مشاهده نسخه کامل
: مشکلات من در اولین طرح => کمک
Reza Azimy_RW
06-06-2009, 23:17
سلام به همه دوستان حرفه اي
من از تري دي مکس چيزي نميدونم و يک کاربر مبتدي اين برنامه هستم . ميخواستم مانيتورم رو به عنوان تمرين که يه چيزي ياد بگيرم طراحي کنم که تقريبا جلو مانيتور رو تونستم درست کنم :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ولي پشت مانيتور رو هر کاري کردم نتونستم . ميخواستم اگه ميشه کمکم کنيد تا پشت مانيتور رو هم درست کنم . عکس از پشت مانيتور :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
هر کاري کردم نشد . راستش اصلا نميدونم بايد چيکار کنم .
LG T730BH مدل مانيتورم :
واقعا ممنون ميشم کمکم کنيد .
سلام
دوست عزیز ، خیلی خوب شده که شروع به یاد گیری کردی
سوالاتتون توی قسمت اصلی انجمن پرسیده شه بهتره
---------------
خوب من بتون پیشنهاد میکنم برای شروع حتما از روی آموزش جلو برید
اما توی اینجا شما سعی کنید اون قسمت منحنی بالای مانیتورو بسازید بعد سگمنتشو کپی کنیدو پایینشو هم کامل کنید
Reza Azimy_RW
07-06-2009, 00:38
سلام
دوست عزیز ، خیلی خوب شده که شروع به یاد گیری کردی
سوالاتتون توی قسمت اصلی انجمن پرسیده شه بهتره
---------------
خوب من بتون پیشنهاد میکنم برای شروع حتما از روی آموزش جلو برید
اما توی اینجا شما سعی کنید اون قسمت منحنی بالای مانیتورو بسازید بعد سگمنتشو کپی کنیدو پایینشو هم کامل کنید خیلی ممنون هادی جان
میشه یکم بیشتر توضیح بدید ؟ مثلا اون قوص ها رو چطوری ایجاد کنم ؟ کدوم اموزشها رو استفاده کنم ؟
HOMAYOON.F
07-06-2009, 01:23
سلام
با اجازه ی آقا هادی
دوست من اون قوسی رو که میبینی تقریبا یه نیم دایرست.
یکی از راههای ساده اینه که یه نصفه استوانه بسازی و تبدیلش کنی به ادیتیبل پولی.
بعد پولیگانهای ارتفاع و زیرش رو که اضافه هستن رو پاک کنی و با توجه به بدنه ی مانیتور ایجهاشو بکشی.
به تصویر پایین نگاه کن یه همچین چیزی:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اون قسمتی رو که با رنگ سبز مشخص کردم رو خودت منظم کن، من همینجوری با فتوشاپ کشیدم.
سلام.
دوستان توضيحات لازم رو لطف كردند فرمودند.
کدوم اموزشها رو استفاده کنم ؟
اگه امكان دانلود داريد به نظرم براي يادگيري چند نوع مدلسازي مي تونيد از اين كتاب آموزشي استفاده كنيد.
Poly-Modeling with 3ds Max
Acknowledgments vii
Chapter 1 Introduction 1
Chapter 2 Modeling Types 5
Spline-Modeling 5
Controlling Bezier Handles 7
Spline-Modeling an Eye Socket 9
Patch-Modeling 13
Patch-Modeling a Computer Mouse 14
Box-Modeling 20
Box-Modeling a Cartoon Turtle’s Head 21
Poly-Modeling 28
Chapter 3 Poly-Modeling Basics 31
Working at the Edge Level 31
Working at the Border Level 33
Working at the Polygon Level 34
Working at the Element Level 35
Working at the Vertex Level 35
Poly-Modeling a Nose Using the Shift–Drag Technique 36
Selections and Conversions 50
Chapter 4 Modifi ers—Letting Max Do the Work for You 55
TurboSmooth and MeshSmooth 61
Chapter 5 Derivative Modeling and Other Techniques to Speed Up Your
Poly-Modeling Work Flow 67
Chapter 6 Theory and Application 75
Chapter 7 Preparation 105
Chapter 8 Hard-Edge Modeling 117
Modeling the Body Panels 117
Modeling the Wheel 153
Chapter 9 Organic/Soft-Edge Modeling 165
Poly-Modeling: Iguana’s Head 165
Poly-Modeling: Iguana’s Body 180
Chapter 10 Mixing It Up 199
Mixing Techniques 200
Softening Hard Edges 205
Chapter 11 Nonmodeled Geometric Detail—Bump and Displacement Mapping 209
ZBrush Basics 212
Mudbox Basics 220
3ds Max to ZBrush 225
Back in 3ds Max 229
Chapter 12 Scripts, Plug-Ins, and Other Additions 235
Chapter 13 Final Word 261
Index 263
كه البته فكر مي كنم قبلا يكي از دوستان عزيز توي فروم گذاشته بودند.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
موفق و پيروز باشيد.
