PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : سبد های بی کیفیت برای آسیا و آفریقا, با کیفیت هاش برای اروپا و آمریکا؟



soooot
30-06-2009, 09:26
سلام
یه جا شنیدم که یه لپ تاپ فروش میگفت شرکت های بزرگ مثلا 5 سبد در قسمت کنترل کیفیتشون دارن ( منظور از سبد دسته بندی هست ) دسته اول که با کیفیت ترین ها هستند به آمریکا و اروپا میرن، دسته دوم و سوم به بعضی از کشور های آسیا و آفریقا میرن و دسته های چهارم و پنجم اینقدر آشغال هستن که حتی شرکت سازنده آرم خودش رو روی اونها نمیزنه و این نوت بوک ها مخصوص کسانی هستند که میخوان این شرکت ها یه سری نوت بوک آشغال ارزون قیمت رو با آرم اونها بزنه.
میگفت دلیل اینکه مثلا DEll 1340 رو یه جا میدن 1450000 ولی همون رو با همون کانفیگ یه جای دیگه میدن 1800000 اینه و اونی که گرون تر میده احتمالا نوت بوکهای مخصوص کشور های اروپایی و آمریکایی رو وارد کرده که کیفیت بهتر و قیمت بالاتری دارن.
درسته؟ یا اینکه مثلا 1340 رو از هر کجا و با هر قیمتی بگیریم، هر چی اروزن تر گرفته باشیم سود کردیم؟ ( جدای از بحث گارانتی و اعتبار گارانتی )

babak_gww
30-06-2009, 09:49
البته احتمالش هست که قیمت بالاتر کیفیت ساخت بالاتری هم داشته باشه
ولی شانسیه!!! یعنی ممکنه الکی 350 تومان اضافه پیاده بشی بدون هیچگونه تفاوت

REGISTERED USER
30-06-2009, 10:24
این رو اطمینان داشته باش که برای بازار خاورمیانه همیشه کلاس 3 و 4 می فرستند بخصوص شرکت های بزرگ ... کلاس 2 و 1 به ترتیب ویژه آسیای شرقی و اروپا و امریکا هست ... این را ارحت از روی regional Code و سری هی تولیدی میشه فهمید

البته قطعات تا حدودی یکسانه فقط کیفیت مونتاژ و خدمات ارائه شده متفاوته !

Stream
30-06-2009, 12:26
محصولاتی که در کشورهای مختلف عرضه میشن تفاوت هایی با هم دارند، ولی معنیش این نیست که محصولی که در آسیا عرضه میشه "آشغاله" و محصولی که در آمریکا عرضه میشه با بالاترین کیفیت ممکن.


یه جا شنیدم که یه لپ تاپ فروش میگفت شرکت های بزرگ مثلا 5 سبد در قسمت کنترل کیفیتشون دارن ( منظور از سبد دسته بندی هست ) دسته اول که با کیفیت ترین ها هستند به آمریکا و اروپا میرن، دسته دوم و سوم به بعضی از کشور های آسیا و آفریقا میرن و دسته های چهارم و پنجم اینقدر آشغال هستن که حتی شرکت سازنده آرم خودش رو روی اونها نمیزنه و این نوت بوک ها مخصوص کسانی هستند که میخوان این شرکت ها یه سری نوت بوک آشغال ارزون قیمت رو با آرم اونها بزنه.این لپ تاپ فروش یک چیزهایی شنیده و با تخیلات خودش ادغامش کرده و بعد از چندین بار ویرایش به چیزی رسیده که به شما گفته!

ببینید یک سری تولید کننده های بزرگ قطعات الکترونیک (OEM) هستند مثل Foxconn, Quanta, Flextronics, Compal و ... که صرفا تولید کننده محصولات هستند و سازنده های لپ تاپ مثل HP, Dell, Acer, SONY, Samsung, ... محصولاتشون رو طراحی می کنند و این محصولات توسط این OEM ها تولید میشه.

این تولید کننده ها محصولاتشون کیفیت ثابتی نداره و صرفا با هر کیفیتی که سفارش بگیرند محصولات رو تولید می کنند. HP یا Dell یا بقیه برندهای معتبر محصولات با کیفیتی رو سفارش میدن و شاید در یک خط تولید دیگه همون سازنده (یا OEM) یک برند دیگه به اسم X هم قصد داشته باشه بی کیفیت ترین محصولات رو تولید کنه.



میگفت دلیل اینکه مثلا DEll 1340 رو یه جا میدن 1450000 ولی همون رو با همون کانفیگ یه جای دیگه میدن 1800000 اینه و اونی که گرون تر میده احتمالا نوت بوکهای مخصوص کشور های اروپایی و آمریکایی رو وارد کرده که کیفیت بهتر و قیمت بالاتری دارن.این صحبت اصلا درست نیست.

این ممکن نیست که یک لپ تاپ با یک Part Number در دو کشور مختلف اختلاف قیمت بالایی داشته باشند. معمولا اختلاف های جزئی وجود داره (مثلا HP در غرب آسیا از چیپ های رم Qimonda استفاده می کنه، ولی در اروپا و استرالیا از Elpida و در آمریکا از Infeneon، در حالی که هر سه جزو معتبرترین ها هستند.) ولی این اختلاف قیمت ها هیچ وقت بالا نمیشه.

شما یک مدل لپ تاپ رو در نظر بگیرید و با یک کانفیگ مشخص در سایت های آمریکا، اروپا، ژاپن، امارات و ... قیمت هاشون رو مشاهده کنید، می بینید که با تبدیل ارز ها به هم هیچ وقت 350,000 تومان اختلاف قیمت بین مدلهایی با کانفیگ مشابه وجود نداره و این اختلاف قیمت به بیشتر از 10 درصد نمی رسه.

اینکه یک وارد کننده ادعا کنه محصولش رو از اروپا و آمریکا وارد کرده و برای همین قصد داشته باشه به بهانه کیفیت بهتر 350,000 تومان گرونتر محصولش رو بفروشه، فقط یک دلیل غیر موجه هست برای گران فروشی !

حتی به فرض اینکه کیفیت محصولات آمریکا با آسیا تفاوت محسوسی داشته باشه، بدون شک با قیمت مشابه عرضه میشن.