مشاهده نسخه کامل
: شروع به نوشتن پروژه شطرنج
sin2x=2sinxcosx
31-05-2009, 20:41
در مورد نوشتن پروژه شطرنج به زبان ++C تو کنسول راهنمايي مي خواستم .
اصلا Source نمي خوام . فقط يه راهنمايي ...
خوب يه صفحه 8 * 8 رسم مي کنيم . تقريبا ميشه گفت بيشتر مشکل من تو همين رسم اين صفحه هست . چجوري خطوط رسم کنيم ؟ تازه حالا گيرم که خطوط رو رسم کرديم . خونه هاي سياه و سفيد رو چجوري مشخص کنيم و متعاقب اون مهره هاي سفيد و سياه . خوب مهره سفيد تو صفحه سفيد ديده نميشه و مهره سياه تو صفحه سياه . :41:
سلام دوست من
تا اونجایی که من فهمیدم اشکال شما بیشتر تو قسمتای گرافیکیه در صورتیکه
اصل موضع جای دیگس
خب واسه این کار از توابع گرافیکی سی استفاده کنید
sin2x=2sinxcosx
01-06-2009, 20:42
با توابع گرافيکي آشنا نيستم . تو ويژوال استوديو هم هدر هاي زير رو يکي يکي امتحان کردم ولي هيچ کدوم رو نشناخت .
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
ضمنا اصل موضوع پس به نظر شما کجاست ؟
فکر کنم سخت ترين قسمتش اين باشه که اگه کاربر خواست حرکتي انجام بده ، ما با توجه به موقعيت يکايک مهره هاي ديگه تشخيص بديم که اين حرکت مجاز هست يا نه . فکر کنم منظور شما هم همين جا بود . ولي خوب بالاخره اول بايد بتونم صفحه شطرنج رو داشته باشم بعد اين مراحل .
مي تونين يه کمکي کنين ؟
mahdi7610
01-06-2009, 22:07
در مورد نوشتن پروژه شطرنج به زبان ++C تو کنسول راهنمايي مي خواستم .
اصلا Source نمي خوام . فقط يه راهنمايي ...
خوب يه صفحه 8 * 8 رسم مي کنيم . تقريبا ميشه گفت بيشتر مشکل من تو همين رسم اين صفحه هست . چجوري خطوط رسم کنيم ؟ تازه حالا گيرم که خطوط رو رسم کرديم . خونه هاي سياه و سفيد رو چجوري مشخص کنيم و متعاقب اون مهره هاي سفيد و سياه . خوب مهره سفيد تو صفحه سفيد ديده نميشه و مهره سياه تو صفحه سياه .
همه این چیزهایی که شما گفتید نیاز داره تا حداقل سورس یه برنامه را ببینید .
این پروژه ای که گذاشتم برنامه حرکت اسب در شطرنج و برنامه مربع جادویی هستش . میتونه کمکتون کنه .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
موفق باشید :)
sin2x=2sinxcosx
01-06-2009, 23:31
خيلي ممنون .
ولي با ديدن اين سورس من نااميد شدم . بيش از 8000 خط کد براي حرکت اسب ؟ :18:
با اين حساب براي شطرنج هم يه سي چهل هزار خطي بايد داشته باشيم . :44:
در مورد حرکت اسب يه توضيحي ميدين ؟ اين اسبه چيکار مي کنه ؟
من اگر جای شما بودم، اول سعی میکردم برنامه شطرنج او در یک محیط بسیار ابتدایی که حتی مهره ها با حروف آلفابت مشخص شدن بنویسم و وقتی مطمئن شدم همه چی درست هست، اونوقت یک GUI مناسب براش مینوشتم. اینکه شما از اول بجای core برید سر GUI زیاد درست نیست. کد بالا رو هم که دبدید احتمالا حرکت smooth اسب در فضای سه بعدی رو نشون میده که طبیعتا مفصل تر میشه. حرکت ساده در فضای دو بعدی خیلی ساده تر هست و بهتر هست از توابع گرافیکی C استفاده کنید.
منم موافقم، تو این جور برنامه ها چیزی که مهتره الگوریتم خود بازیه
درسته گرافیک مهمه ولی تا وقتی الگوریتم خوب نوشته نشه، هر چقدرم گرافیک بالا باشه فایده نداره
sin2x=2sinxcosx
02-06-2009, 22:11
نه گرافيک نمي خواستم . همين تو حد کنسول . براي حرکت کردن هم مثلا طرف تايپ مي کنه :
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
يعني مثلا مهره اي که تو خونه 2 و 3 هست بره به خونه 3 و 3 و يه بار صفحه از اول پاک ميشه و دوباره صفحه رسم ميشه با مکان جديد مهره .
خوب پس برم سراغ الگوريتم . ولي براي رسم خطوط مزاحمتون مي شم .
ممنون ....
farshidshd
04-06-2009, 18:21
همه این چیزهایی که شما گفتید نیاز داره تا حداقل سورس یه برنامه را ببینید .
این پروژه ای که گذاشتم برنامه حرکت اسب در شطرنج و برنامه مربع جادویی هستش . میتونه کمکتون کنه .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
موفق باشید :)
اینو چطوری اجراش کنیم؟؟؟
sin2x=2sinxcosx
23-06-2009, 11:34
سلام دوستان . من پروژه شطرنجمو تموم کردم . همه چيش سالمه . ولي باز هم حبفم مياد گرافيکي نباشه . خواهشا کمک کنين اين تيکه رو گرافيکي کنم . الان صفحه شطرنج من اينطوري رسم ميشه .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
به جاي عکس مهره ها اسم اختصاريشون رو چاپ مي کنم .
خب ،
ببین می تونی واسه هر مهره یه تابع تعریف کنی
بعد تو اون تابع با استفاده از توابع گرافیکی سی شکلش رو رسم کنی
اصلا کار با توابع گرافیکی رو بلدی؟!
sin2x=2sinxcosx
23-06-2009, 12:06
اصلا کار با توابع گرافیکی رو بلدی؟!
:31: حتي يک کلمه ....
البته در Game Programming معمولا object ها رو از قبل در نرم افزارهای دیگه رسم میکنن. شما هم بهتره شکل گرافیکی هر مهره رو در یک برنامه ساده حتی مثل Paint رسم کنی و ذخیرش کنی. فرمت bmp یا gif هم بهتره چون معمولا نمایش jpeg نیاز به کتابخانه های خاص داره.برای حرکتش هم کاری نداره و فقط کافیه frame فعلی رو ذخیره کنید و بعد حرکت رو انجام بدی، قدم به قدم. این کار توی کنسول خیلی سخت است و الان هم واقعا دلیل براش نیست. چرا از IDE ها استفاده نمی کنی؟ حتی IDE های رایگان cross platform هست که واقعا عالی هستند، مثل Qt.
sin2x=2sinxcosx
23-06-2009, 14:08
خوب دقيقا مشکل من همين طرز استفاده است . ميشه يه مثال ساده بزنين . اصرار ندارم کنسول باشه . حالا من الگوريتمش رو دارم . هر جوري بگين تغييرش مي دم .
darya_ns
04-06-2014, 17:22
salam dooste aziz mishe khahesh konam proje shatranjet ro be man bedi???
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.