PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : رأی کاربران، برخی قوانین فیس‌بوک را تغییر داد



eAmin
30-04-2009, 18:26
به گزارش بی بی سی، کاربران شبکه اجتماعی فیس بوک به در اختیار گرفتن مالکیت تصاویر و اطلاعاتی که بر روی این سایت ارسال می کنند، رای دادند.
این رای گیری پس از آن به اجرا درآمد که سایت فیس بوک در ماه فوریه سال جاری تغییراتی در شرایط استفاده از این سایت ایجاد کرد.
بر اساس مقررات تازه اعلام شده سایت فیس بوک مالک تصاویر، ویدئوها و اطلاعاتی تلقی می شد که کابران روی این سایت قرار داده بودند، اما این تغییر واکنش تند کاربران را برانگیخت.

مدیران فیس بوک در پاسخ به انتقادها تغییرات پیشنهادی را لغو کردند، مجموعه جدید از موازین را به عنوان شرایط استفاده از سایت تدوین نمودند و از 200 میلیون کاربر این سایت دعوت کردند در یک رای گیری اینترنتی نظر خود را درباره موازین جدید اعلام کنند.

بر اساس موازین جدید کنترل سرنوشت اطلاعاتی که روی سایت قرارداده شده به کاربران بازگردانده شد و کاربران حق آن را یافتند تا در صورت لغو عضویت خواستار پاک شدن کلیه اطلاعات مربوط به خود شوند.
در مجموع حدود 600 هزار نفر از کاربران فیس بوک در این رای گیری که یک هفته به طول انجامید شرکت کردند و بر اساس شمارش اولیه اراء ظاهرا 75 درصد شرکت کنندگان در نظر سنجی از موازین جدید حمایت کرده اند.

فیس بوک در ابتدا اعلام کرده بود در صورتی که حتی 30 درصد رای دهندگان هم از این موازین حمایت کنند، آن را به اجرا خواهد گذاشت اما تد اولیوت، مدیر امور حقوقی سایت فیس بوک در هنگام اعلام نتایج اولیه نظر سنجی گفت این تغییرات بدون توجه به نتایج نظرسنجی به اجرا گذاشته خواهند شد.

او در وبلاگ فیس بوک نوشت: "می توانید سند جدید شرایط استفاده از سایت را در هفته های آتی در فیس بوک ببینید."
نتایج این رای گیری در اختیار یک ناظر خارجی قرار داده شده تا نتیجه قطعی و نهایی شمارش را محاسبه و اعلام کند.
آقای اولیوت از مشارکت پایین کاربران گله کرد اما اذعان نمود که این اولین باری بود که فیس بوک و کاربرانش به این شیوه تصمیم گیری می کردند.
بر اساس موازین جدید، از این پس تغییرات در نحوه عملکرد سایت با کمتر از 30 درصد رای کاربران تصویب و اجرایی خواهد شد.
آقای اولیوت در وبلاگ ابراز امیدواری کرد که در آینده میزان مشارکت کاربران فیس بوک در رای گیری ها بیشتر شود.

persiadevelopers.com