PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : سال 2012 تمام دنیا خاموش می شود!



franch
13-05-2009, 22:09
سال 2012 تمام دنیا خاموش می شود/ توفان خورشیدی در راه است


ناسا در هشداری اعلام کرد که یک توفان خورشیدی که در سال 2012 به زمین می رسد موجب خواهد شد که برق تمام دنیا خاموش شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، در هشدار ناسا و آکادمی ملی علوم آمده است که میلیونها نفر در سال 2012 بدون برق و در نتیجه بدون غذا و دارو خواهند ماند و تمام یخچالها، تلفنهای همراه و ماهواره ها خاموش می شوند.



از ماه دسامبر فعالیت خورشید به آهستگی روبه افزایش می رود. نیروی مغناطیسی این ستاره هر 11 سال یکبار به نقطه ای می رسد که در آن پیک پدیده های فورانهای خورشیدی و پرتاب تاجهای خورشیدی بزرگ مشاهده می شود. این پدیده ها منجر به آزاد شدن میزان زیادی انرژی و تشعشعات می شود. این فورانها می تواند به زمین نیز برسد و منجر به ایجاد توفانهای ژئومغناطیسی زمین شود.



اتمسفر زمین می تواند از این برخوردها خود را مصون نگه دارد اما خسارات جدی را بر روی ساختارهای اجتماعی و اقتصادی روی زمین وارد می کند.



ستاره شناسان این پدیده ها را از سال 1859 رصد کرده اند. در آن زمان یک توفان ژئومغناطیسی ویژه در خطوط تلگراف اروپا و آمریکا اختلال ایجاد کرد. در ماه می 1921 توفان دیگری بسیاری از خطوط برق و تلفن را در دو سر اقیانوس اطلس خارج از استفاده کرد.
در گزارش 132 صفحه ای ناسا و آکادمی ملی علوم آمده است: "انرژی برق کلید فناوری جامعه مدرن امروزی است و تمام زیرساختها و سرویسها به آن وابسته هستند. اگر توفان سال 1859 امروز اتفاق بیفتد به طور حتم خسارتهای اجتماعی و اقتصادی وسیعی برجای خواهد گذاشت."


براساس گزارش نیوساینتیست، در سال 1989 شش میلیون نفر در کبک کانادا به مدت 9 ساعت به سبب یک توفان ژئومغناطیسی که 10 برابر ضعیف تر از توفان سال 1921 بود بدون برق ماندند. اگر حادثه ای مشابه آنچه که در سال 1921 رخ داد تکرار شود تعداد افراد بدون برق به 130 میلیون نفر افزایش خواهد یافت و تکرار حادثه ای مشابه سال 1859 که بسیار قویتر از توفان 1921 بود دو هزار میلیارد دلار خسارت وارد خواهد کرد.



به گفته دانشمندان ناسا، پیک بعدی این توفانهای خورشیدی بین سالهای 2012 و 2013 خواهد بود که جامعه علمی هنوز بر سر شدت فعالیت خورشید در این دوره جدید به توافق نرسیده اند.

Babak
16-05-2009, 09:07
ترجمه غلط خبرگزاری مهر ( و کپی های بعدیش) از یک خبر علمی

اصل خبر از ناسا

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدو یک خبر سازی از خبرگزاری مهر

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید--------------


ناسا در هشداری اعلام کرد که یک توفان خورشیدی که در سال 2012 به زمین می رسد موجب خواهد شد که برق تمام دنیا خاموش شود.

