PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : "اينتل" نخستين پردازنده چهار هسته‌اي خود را سال آينده معرفي مي‌كند



Mohammad
14-02-2006, 17:41
شركت "اينتل" نخستين پردازنده مجهز به چهار هسته پردازشگر مجزاي خود را اوايل سال آينده ميلادي معرفي خواهد كرد.

به گزارش خبرگزاري رويترز، پردازنده جديد با نام "كلاورتاون" (‪ (Clovertown‬كه ويژه استفاده در رايانه‌هاي "سرور" طراحي شده است، با استفاده از چهار هسته مجزا امكان اجراي هم زمان چندين برنامه مختلف با سرعت بالا را براي رايانه فراهم خواهد كرد و در همين حال مصرف برق در آن كمتر از برق مصرفي پردازنده‌هاي تك هسته‌اي خواهد بود.

شركت "اينتل" اعلام كرده است پردازنده "كلاورتاون" براي رايانه‌هاي "سرور" مورد استفاده در شبكه‌هاي رايانه‌اي و يا رايانه‌هاي ميزبان وب سايتهاي اينترنتي مفيد خواهد بود. به گفته "جاستين رادر" مدير فناوري شركت "اينتل"، چنانچه دو عدد پردازنده "كلاورتاون" در رايانه‌هاي سروري كه معمولا از دو پردازنده استفاده مي‌كنند به كار گرفته شوند، در حقيقت هشت هسته پردازنده مجزا محاسبات رايانه‌اي را بر عهده گرفته و كارايي رايانه را افزايش خواهند داد.

در حال حاضر شركت "اي ام دي"، دومين توليدكننده بزرگ پردازنده‌هاي رايانه‌اي، موفق شده است با ارائه پردازنده‌هاي دو هسته‌اي كارامد بخش قابل توجهي از بازار پردازنده‌هاي ويژه "سرور"ها را از شركت "اينتل" گرفته و به خود اختصاص دهد و كارشناسان عقيده دارند "اينتل" تلاش مي‌كند با معرفي پردازنده چهار هسته‌اي "كلاورتاون"، سهم بازار خود را از شركت "اي ام دي" بازپس گيرد.

به گفته "رادر"، درحالي كه در گذشته براي طراحي پردازنده‌هاي جديد تلاش مي‌شد با كوچكتر و فشرده تر كردن ترانزيستورها تعداد زيادي از آنها را درون يك تراشه جاي دهند، هم اكنون تلاش مي‌شود هسته‌هاي پردازنده مجزا را درون يك تراشه قرار داده و تولد پردازنده‌هاي داراي دهها و يا حتي صدها هسته مجزا در سالهاي آينده، دور از ذهن نخواهد بود.

با اين وجود، طراحي كارامد پردازنده‌هاي داراي هسته‌هاي پردازشگر بيشتر، به ويژه بيشتر از هشت هسته مجزا، در عمل بسيار پيچيده بوده و مسائلي نظير چگونگي ارتباط اين هسته‌هاي پردازشگر با يكديگر و يا تامين حافظه لازم براي اين هسته‌هاي مجزا از مشكلات اصلي پيش روي توليدكنندگان پردازنده هاست. به علاوه، برنامه نويسان نيز براي بهره گرفتن نرم‌افزارها از قابليتهاي پردازنده‌هاي چند هسته‌اي، بايد نرم افزارهاي خود را بهينه‌سازي كنند.

Hidden-H
14-02-2006, 20:58
آخه اين كامپيوتر تا كجا مي خواد پيش بره؟

* SadeGh *
14-02-2006, 21:07
سلام

خبر جالب بود.

چه شود.......

موفق و موئد باشيد

ALIAK28
14-02-2006, 21:15
آخه اين كامپيوتر تا كجا مي خواد پيش بره؟
2
4
8
16
......
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
:laughing: :laughing: :biggrin:

Hoom@n
14-02-2006, 21:27
تا هوش مصنوعي