SSS_HHH_OOO
07-06-2009, 19:05
خوب برای کارای اولت خوب ساختیش
جلوی مانیتور رو
فعلا فقط دنبال آموزش باش و تمرین زیاد
Reza Azimy_RW
07-06-2009, 23:09
سلام مجدد
واقعا نمیدونم چجوری تشکر کنم
با راهنماییهای شما پشت مانیتور رو کامل کردم :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اگه امكان دانلود داريد به نظرم براي يادگيري چند نوع مدلسازي مي تونيد از اين كتاب آموزشي استفاده كنيد.
از شما هم ممنون . من دیال اپم ولی ارزش دانلود کردم رو داره . رفتم واسه دانلود
راستی یک سوال دیگه . تفاوت Edit Mesh با Edit Poly چیه ؟
راستی یک سوال دیگه . تفاوت Edit Mesh با Edit Poly چیه ؟
edit poly ابزار هاي بيشتر و پيشرفته تري داره و با فيس هاي بيش از 3 ضلعي به خوبي و بدون مشكل عمل مي كنه.
Reza Azimy_RW
07-06-2009, 23:34
_ ساخت هر مدلی با تری دی مکس وقت گیر هست یا من چون مبتدیم زیاد طول میکشه ؟
_ چطوری میشه دو ابجکت رو با هم ادغام کردم ؟ مثلا دو ابجکت به شکل زیر کنار هم قرار گرفتند :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
چطور میشه کاری کرد که اینها با هم ترکیب بشند و لبه ها از بین بره و اینجوری بشند :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اصلا چنین کاری ممکن هست ؟
اصلا چنین کاری ممکن هست ؟
هر کاری که شما بخواین امکان پذیره
--------
خوب اول بگم که خودتم که استادی خیلی قشنگ ساختی مانیتورو
آفرین
بعد اینکه وقتی تمرین کنی دیگه وقت گیر نیست چون قبل اینکه مدلو بسازی توی ذهنت روش ساختش وجود داره
-----
خوب در مورده سوال باید بگم بعله شما میتونید با edittable poly بری و face زیریه صفحه ی بالایی و پایینیه آبجکته مقابلشو پاک کنی و بعد از توی ورتکس با انتخاب ورتکس های موده نظرت و زدن دکمه ی weld میتونی دو ورتکسو به هم بچسبونی
موفق باشی
Reza Azimy_RW
08-06-2009, 23:52
خیلی ممنون از اقا هادی و بقیه دوستان
اموزشها که دانلود کردم عالی بود
بله دوست من در 3D فرمانی هست به نام morph که کاربردش تبدیل اشکال به همدیگس.
این فرمان درcompound objects قرار داره.فقط کافیه قبلش با فرمان edit mesh یا edit poly نقاطی که میخوای به وصل کنی (vertex) حذف کنی.بعد یکی از شکلاتو انتخاب کن گزینه pick target رو بزن و روی شکل دیگرت کلیک کن.
SSS_HHH_OOO
15-06-2009, 14:24
آفرین مدلش رو خوب ساختی
لبه های کار ایراد داره
ولی خوب مدلش رو در آوردی
Reza Azimy_RW
19-06-2009, 17:46
سلام
من بازم مزاحم شدم ! یک مشکل خفن دارم :
من اموزشهایی رو که توی صفحه قبل دانلود کرده بودم یک قسمت داشت مربوط به مدلسازی بدنه موتور . من طبق اموزش پیش رفتم تا اینکه یه جایی گفته بود باید ورتکسها رو با Shift کپی بگیری و بکشی اون طرف ! که یک شکل مثل شکل زیر درست بشه :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
مشکل من اینجاست که اون دایره رو میسازم ولی وقتی میخوام با استفاده از شیفت از ورتکسها کپی بگیرم فقط از ورتکسها کپی گرفته میشه و شکل دنبال ورتکسها ادامه پیدا نمیکنه . مثل شکل زیر :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
"]
میخواستم بدونم ایا تنظیمات خواصی داره یا من اشتباه میکنم ؟
مر30
سلام دوست عزیز
نه اشتباه میکنی
vertex رو نباید بگیری باید edge ها رو انتخاب کنی یا همون خطوط رو و با شیفت اون کار رو انجام بدی
به این روش مدلسازی میگن clone edge
Reza Azimy_RW
20-06-2009, 11:20
دمت گرم
وافعا ممنون
اینم عکس از اون مدل مانیتور که کامل شد :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
راستی دوستان چطوری میشه پلاستیک مشکی براق درست کرد که عکس جسم کاملا توش بازتاب بشه ؟ مثل اینه ؟ خواهشا کامل توضیح بدید چون چند جای دیگه چیزایی دربارش خوندم ولی نفهمیدم چجوریه !