جمله اول درست، هشدار ناساست، اما در کجای این خبر آمده است که تمام دنیا خاموش خواهد شد؟
طوفان خورشیدی جریانی از ذرات باردار مثل الکترون و پروتون است که در حجم زیاد در فضا پخش خواهد شدو در واقع تابش این ذرات همیشه وجود دارد فقط شدت آن در دوره‌های یازده ساله خورشیدی کم و زیاد می‌شود. جریان این ذرات لایه یونوسفر زمین را تحت تأثیر قرار می‌دهد و در نتیجه در ارتباطهای رادیویی اختلال ایجاد می‌کند. کل هشدار ناسا فقط و فقط همین است. تمام دستگاههایی که از امواج رادیویی برای ارتباط استفاده می کنند از جمله گوشی‌ها همراه، جی‌پی‌‌اس ها و ماهواره‌ها دچار اختلال در انتقال اطلاعات می‌شوند، انگار که خورشید روی همه این دستگاهها پارازیت بفرستد. این اختلالها هم دایمی و پیوسته نیستند، بسته به شدت هر فوران خورشیدی که چند روز طول می‌کشد تا اثرش به زمین برسد چند تا چندین دقیقه ارتباطهای رادیویی را دچار اختلال ـو نه قطع کامل ـ می‌کند. حالا ببینید خبرگزاری مهر این خبر را چه‌طور منعکس کرده است:

به گزارش خبرگزاری مهر، در هشدار ناسا و آکادمی ملی علوم آمده است که میلیونها نفر در سال 2012 بدون برق و در نتیجه بدون غذا و دارو خواهند ماند و تمام یخچالها، تلفنهای همراه و ماهواره ها خاموش می شوند.


این جمله در هیچ کجای هشدار ناسا وجود ندارد و خبرنگار عزیز برای ساختن یک تراژدی عظیم از این پدیده طبیعی آن را از خودش اختراع کرده است. لابد با کنار هم گذاشتن کلمات تلفن همراه و ماهواره اینطور نتیجه گرفته است که هر چیزی با برق کار می کند لابد تحت تآثیر این طوفان عظیم که خودش هم به درستی نفهمیده چیست از کار خواهند افتاد و مهمترین چیزی هم که به نظرش رسیده که مردم از ان محروم خواهند ماند غذا و دارو است! ( حالا خاموشی دستگاههای برقی هزار تا مشکل دیگر قبل از غذا و دارو ایجاد خواهد کرد) بدیهی است که فعال شدن چرخه مغناطیسی خورشیدی مشکلات ناوبری زیادی برای هواپیماها و همه سیستمهای ماهواره‌ای ایجاد خواهد کرد و در عوض شفقهای قطبی بی ‌نظیری در آسمان به نمایش خواهد گذاشت.

اتمسفر زمین می تواند از این برخوردها خود را مصون نگه دارد اما خسارات جدی را بر روی ساختارهای اجتماعی و اقتصادی روی زمین وارد می کند.


برای من قابل درک است که از کار افتادن موقتی تلفنهای همراه یا پارازیت افتادن روی شبکه‌های رادیوی یا اختلال در پرواز هواپیماها خسارتهای مالی به جا خواهد گذاشت اما مانده‌ام این ساختارهای اجتماعی و اقتصادی که که خسارت جدی خواهند دید چیستند

توضیحات از : محدثه عظیم‌لو - دانشگاه واترلو کانادا

aslanaslan
24-05-2009, 20:42
برای من قابل درک است که از کار افتادن موقتی تلفنهای همراه یا پارازیت افتادن روی شبکه‌های رادیوی یا اختلال در پرواز هواپیماها خسارتهای مالی به جا خواهد گذاشت اما مانده‌ام این ساختارهای اجتماعی و اقتصادی که که خسارت جدی خواهند دید چیستند

من چند مدت پیش یه تحقیق در مورد تاثیرات این «حملات خورشیدی» انجام دادم. تاثیراتش از اینی که شما می گویید خیلی بیشتر هست. شاید فقط پارازیت رو متوجه بشین، ولی آماری که من در آوردم و آمار کشور های دیگه نشون میده که مثلا تعداد تصادفات در این مواقع به موازات شدت فعالیت خوشید افزایش داشته و یا قتل ها افزایش موازی داشته و ...

