PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : با وجود تحریم ها، HP در ایران نام بزرگی است



satttanism
12-05-2009, 19:57
چاپگرهای کمپانی Hewlett Packard با وجود تحریم تجاری امریکا علیه ایران از محبوبیت فراوانی میان کاربران ایرانی برخوردار می باشند.

بر طبق گزارش The Boston Globe کمپانی ثالثی واقع در دوبی از سال ۱۹۷۷ تا کنون صادر کننده محصولات HP به کشور ایران بوده است. آمریکا دسترسی کاربران ایرانی به محصولات امریکایی را تلاش موفق قاچاقچی ها می داند اما یک کارشناس اقتصادی در دوبی می گوید: “این فقط معاملات بین المللی است که در نهایت باعث ورود محصولات امریکایی به ایران می شود.”


شرکت Redington Gulf در سال ۱۹۷۷ با حضور تنها سه کارمند آغاز بکار کرد و هدف این شرکت صادر کردن محصولات HP به بازار ایران بوده است. اما آیا HP می دانست که این شرکت توزیع کننده باعث نقض قانون تحریم سر سخت تجاری امریکا علیه ایران می شود؟


با وجود آنکه کمپانی هایی که با مصرف کنندگان ایران معامله کرده اند توسط حکومت امریکا مورد بازجویی قرار گرفته اند اما روش استفاده از توزیع کننده ثالث توانسته است کمپانی های نظیر HP را از این بازجویی دوری دهد.


یک حقوقدان صادرات امریکایی در این خصوص می گوید: “استفاده از توزیع کننده های ثالث باعث سخت تر شدن پروسه ثابت کردن فروش محصولات به ایران می شود.”


سخنگوی شرکت HP از اطلاع درباره محبوبیت محصولات این شرکت در ایران اظهار بی اطلاعی کرد، درحالیکه آرشیو روزنامه های پیش از سال ۱۹۷۷میلادی نشان می دهد که HP در ایران در هر سال ۵۰ درصد پیشرفت اقتصادی داشته است، چیزی بی نهایت سودآورتر از دیگر کشورهای خاورمیانه.


winbeta.net