خب براي پلاستيك براق با رفلكت بايد از متريال ها كمك بگيريد.
كليد F10 رو بزنيد و در تب command اون پايين assign renderer رو mental ray بزاريد.
دكمه ي material editor رو از main toolbar بزنيد.
روي standard كليك كنيد و arch & design رو انتخاب كنيد.
رنگ diffuse رو مشكي كنيد.
حالا مي تونيد با تنظيمات رفلكتشن بازي كنيد تا نتيجه ي مورد نظر به دست بياريد.
با كليك و درگ اونرو به جسمتون نسبت بديد.
حالا مي تونيد رندر كنيد.
اگه مشكلي بود يا همراه با عكس توضيح خواستيد مطرح بفرماييد.
Reza Azimy_RW
27-06-2009, 11:17
سلام مجدد به همه دوستان
ببخشید چطوری میشه متریال فلز استیل رو طراحی کرد ؟
دقیقا اینطوری :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Reza Azimy_RW
27-06-2009, 22:22
کسی نبود ؟ منتظر لطف دوستان هستم ...
اول arch& design رو انتخاب کن بعد اونجا chrome (اگه اشتباه نکنم)
Tamirat.laptop
27-06-2009, 23:20
اول arch& design رو انتخاب کن بعد اونجا chrome (اگه اشتباه نکنم)
البته استفاده از این متریال خیلی خوبه فقط خواستم اضافه کنم که با این متریال باید محیط و نور پردازی و هم چنین
تنضیمات رندر و اینورنمنت مناسب باشه تا نتیجه خوبی بدست بیاری
موفق باشی
Reza Azimy_RW
28-06-2009, 16:48
البته استفاده از این متریال خیلی خوبه فقط خواستم اضافه کنم که با این متریال باید محیط و نور پردازی و هم چنین
تنضیمات رندر و اینورنمنت مناسب باشه تا نتیجه خوبی بدست بیاری
موفق باشی
دوستان اونجوری که توی اون عکسه نمیشه . یعنی درست انعکاس نمیده . میشه اینایی که گفتیدو ( تنضیمات رندر و اینورنمنت ) توضیح بدید ؟
ممنون
Tamirat.laptop
29-06-2009, 23:45
سلام عزیز
میبینم که هنوز جوابی نگرفتی شرمنده یادم رفت :31:
خب دوست عزیز من تازه ویندوز عوض کردم سیع میکنم تا فردا این آموزش رو برات بذارم
البته طولانی نیست ولی خب میترسم اینجوری بگم یاد نگیری باید تصویری باشه
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
موفق باشی
Tamirat.laptop
01-07-2009, 17:18
سلام دوست عزیز
خدمت شما
دانلود PDF
حجم 550 Kb
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
اینم یه سری فایل Hdrs توی کار بدرد میخوره برای جنس فلزی خوبن
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
موفق باشید
Reza Azimy_RW
02-07-2009, 17:57
ایول بابا دمت گرم !
ببخشید یکم دیر ابراز ارادت کردم اخه دیال اپم زود به زود نمیتونم بیام !
مر30
Reza Azimy_RW
02-07-2009, 18:56
سلام
یک سوال دیگه اگه زحمت نیست :
چطوری میشه یک Plane رو سوراخ سوراخ کرد ؟ به طور منظم سوراخهای ریز ایجاد کرد ؟
با استفاده از کم کردن در قسمت موضوعات مرکب این کارو کردم یعنی یک پلان ایجاد کردم و با مثلا 100 استوانه که داخلش قرار دادم و از اون کم کردم سوراخ سوراخ شد ولی مثل اینکه سیستمم کم میاره هنگ میکنه !!
روش دیگه ای نیست ؟
ممنون
Reza Azimy_RW
04-07-2009, 14:15
دوستان چی شد پس ؟
منتظرم ....
G LADIATOR
04-07-2009, 14:38
یه Plane بیار...
تعداد سگمنت هاش رو زیاد کن...
بعد ببرش تو EditPoly
بعدی همه ورتکس ها رو انتخاب کن و Chamfer رو بزن....فقط حواست باشه توی پنجرهی Chamfer گزینه ی Open تیک خورده باشه..
vincent7412
04-07-2009, 15:01
من فك ميكنم با استفاده از متريال راحت تر بشه به اين موضوع رسيد.
به عنوان مثال اين بيتمپ رو كه به diffuse نسبت ميدي كافيه كه توي opacity هم كپي كني.حجم موضوع هم زياد نميشه
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Reza Azimy_RW
04-07-2009, 19:38
خیلی خیلی ممنون از همه دوستان عزیز
Reza Azimy_RW
19-07-2009, 01:02
سلام
من باز مزاحم شدم
چجوری میشه کاری کرد که Edge ها نمایش داده بشند ؟
مثل کار این دوستمون :
file:///F:/Users/REZAAZ%7E1/AppData/Local/Temp/moz-screenshot-2.jpg[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
file:///F:/Users/REZAAZ%7E1/AppData/Local/Temp/moz-screenshot.jpgfile:///F:/Users/REZAAZ%7E1/AppData/Local/Temp/moz-screenshot-1.jpg
سلام
خب خیلی راحت با استفاده از کلید F4 از صفحه کلید
یا به این شکل که در قسمت کناری اسم نما ها راست کلیک بکنید و گزینه مشخص شده رو بزنید
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
موفق باشید
Reza Azimy_RW
23-07-2009, 23:36
سلام خدمت همه استادان عزيز
ببخشيد دوستان دوباره مزاحم شدم
من مدلينگ يک تلوزيون رو انجام دادم ولي وقتي بهش TurboSmoth اضافه ميکنم که صاف بشه ميريزه بهم . يعني موچاله ميشه !
بايد چيکار کنم ؟ ايا روش ديگه اي هست ؟ اگه ممکنه کامل توضيح بديد
مر
ویرایش شد :
جوابمو گرفتم
از همه ممنون
Reza Azimy_RW
24-07-2009, 10:37
ببخشیدمن اخرش نتونستم مدلم رو صاف کنم
مدل کامل نیست . یک تلوزیونه
میخواستم خواهش کنم اگه میشه دانلودش کنید و صافش کنید و بگید چجوری این کارو کردید . اخه من از هر روشی امتحان کردم نشد . گفتم یه موقع کلی وقتمو میزارم روی مدل بعد صاف نمیشه .
حجمش خیلی کمه : 54 کیلوبایت
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
واقعا ممنوووون
HOMAYOON.F
24-07-2009, 11:00
رضا جان من هر کار میکنم فایلت وارد برنامه نمیشه که نمیشه، با چه ورژنی از مکس کار میکنی؟
اینم تصویر ارور:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Reza Azimy_RW
24-07-2009, 11:20
با
3D MAX 2010
حالا چیکار کنم !؟
HOMAYOON.F
24-07-2009, 12:14
شرمنده مال 2009 هست.
شما فقط اون لبه هاشو ایج اضافه کن. بستگی به کارتم داره، اصلا بدون TurboSmoth هم میتونی. با smoothing group درستش کن.
Reza Azimy_RW
24-07-2009, 16:49
تا اینجا پیش رفتم :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ولی حتی وقتی از smoothing group استفاده میکنم اینطوری میشه :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
کس دیگه ای 3D MAX2010 نداره یه لطفی به من بکنه ؟ و بگه چجوری اینو صاف کرده ؟
Reza Azimy_RW
24-07-2009, 17:03
با فرمت 3DS اکسپورتش کردم
فکر کنم دیگه با 2009 هم باز بشه :
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
HOMAYOON.F
24-07-2009, 17:25
آقا رضا این باز شد ولی یه جوریه!
از المنتهای زیادی تشکیل شده که واسه کار خیلی اذیت میکنه. ورتکسها از هم جدا هستن!
اگه میتونی با فرمت OBJ. خروجی بگیر که خیلی بهتره.
