مشاهده نسخه کامل
: Export 3d max for zbrush
matalabad2000
03-05-2009, 10:02
با سلام وخسته نباشید خدمت همگی من میخوام یک TEAPOT را که توی MAX هست EXport کنم و بیارم توی zbrush و روش یکمی نا همواری بسازم و لی هرکاری میکنم خوب در نمی یاد
شکل teapot موقیکه وارد zbrush میکنم
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
وقتی میخوام روش نا همواری (alpha)ایجاد کنم مثل شکل زیر میشه و اونی که باید نمی شه
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
البته من اون رو توی مکس با پسوند objذخیره کردم و بعد و zbrush بازکردم ولی فایده نداره
اگه کسی راهنمایی کنه ممنون میشم .
سلام
خوب رفیق چون که تعداد poly های شما پایین هستش نمیتونی alpha روش ایجاد کنید...
شما باید به قسمت Geometry بری و عددDivide ببری بالا.... باید روی divide بزنی تا تعداد Poly ها زیاد بشه و بعد که دوباره خواست ی بیاری پایین میتونی بزنی روی Lower Res
matalabad2000
03-05-2009, 10:59
وقتیPoly ها رو زیاد میکنم خوب شد ممنون
ولی وقتی با پسوند obj ذخیره میکنم تو مکس باز نمیشه ( مثل عکس زیر) و خیلی سنگین میشه چیکار باید بکنم و چطور باید ذخیره کنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
SSS_HHH_OOO
03-05-2009, 11:58
خوب شما باید از کارتون یه دیسپلیس مپ بگیرید و جسم رو از زبراش با لو پلی ترین حالتش بیارید تو مکس
اون دیسپلیس مپ رو هم بندازید تو کانال دیسپلیس تا جزییات کارتون اضافه بشه تو رندر
من قبلا آموزش گرفتن دیسپلیس گذاشته بودم :
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
matalabad2000
03-05-2009, 12:06
من خیلی خنگم متوجه نمیشم اگه از لحظه تنظیمات توی مکس تا خروجی از zbrush آموزش بدید ممنون میشم اگه لطف کنید با مثال باشه خیییییلی خیییلی ممنون میشم .؟
ببین دوست عزیز هیچ کار نداره
شما به فرض مثال یه صورت میسازی...
باید این صورتو Uv کنی یعنی با اصلاح گر UnWrap اونو درست کنی ...
Uv که درست کردی بعد باید کارتو دوباره Convert to poly کنی....
حالا باید کارتو ببری تو zbrush ...
divide بزنی و Poly هارو زیاد کنی...
بعد دوباره کارتو ببری رو حالت Lower Res و بری روی قسمت Zmapper که یکی از پلاگین هایی هستش که توی zbrush استفاده میشه و میتونی توی نسخه ی 3.1 پیدا کنی...
بعد وقتی که روی zmapper میزنی .....
صفحه ی زیر برات باز میشه...
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بعد باید روی گزینه ی Normal And cavity map که اون پایین هستش بزنی...
بعد باید روی گزینه ی Open Configuration بزنی....
بعد از قسمت باز شده گزینه ی _TangentSpace_BestQuality.zmp -------- اونجایی که خط تیره گزاشتم میتونی گزینه های دیگه ای هم باشه....
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
تو عکسی به این صورت داری باید Cavity Intensity تا خونه ی 6 ...این گزینه برای این هستش که پر رنگی یا کم رنگی map هستش...
و بعد Cavity Blur بزار توی خونه ی دوم....
حالا روی گزینه ی Creat Cavity بزن و منتظر باش تا دایره ی بالا کاملا پر بشه...
وقتی که تموم شد Esc روی صفحه کلید بزن...
حالا به منوی Texture برو و عکستو Export کن....
و همونطور که شهاب جون گفتش توی یه متریال که قسمت Displace هستش این عکسو قرار بده....
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.