PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : روي آوردن به تجارت الکترونيکي براي مقابله با بحران اقتصادي



franch
06-05-2009, 16:37
بر اساس مطالعات جديد صورت گرفته، فروشندگان آنلاين اين روزها مي‌کوشند به جاي استفاده از روش‌هاي سنتي تبليغاتي براي بازاريابي، ابزارهاي جديد ارزان‌تر نظير شبکه‌هاي اجتماعي Facebook.com، Twitter و پست‌هاي الکترونيکي را به‌کار برند تا از طريق آن‌ها بتوانند به جست‌وجوي بازارهاي جديد پرداخته يا مشتريان کنوني خود را حفظ کنند.


اين مطالعات توسط شرکت تحليلگر اينترنتي Forrester Research براي مرکز Shop.org که يکي از بازوهاي فروش آنلاين براي گروه تجاري "فدراسيون ملي فروش" آمريکا محسوب مي‌شود، انجام شده است. در اين بررسي‌ها مشخص شد، فروشندگان معتقدند که تجارت‌هاي آنلاين براي مقابله با بحران اقتصادي جهاني در مقابل کاتالوگ‌ها و فروشگاه‌هاي فيزيکي روش بهتري محسوب مي‌شود. اين افراد بر اين باورند که در شرايط کنوني از مشکلات مربوط به هر دو روش فروش محصولات آگاهي دارند.


در اين بررسي‌ 117 فروشنده آنلاين حضور داشتند که بين 18 فوريه تا اول آوريل سال جاري ميلادي مطالعات حاضر روي آن‌ها انجام شد.


برخي شرکت‌هايي که مرکز Shop.org نام آن‌ها را ذکر نکرده است، براي طرح‌هاي جديد خود مبني بر جست‌وجوهاي پيرامون بازاريابي، سرمايه‌گذاري‌هاي فراواني را انجام داده‌اند که از جمله اين سرمايه‌گذاري‌ها مي‌توان به پرداخت هزينه براي نمايش سايت اينترنتي مربوطه در رده نخستين‌ سايت‌هاي اينترنتي جست‌وجو شده در موتورهاي جست‌وجوگر اشاره کرد.


آن دست از فروشندگان آنلايني که کسب و کارشان در جريان بحران اقتصادي با مشکل مواجه شده است، اميدوارند که در ماه‌هاي پيش‌رو به صورت گسترده‌تر وارد جريان تجارت الکترونيکي شوند و سرمايه‌گذاري‌هاي خود را در اين حوزه افزايش دهند.


"اسکات سيلورمن"(Scott Silverman) مديرعامل مرکز Shop.org در اين خصوص توضيح داد: «فروشندگان آنلاين قصد دارند تا اثرگذاري خود را در اين حوزه افزايش دهند و فروش محصولات خود را بيشتر کنند».