Babak
24-05-2009, 22:54
سلام
لطف میکنید منابع تحقیقتون رو اینجا قرار بدید تا همه استفاده کنن

aslanaslan
25-05-2009, 06:07
شما Geomagnetic رو search کنین، منابع زیادی هست.
البته من آمار از بیمارستان ها و ... جمع کردم.

seymour
25-05-2009, 13:12
شما Geomagnetic رو search کنین، منابع زیادی هست.
البته من آمار از بیمارستان ها و ... جمع کردم.
البته باید Geomagnetic storm رو چک کنن ... ولی پایه تحقیقاتی این قضیه قوی نیست که مثلا " هنگام یکی از این طوفانها دقیقا چقدر خطر متوجه ساکنین کره زمین میشه ؟" ؛ یعنی حتی صورت مساله به خوبی باز نشده که تازه بعدش بخوایم راه حل رو بحث کنیم ... بهرحال من تنها اخطارها و نگرانی های رسمی و قطعی ای که دیدم مربوط به وضعیت فضانوردها بوده که مثلا موقع اینطور وقایع بخاطر تابش های زیان آور می تونن در معرض خطر باشن ؛ بخصوص اونایی که توی ایستگاهها مقیم هستن... (اصلاً یکی از مسایلی که توی سفر به سیارات دیگر و حتی همین ماه باید در نظر گرفته بشه همین قضیه اس) ... تازه بعدش مثلاً بحث خطرات این اشعه ها واسه خدمه پروازیه ... و بعدش میرسه به ماها که این پایینیم! ...


ولی از اونور ، چند نمونه تحقیقات در تایید این قضیه :

+ مثلا یه نمونه تحقیقات که ارتباط بی خودکشی و این طوفانها رو ثابت کرده (تأثیر شرایط محیطی بر وضعیت رفتاری) ... اینجا ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ](The%20effect%20of%20geomagnetic%20storms%20 on%20suicide).pdf)


+ باز مثلاً این یه تحقیقه ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] nications.html)که روسها انجام دادن و مثلا میگه که حملات قلبی و اینا حدود 10 درصد زیاد میشه هنگام این طوفانها ... البته باز بیشتر هشدار رو متوجه افراد سالمند کرده ...


+ این یکی ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) هم تاثیر منفی رو احساسات رو مطرح کرده و هم وضعیت بدنی ... هر دو تا رو تایید کرده منتها نتیجه گیری قعطی نکرده ..

Amir_Ans
10-12-2009, 20:35
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

استاد سجاد
11-12-2009, 14:42
بنا به خرافاتی که جدیدا در سراسر دنیا شایع شده و بر حسب اطلاعات مستفاد از تقویم مایا ها قرار است در 21 دسامبر سال 2012 اتفاقات وحشتناکی در دنیا بیفتد که منجر به پایان دنیا شود . هر چند که مسلما چنین اتفاقی رخ نخواهد داد اما مایلم نظرات عزیزان عضو سایت را بدانم .

saeed_136915
11-12-2009, 17:00
منم شنیدم ،ولی از یه طرف آدم باورش نمیشه از طرف دیگه هم حرف مایا ها رد خور نداره!!!!

saeedn70
11-12-2009, 17:15
دوست عزیز تشریف ببرید اینجا بحث مفصلی شده.........


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

msshamraz
11-12-2009, 21:01
بنا به خرافاتی که جدیدا در سراسر دنیا شایع شده ......

دوست عزیز با وجود اینکه بنده با شما هم عقیده هستم اما بهتر است هیچگاه با چنین لحنی درباره موضوع علمی صحبت نکنید
قطعی صحبت کردن درباره موضوعی که قصد علمی بحث کردن درباره اش هست اشتباه است .
همیشه باید تردید داشت .

.SA33D.
11-12-2009, 21:15
این قضیه خیلی عجیبه.اگه به تصادفی بودن خلقت اعتقاد داشت و یکم هم به حرفهای مایاها میشه یه جور با این قضیه کنار اومد.
اما اگه نه هیچ جوره نمیشه باهاش کنار اومد و در حد یه شوخی بی مزست.
داستان طوفان خورشیدی از نظر علمی قطعی شده یا احتمالش زیاده فقط ؟

amirpcp30
11-12-2009, 22:17
من میگم صبر کنیم ببینیم چی میشه :31: اگه دیدیم 21م حادثه ی پیش نیومد میاییم اینجا می خندیم که چقدر سر کار بودیم:31: