PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : حمله هکرها به صد‌ها سايت ايراني (Update)



Babak_King
15-02-2006, 11:50
صدها سايت ايراني در اثر حمله اينترنتي به سرورهاي شرکت روند تازه (OurIran) از کار افتادند. گزارشهاي متعدد نشان مي‌دهد که اين حمله از نوع DOS بوده است.


سرويس خبر شبکه آنلاين - روز سه شنبه، صدها سايت اينترنتی شامل خبرگزاري‌ ايلنا‌، خبرگزاري فارس، روزنامه‌ي همشهري، بانك رفاه، بانك سپه، بانک پارسيان، آموزش و پرورش، سرويس دهنده‌ي بلاگفا و ده‌ها سايت ديگر که روي سرور‌هاي شرکت روند تازه (Our Iran) ميزباني مي‌شوند، در اثر وقوع يک حمله اينترنتي از نوع DOS از کار افتادند.

شرکت روند تازه يکي از معتبرترين شرکت‌هاي ميزباني وب در ايران است. اين شرکت صدها سايت اينترنتی فارسی را روي يک Data Center بزرگ در کانادا ميزباني مي‌کند. برخي از اين سايت‌ها ميزبان سايت‌های اينترنتی ديگري هستند.

خبر اين حمله پس از آنکه سايت "ايران کارتون" خبر هک شدن خود را منتشر کرد، مورد تاييد منابع خبري متعدد قرارگرفت. اين سايت قصد داشت با همکاری روزنامه همشهری "مسابقه بین المللی کاریکاتور با موضوع هولوکاست" را برگزار کند. مسوولان اين سايت تاييد کردند که روز دوشنبه مورد حمله هکرها قرار گرفته و چند ساعت از کار افتاده است.

برخي از منابع مطلع مي گويند ممکن است اين حمله به تلافي حمله هفته گذشته به حدود هزار سايت دانمارکی انجام شده باشد. در اين حمله هکرها موفق شدند به طور موقت صفحه اول اين سايت‌ها را با پيام هايی که چاپ کاريکاتورهايی درباره پيامبر اسلام را محکوم می‌کرد جايگزين کنند. مسئولان مسابقه اينترنتی هولوکاست، قبلا پيش‌بيني کرده بودند که سايت های مرتبط با اين مسابقه هدف حملات اينترنتی قرار گيرند.

روزبه هاشمی ها مدير شرکت "روند تازه" که شرکت ميزبان صدها سايت ايرانی از جمله روزنامه همشهری و خبرگزاری فارس است، در گفتگو با بخش فارسی بی‌بی‌سی عامل اختلالات ايجاد شده در سرورهای اين شرکت را يک حمله اينترنتی گسترده ازنوع DOS به شبکه رايانه‌ای اين شرکت عنوان کرد و گفت اين حمله از ساعت 6 صبح آغاز شد. وي امکان ارتباط اين حمله را با مسابقه کاريکاتور هولوکاست توسط روزنامه همشهری رد نکرد اما گفت برای اظهار نظر قطعی و پيگيری تبعات اين حمله به زمان بيشتری نياز است. او تصريح کرد که پيش از اين حمله هيچ پيغام تهديدآميزی دريافت نکرده و از سوی هيچ دولت يا مقام رسمی نيز برای حذف سايتی خاص تحت فشار قرار نگرفته است.

حمله DOS يا Denial-Of-Service هنگامي رخ مي‌دهد که هکرها با ارسال پي‌درپي و بي‌وقفه پکت‌هاي داده‌ها به کامپيوترهاي يک شبکه، پنهاي باند آن را اشغال مي‌کنند. در جريان اين نوع حمله دسترسي به کليه سايت‌هاي روي اين شبکه غير ممکن مي‌شود و سايت‌ها از سرويس‌دهي بازمي مانند.