----------------------------------
اما روش کار اینجوریه که باید پولیگانها رو چهار وجهی باشن و از هر ورتکس هم چهار ایج بگذره. در نهایت ایجهای زوایا رو چمفر بده یا دستی ایجهاشو زیاد کن. به تصویر پایین نگاه کن ببین بین چمفر دادن با بدون چفر چقدر فرق هست!!
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
--------------------------------
در مورد Smoothing Groups هم منظورم مال خود ادیتیبل پولیه نه TurboSmoth.
Reza Azimy_RW
24-07-2009, 21:43
اینم با فرمت OBJ. :
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدهر کاری میکنم نمیشه . چامفر هم دادم . دیگه دارم دیوونه میشم !
HOMAYOON.F
25-07-2009, 00:04
خب رضا جان، من یه کارایی روش انجام دادم. فقط بگم که کاملش نکردم. خواستم طرز کار دستت بیاد. چیزی که خیلی آزار دهنده بود اون نوع خروجی آبجکتتون بود که به صورت کواد خروجی گرفتید نه پولیگان. مقداری وقت برد تا پولیگانها رو مرتب کنم. اون گوشه ی سمت راست پایین رو خودت یه کاریش بکن. روش صحیح تر اینه که کلید ها رو جدا از مدل اصلیتون بسازید.(به عنوان یه المنت)
خب اینم از مدل:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
چون خود تلویزیون تو ذهنم نبود ایجها رو فقط مرتب کردم. همیشه باید از اول خوب پیش رفت، نمیشه آخرای کار همه چیشو درست کنیم.
روش مناسب خروجی با فرمت OBJ. رو هم در این تاپیک یه نگاه بنداز:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
امیدوارم موفق باشی.
خب من مدل رو دل کردم برسی کردم
رضا جان... دوست من ...شما هر جایی نباید برای برش توی خالی یا تو پر از Boolean استفاده کنی...
وقتی از Boolean استفاده میکنی Edge ها بهم میریزه ... بد درست کردنش مشکل میشه... خب دوست عزیز آقای
همایون هم که زحمت کشیدن برای شما درستش کردن
موفق باشید:11:
Reza Azimy_RW
25-07-2009, 17:10
واقعا ممنون از همه
Reza Azimy_RW
26-01-2010, 18:48
سلام دوستان:10:
دو تا سوال داشتم :
1 - چجوری میشه از HDR استفاده کرد ؟
2 - یه تصویر تبلیغاتی دیدم یه لب تاب رو خیلی جالب ساخته بودن که زیرش شیشه ایه و نور خیلی جالب روی زمین می افته . که همون عکس زیره :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
چجوری میشه کاری کرد که این شعاعهای نور رو داشته باشیم ؟ از انواع شیشه ها هم استفاده کردم ولی اینجوری نشد .
سوال دومی مهمتره :31:
بینهایت ممنون میشم جواب بدید:40:
شما باید تصاوری hdri رو توی قسمت environment متورهای رندر بزارید
در مورد سوال دوم هم این یا یه افکت post production ی هست که از طریق نرمافزارهایی نظیر فتوشاپیا افتر افکتایجاد شده یا میتونهCaustic باشه تو فضای سه بعدی
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Reza Azimy_RW
26-01-2010, 21:07
شما باید تصاوری hdri رو توی قسمت environment متورهای رندر بزارید
در مورد سوال دوم هم این یا یه افکت post production ی هست که از طریق نرمافزارهایی نظیر فتوشاپیا افتر افکتایجاد شده یا میتونهCaustic باشه تو فضای سه بعدیزیر دیپلم حرف بزن رفیق !
نظیر فتوشاپیا افتر افکتایجاد شدهیعنی منظورتون اینه که توی 3D MAX ایجاد نشده ؟
میتونهCaustic باشه تو فضای سه بعدیاین چیه ؟
کجا باید فعالش کنم ؟
راستی ببخشید تایپیک قدیمی رو بالا کشیدم اخه گفتم تایپیک جدید ایجاد نکنم !
کلا سعی کنید واسه سوالات جدید تاپیک جدید بزنید اینجوری زودتر به جواب میرسید
به احتمال زیاد این کار همونطور که گفتم خارج از نرم افزار مکس به صورت Effect اضاف شده
اما Causticsهم یه آموزش خوب در موردش پیدا کردم
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
Reza Azimy_RW
27-01-2010, 19:13
یه دونه ای hrgh2 جان . دمت HOT . ممنون
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.