ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : آموزش ساخت آسمان



Simin Secret
28-04-2009, 14:15
سلام،امروز مي خوام به شما آموزش ساخت يك آسمان رو براي پروژه هاتون بدم:

1-در پانل Create، قسمت Geometry و زير مجموعه Object Type، روي دكمه Geosphere كليك كنيد و نام آن را Sky بگزاريد.
2-دريچه ديد Top نزديك مركز صفحه كليلك كنيد و تا لبه راست بكشيد.
3-در پانل Modify و در زير مجموعه Parameters، گزينه Hemisphere را انتخاب كنيد تا نصف Geosphrer حذف شود.
4-در پانل Modify و از Modifier List، گزينه Normal را برگزينيد.
5-در Modifier List، اصلاح كننده MeshSelect را برگزينيد و Polygon را متمايز نمائيد.
6-در دريچه ديد Front، يك پنجره دور لبه تحتاني نيمكره بكشيد.
7-در Modifier List، اصلاح كننده DeleteMesh را برگزينيد،سپس يك اصلاح كننده MeshSelect ديگر را اعمال كنيد.
8-در Modifier List، اصلاح كننده Xfrom را برگزينيد،سپس در دريچه ديد Front، در محور Y كليك كنيد و آنقدر بكشيد تا 75 درصد صفحه پايين بيايد.
9-در Modifier List، اصلاح كننده Xfrom را از حالت انتخاب خارج كنيد.

ساخت ماده آسمان:

10-در Material Editor، روي پنجره نمونه سمت چپ از پايين كليك كنيد و نام آن را به Sky تغيير دهيد پنجره را بگيريد و بر روي شي Sky اعمال كنيد.
11-دكمه Map Shortcut يا همان دكمه خاكستري اول را انتخاب كنيد.
12-سپس در Material/Map Browser، روي Gradient Ramp كليك كنيد.
13-دكمه Show Map In Viewport را فعال كنيد . سپس در زير منوي Coordinates فيلد W:Angel عدد 90 را وارد كنيد.
14-عدد 3 را در فيلد U Tiling وارد نمائيد و سپس عدد 0.15 را در فيلد V Offset وارد كنيد.
15-در زير منوي Geradient Ramp دكمه كوچك پايين را كليك كنيد،سپس در فيلدهاي Red و Green عدد 0 در فيلد Blue عدد 100 را وارد كنيد.
16-روي نشانه كوچك مياني كليك كنيد و در فيلدهاي Red و Green عدد 130 و در فيلد Blue عدد 240 را وارد كنيد.
17-در فيلد Nois Amount عدد 0.1 و در فيلد Size عدد 2 را وارد نمائيد و سپس دكمه Fractal را فعال كنيد.

حالا آسماني داريد كه به راحتي قابل ويرايش است و از هر نمايي قابل ديدن.
با تشكر لطفا نظر بدهيد و اشكالات اين آموزش را براي من بازگو كنيد.

nima_gitarist2009
21-06-2009, 12:18
kheki ali bood mamnoon

Lord-Voldemort
09-07-2009, 22:45
حداقل یه عکس می ذاشتی

Animators
10-07-2009, 00:17
ما که نفهمیدیم مال مکسه یا مایا! می شه بگید چون من حال خوندنشو ندارم اگر مال مایا هست بگید.... وگگرنه ساخت آسمون تو مایا هم توضیح بدبد لطفا....

Simin Secret
12-07-2009, 04:49
ببخشيد كه نتونستم عكس بذارم چون آپلود نمي شد.دوست عزيز اين آموزش براي مكس هستش و مايا رو هم چند روز ديگه براتون مي فرستم.

تاتانی
12-07-2009, 10:20
آقا خیلی ممنون

بازم از این کارا بکنید.

pcforlife
12-07-2009, 11:36
ما که نفهمیدیم مال مکسه یا مایا!
دوست عزیز، کاملا واضحه که آموزش واسه مکسه و واسه مایا نیست. عجیبه که همچین سوالی رو پرسیدید!:18:

samadsam
11-08-2009, 14:38
اصل کاری عکس هاست که شما هیچ عکسی نذاشتید

A'khz
11-08-2009, 14:58
اصل کاری عکس هاست که شما هیچ عکسی نذاشتید
این که کاملا" واضح هست شما کجا رو نفهمیدی؟!

tatuy
11-08-2009, 15:25
متشکرم دوست عزیز آموزش بسیار جالبی بود.
دستتون درد نکنه

jafarsydi
24-01-2013, 12:44
Simin Secret جان،شما عکسی از نتیجه کار نگذاشتی و نمیشه نتیجه کار رو دید!
در ضمن اگه بخوای از نیم کره استفاده کنی،خیلی دست و پا گیره و باید اینقدر بزرگ باشه که با نور اصلی ات برخورد نکنه و نور کاملا توش جا بگیره.
درضمن نمیتونی از HDRI از این روش استفاده کنی،
توی خیلی از آموزشهای نورهای اینوایرونت از این روش استفاده میکن،ولی اون برای آموزشه که طرف متوجه بشه،تاثیر نورهای اینوایرومت چه شکلیه
من روش استفاده از یک استوانه ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])رو پشنهاد میکنم.بعضی چیزها رو نمیشه با نوشتن توضیح داد.باید همه رو خودت امتحان کنی و ببینی چه روشی برات مناسب تره!


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
این هم یه نمونه رندر خودم با این روش

این هم یک پلاگینه ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])که کل کارهای بگراند رو انجام میده، با کلی افکت و نور و مه و .....



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])