PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : Creative Vado، نهايت سادگي فيلمبرداري ديجتيال



franch
07-05-2009, 22:59
به نظر مي‌رسد كه بيشترين سعي كريتيو در طراحي Vado سادگي كاركرد با آن بوده است، چرا كه براي كار با اين دستگاه حتي مبتدي‌ترين افراد نيز با مشكل روبرو نخواهند شد ولي كيفيت تصاوير شايد حرفه‌اي‌ها را راضي نكند. ولي اگر شما تنها به يك دوربين آماتوري براي فيلم‌برداري نياز داريد كه از سرعت كار بالا برخوردار باشد و همچنين از حداقل امكانات هم بهره ببرد Vado مي‌تواند به عنوان يك گزينه مناسب مدنظر شما قرار بگيرد.


Creative Vado، نهايت سادگي فيلمبرداري ديجتيال

تصويربرداري ديجيتال امروزه به قدري همه‌گير شده كه كمتر جواني را مي‌توان پيدا كرد كه حداقل يك بار با دوربين ديجيتال و يا گوشي موبايل خود فيلم‌برداري نكرده باشد. جالب است كه با اين وجود به غير از هندي‌كم‌ها تاكنون دستگاه خاصي براي كار فيلم‌برداري آماتوري (به شكلي كه از ابتدا تنها براي فيلم‌برداري طراحي شده باشد و نه عكاسي!) به بازار عرضه نشده‌اند. هندي‌كم‌ها هم كه در مقايسه با دوربين‌هاي ديجيتال از اندازه‌هاي بزرگي برخوردار هستند به همين دليل تنها قشر خاصي به دنبال آنها مي‌روند. شركت كريتيو با درك اين كمبود دست به طراحي دستگاه كوچكي زده كه تنها يك كار انجام مي‌دهد، فيلم‌برداري ديجيتال!

اين دستگاه كه با نام Vado به كاربران معرفي شده كمي بزرگ‌تر از يك گوشي موبايل معمولي است و به سادگي در جيب شما جاي مي‌گيرد. طول اين دستگاه به 100 ميليمتر و عرض آن هم به 55 ميليمتر مي‌رسد. همچنين ضخامت اين مدل 16 ميليمتر است. كريتيو Vado را در دو رنگ خاكستري و صورتي به بازار عرضه كرده است. وزن اين دستگاه با باتري تنها 84 گرم است.

روي پنل رويي اين فيلم‌بردار كوچك تنها مانيتور به همراه چند كليد بزرگ و اسپيكر ديده مي‌شود. مانيتور Vado از اندازه 2 اينچ برخوردار بوده و توانايي نمايش 16 ميليون رنگ را دارد. رزولوشن اين مانيتور 640 در 240 پيكسل است. كليدهاي زير مانتيور شامل پنج كليد D-Pad مي‌شوند كه جهت انتخاب فايل، كم و زياد كردن صدا، بزرگنمايي و عقب و جلو بردن فيلم از آنها استفاده كنيد. اين كليدها بسيار خوب طراحي شده‌اند و با كوچك‌ترين فشاري عمليات موردنظر شما را انجام مي‌دهند. همچنين اندازه بزرگ آنها موجب شده كه حتي افرادي كه انگشتان بزرگي هم دارند بتوانند با آن به خوبي كار كنند.

علاوه بر اين دو دكمه ديگر هم در سمت راست پنل رويي ديده مي‌شوند كه وظيفه‌شان پخش و همچنين پاك كردن يكي از كليپ‌هاي ذخيره شده در دستگاه است. در زير اين دو دكمه اسپيكر Vado قرار دارد. از آنجايي كه فيلم‌برداري اين دستگاه همراه با صدا است، كريتيو با تعبيه اين اسپيكر خواسته كه فيلم‌هاي ضبط شده همراه با صدا توسط كاربران بازبيني شوند. كيفيت اين اسپيكر چندان خوب نيست و بهتر است در هنگام مشاهده فيلم‌هاي ضبط شده روي دستگاه تنها به تصوير آنها اكتفا كنيد!

كيفيت لنز اين دوربين VGA بوده و توانايي ضبط تصاوير با رزولوشن 640 در 480 پيكسل را دارا مي‌باشد. اين لنز قابليت زوم اپتيكال ندارد ولي مي‌تواند تا 2X رزوم ديجتيال را در اختيار شما قرار دهد. حافظه Vado دو گيگابايت كه با اين ميزان حافظه مي‌توانيد تا 60 دقيقه تصاوير با كيفيت خوب و 120 دقيقه تصاوير با كيفيت متوسط را ضبط كنيد. در قسمت پايين دستگاه يك پورت USB با كابل كوتاه به زيبايي جاسازي شده كه به صورت آهنربايي در جاي خود ثابت شده است. با وجود اين ابتكار شما براي انتقال فايل‌ها روي كامپيوتر خود ديگر نياز به كابل اضافي نداريد و تنها كافي است كه اين پورت را به دستگاه متصل كرده و فايل‌هاي خود را انتقال دهيد، به همين سادگي!

همچنين در اين قسمت يك پيچ داخلي هم تعبيه شده كه با استفاده از آن مي‌توانيد Vado را روي پايه دوربين نصب كنيد. در قسمت بالا يك پورت Tv Out هم تعبيه شده كه با استفاده از آن مي‌توانيد فيلم‌هاي ضبط شده خود را به صورت مستقيم روي تلويزيون منزل خود مشاهده كنيد ولي متاسفانه كابل مربوط به آن در پكيج دستگاه وجود ندارد و بايد آن را جداگانه خريداري نماييد. باتري موجود روي اين دستگاه از نوع قابل شارژ بوده و مي‌تواند تا 2 ساعت اين دستگاه را روشن نگاه دارد. تصاوير ضبط شده توسط Vado با فرمت AVI با سرعت 30 فريم در ثانيه مي‌باشد.

به نظر مي‌رسد كه بيشترين سعي كريتيو در طراحي Vado سادگي كاركرد با آن بوده است، چرا كه براي كار با اين دستگاه حتي مبتدي‌ترين افراد نيز با مشكل روبرو نخواهند شد ولي كيفيت تصاوير شايد حرفه‌اي‌ها را راضي نكند. ولي اگر شما تنها به يك دوربين آماتوري براي فيلم‌برداري نياز داريد كه از سرعت كار بالا برخوردار باشد و همچنين از حداقل امكانات هم بهره ببرد Vado مي‌تواند به عنوان يك گزينه مناسب مدنظر شما قرار بگيرد.

avecina.ir
08-05-2009, 09:42
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


كيفيت لنز اين دوربين VGA بوده و توانايي ضبط تصاوير با رزولوشن 640 در 480 پيكسل را دارا مي‌باشد. اين لنز قابليت زوم اپتيكال ندارد ولي مي‌تواند تا 2X رزوم ديجتيال را در اختيار شما قرار دهد. حافظه Vado دو گيگابايت
اصلن دوربین بدربخوری نیستش نه Optical Zoom داره نه قابلیت فیلمبرداری HD بیشتر در حد فیلمبرداری موبایلهای معمولیه