به دنبال وقوع اين حمله جمال کريمي راد، سخنگوي قوه قضائيه اين حمله را به دولت کانادا نسبت داد و از حادثه انتقاد کرد. به گزارش خبرگزاري ايسنا، سخنگوی قوه قضاییه ضمن محکوم کردن قطع سرور سایت‌هاي ایرانی، آن را اقدامي غير قانوني از سوی دولت کانادا توصيف کرد.

كريمي‌راد در پايان در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره‌ي اين حادثه اظهار داشت: اين حركت، حركتي غير قانوني است و با مساله‌ي آزادي بيان و حقوق بشر كه آنها (کانادايي‌ها) ظاهرا سردمدار آن هستند، در تعارض جدي قرار دارد. اين سايت‌ها مي‌توانند اعتراض خود را به مجامع جهاني برسانند و به دولت كانادا نيز اعتراض كنند كه چرا اين اقدام نسبت به سايت‌هاي ايراني صورت گرفته است.

گفتني است هم اکنون حمله متوقف شده و سايت های ايرانی به مرور در دسترس قرار می گيرند اما به گفته مدير روند تازه، مسئولان اين شرکت برای پيشگيری از تکرار حمله، دسترسی به سايت هايی که مشخصا هدف قرار گرفته اند را تا اطلاع ثانوی برقرار نخواهند کرد.

ضميمه: روزنامه همشهري ادعاي بي‌بي‌سي را تكذيب كرد

در همين حال، روزنامه همشهري در گفتگو با ايرنا خبر سايت بي‌بي‌سي مبني بر هك شدن سايت روزنامه همشهري را تكذيب كرد. محمد حسن حاجي گل مدير مركز انفورماتيك روزنامه همشهري، روز سه‌شنبه در گفت و گو با حوزه آي تي ايرنا ، خبر بي‌بي‌سي را بي‌اساس، و شايعه پراكني اين بنگاه عنوان كرد.

وي گفت: اين خبر كاملا دروغ است و جزييات اشاره شده در آن نيز بي‌اساس است. حاجي گل در اين‌باره افزود، از جمله در اين خبر اشاره شده كه سرور مورد استفاده روزنامه همشهري، آمريكايي است كه دروغ محض بوده ، و سرور روزنامه، كانادايي است. بي‌بي‌سي در خبر خود نوشته بود كه در پي اعلان روزنامه همشهري براي مسابقه كاريكاتور درباره هولوكاست، سايت اين روزنامه هك شده است.

شايان ذکر است که سايت همشهري ( WHOIS Lookup و Lookup 2) روي سرورهاي شرکت روند تازه ميزباني مي‌شود. متاسفانه در زمان درج اين ضميمه (10:30 صبح چهارشنبه)، سايت همشهري در دسترس نبود که ممکن است به دليل کند بودن تصادفي خطوط دسترسي به اينترنت باشد. همچنين دسترسي به سايت ايران کارتون و نيز Our Iran به دليل بروز خطا در صفحه Homepage امکان پذير نبود.

leuven
15-02-2006, 22:26
سلام, خوب ما هم باید متوجه این موضوع شیم که جواب , های ,,, هوی هست و فقط مرگ رو واسه همسایه نخواهیم

, و درسته ما عقل کل هستیم , اما اون بی دینها هم یه چیزایی از تکنولوژی شاید سرشون میشه

دودش هم به چشم خودمون میره برای اینکه اونا در دنیای آزاد , دسترسی به بقیه سایتهای دنیا رو دارند و مثلا یه سایت آپلود معمولی براشون فیلتر نیست . :sad:

یادمه همین اواخر دوستانی در تاپیکی فتوای هک کردن سایتهای خارجی رو صادر کرده بودند . :blush:

اینم نتیجش .

اونوقت اگه اونا هم در صدد تلافی بر بیان , دنیا رو میزاریم رو سرمون که آقا ما مظلوم نشستیم اونا هی آزار مون میدن :ohno: