجویی ، فعالان سیاسی و فعالان مدنی اشاره کرد ، که با وجود اخطار ها و خطر های موجود همچنان از سرویس های نا امن ایرانی استفاده می کنند مهمترین بخش حفظ امنیت شخصی بر عهده خود کاربر هست که خود کاربر تعیین کننده چنین مسائلی می باشد .

توجه کنید که مرکز بررسی جرایم سازمان یافته تجهیزات بسیار پیشرفته و نیروهای متفکری در اختیار دارد که با هزینه های بسیار هنگفت در حال فعالیت هستند ! اگر شما نکات ایمنی را رعایت کنید به هیچ عنوان مشکلی برای شما پیش نمی آید ، دوستانی که در خارج از کشور ساکن هستند نیز این تذکر را به خاطر بسپارند که این مرکز قابلیت پیگیری آی پی و موقعیت شما را دارد پس تا می توانید نکات امنیتی را جدی بگیرید .


نکات امنیتی :

1.

از طریق موبایل به اینترنت وصل نشوید .
2.

همیشه از آنتی ویرس و فایروال بروز شده استفاده کنید.
3.

ایمیل افراد ناشناس و مشکوک را به هیچ عنوان پاسخ ندهید.
4.

فایل های پیوست مشکوک را دانلود و اجرا نکنید.
5.

هنگام استفاده از مسنجر ها احتیاط کنید.
6.

وبلاگ نویسان از سرویس های ایرانی استفاده نکنید ( سرویس های وبلاگ نویسی معتبر در پی نوشت معرفی می گردند )
7.

وب مستر ها از شرکت های میزبان داخل ایران فضا خریداری نکنید .
8.

از ------ های نامعتبر استفاده نکنید.
9.

اطلاعات خود را به اشخاص ناشناس ندهید .
10.

سعی کنید همیشه از ------ سرور استفاده کنید .
11.

بر روی سایت های حکومتی و دولتی پیام نگذارید
12.

برای ارتباط مسنجر های امن همچون اسکایپ ، بیلوکس و ... استفاده کنید.
13.

همیشه مراقب درج اطلاعت خود باشید !


سایت های پیشنهادی :

1.

بلاگر سرویس دهنده وبلاگ
2.

ورد پرس سرویس دهنده وبلاگ
3.

سایت یوتیوب برای آپلود فیلم
4.

شبکه اجتماعی فیس بوک
5.

شبکه اجتماعی مای اسپیس
6.

سایت میکروبلاگ تویتر
7.

شبکه اجتماعی فرندفید
8.

اشتراک گذاری عکس پیکاسا گوگل
9.

اشتراک گذاری عکس فلیکر
10.

سایت اشتراک گذاری تصاویر
11.

سایت اشتراک گذاری تصاویر

12.

سایت اشتراک گذاری فایل
13.

دانلود فیلم های یوتیوب
14.

سایت مسنجر اسکایپ
15.

سایت مسنجر بیلوکس


منبع

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید