meysam 3d
04-07-2009, 09:03
سلام دوستان
من قصد دارم مواردی اصولی و کاربردی که قبل از ساخت یک انیمیشن باید بدانیدرا در اینجا بنویسم مواردی که نسبت به اهمیتشان خیلی کم مورد توجه قرار گرفته. مواردی که شامل:خصوصیات یک انیمیشن خوب، عملی کردن یک پروژه، اینکه story board چیست ومراحل رسم آن، تکنیک های انیمیشن وشش عنصر حرکت و ده ها نکته ی ارزشمند دیگر.
انشاءالله که شماهم با من همراه بشین.
خوب، نکته اول(مهم) :تا حالا متوجه شدین که وقتی سیستم و بعد مکس (یا هر نرم افزار انیمشن ساز دیگه ای) رو راه اندازی میکنید طوری ترقیب میشین که به همه جای نرم افزار سرک بکشید ودر نهایت چیزی بسازید؟ اما این یک دامه، که اکثر انیماتور ها را قربانی خودش میکنه اما شما اصلا به آن عادت نکنین.
ــ یک انیمیشن خوب نیازمند ایده های خوبه واین ایده ها و طرح ها زمانی به واقعیت می پیونده که روش اجرایی اونا صحیح باشه پس کلاً انیمیشن خوب به این بستگی داره که شما چقدر بتونید ایده هارو روی کارِتون پیاده کنید.
یه روش اجرایی درست:
اولا قبل از اینکه شما سیستمتونو برای ایجاد انیمیشن راه اندازی میکنید باید سه چیز رو در دست داشته باشین:
1- داستان
2- story board (فیلم نامه مصور)
3- نمایش نامه
که ممکنه شما هر سه اِلِمان رو در story board داشته باشین. بعد از اینکه هر سه جزء رو کامل کردین باید یه برنامه کامل و دقیق برای کارتون بریزید.
خوب، حالابه توضیح اون سه جزء بپردازیم.
1- داستان: وقتی که شما سفارشی رو قبول میکنید فقط هسته داستان وزمانی که باید در طول آن انیمیشن نمایش داده شود رو به شما میدن، حال وظیفه شما گفتن یک داستان جذاب و متناسب با زمان مشخص شده است. که باید نکات زیر رو در نظر بگیرید:
ــ قصد دارید چه مطلبی به تماشاگر القاء شود .
ــ چگونه تمام حواس تماشاگر را روی مطلب متمرکز کنید .
ــ داستان چگونه شروع می شود .
ــ داستان چگونه پایان می پذیرد .
ــ ودر نهایت چقدر طول می کشد .
انشاءا... تو بخشهای بعدی دو جزء دیگر را به تفصیل توضیح میدم.
موفق باشید...
من قصد دارم مواردی اصولی و کاربردی که قبل از ساخت یک انیمیشن باید بدانیدرا در اینجا بنویسم مواردی که نسبت به اهمیتشان خیلی کم مورد توجه قرار گرفته. مواردی که شامل:خصوصیات یک انیمیشن خوب، عملی کردن یک پروژه، اینکه story board چیست ومراحل رسم آن، تکنیک های انیمیشن وشش عنصر حرکت و ده ها نکته ی ارزشمند دیگر.
انشاءالله که شماهم با من همراه بشین.
خوب، نکته اول(مهم) :تا حالا متوجه شدین که وقتی سیستم و بعد مکس (یا هر نرم افزار انیمشن ساز دیگه ای) رو راه اندازی میکنید طوری ترقیب میشین که به همه جای نرم افزار سرک بکشید ودر نهایت چیزی بسازید؟ اما این یک دامه، که اکثر انیماتور ها را قربانی خودش میکنه اما شما اصلا به آن عادت نکنین.
ــ یک انیمیشن خوب نیازمند ایده های خوبه واین ایده ها و طرح ها زمانی به واقعیت می پیونده که روش اجرایی اونا صحیح باشه پس کلاً انیمیشن خوب به این بستگی داره که شما چقدر بتونید ایده هارو روی کارِتون پیاده کنید.
یه روش اجرایی درست:
اولا قبل از اینکه شما سیستمتونو برای ایجاد انیمیشن راه اندازی میکنید باید سه چیز رو در دست داشته باشین:
1- داستان
2- story board (فیلم نامه مصور)
3- نمایش نامه
که ممکنه شما هر سه اِلِمان رو در story board داشته باشین. بعد از اینکه هر سه جزء رو کامل کردین باید یه برنامه کامل و دقیق برای کارتون بریزید.
خوب، حالابه توضیح اون سه جزء بپردازیم.
1- داستان: وقتی که شما سفارشی رو قبول میکنید فقط هسته داستان وزمانی که باید در طول آن انیمیشن نمایش داده شود رو به شما میدن، حال وظیفه شما گفتن یک داستان جذاب و متناسب با زمان مشخص شده است. که باید نکات زیر رو در نظر بگیرید:
ــ قصد دارید چه مطلبی به تماشاگر القاء شود .
ــ چگونه تمام حواس تماشاگر را روی مطلب متمرکز کنید .
ــ داستان چگونه شروع می شود .
ــ داستان چگونه پایان می پذیرد .
ــ ودر نهایت چقدر طول می کشد .
انشاءا... تو بخشهای بعدی دو جزء دیگر را به تفصیل توضیح میدم.
موفق باشید...