PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : مدير بلاگفا مطرح كرد: دور جـديـد فـيـلتـريـنگ بـه‌دنـبـال چـيـسـت؟



franch
25-04-2009, 12:44
کاربران اينترنت در ايران در نخستين ماه سال جديد شاهد عدم دسترسي و ----- شدن مجموعه جديدي از سايت‌هاي و صفحات وب بودند. اين دور جديد -------- دو ويژگي مهم دارد: اول آنکه مجموعه‌اي از سايتها و وبلاگ‌ها با محتواي متفاوت را پوشش مي‌دهد و بسياري از اين آدرس‌ها حداقل با توجه به رفتار سيستم -------- در سال‌هاي اخير به نظر بي اشکال مي‌آمدند و همچنين به نظر مي‌رسد بخش بزرگي از اين آدرس‌ها به اشتباه ----- شده‌اند. ويژگي دوم پيام متفاوتي بود که در صورت درخواست يک صفحه ----- شده نمايش داده مي‌شد.

به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عليرضا شيرازي در وبلاگ خود به نشاني
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید در ادامه نوشته است: در حال حاضر سيستم پالايش (يا همان --------) در شرکت‌هاي ICP و ISP اکثرا توسط چند پيمانکاران بخش خصوصي انجام مي‌شود و نهادهاي ناظر مانند کميته -------- يا نهادهاي قضايي هر از چندگاهي آدرس‌هاي جديدي را به پيمانکاران اعلام کرده و آنها دسترسي به اين آدرس‌ها را در شرکت‌هاي ICP يا ISP طرف قرارداد با خود مسدود مي‌کنند و معمولا نيز شرکت‌هاي سرويس‌دهنده اينترنت صفحه‌اي مختص خود براي نمايش پيام عدم دسترسي به يک سايت طراحي مي‌کنند که اين صفحات براي کاربران هر سرويس‌دهنده آشناست؛ اما در دور جديد -------- صفحه و پيامي ‌متفاوت از پيام معمول شرکت‌هاي سرويس‌دهنده براي دسترسي به آدرس‌ها و سايت‌هاي جديد نمايش داده مي‌شد که شبيه صفحه نمايش پيام -------- در مخابرات بود و نشان از آن دارد که -------- جديد نه توسط شرکت‌هاي سرويس‌دهنده يا پيمانکاران -------- بلکه توسط مخابرات به صورت مستقل صورت گرفته است.
در چند روز گذشته اخبار منتشر شده اين حدس را تاييد کرد و خبر از اعمال لايه جديدي براي اعمال پالايش آدرس‌هاي اينترنتي توسط مخابرات در پهناي باند کشور داده شد. در واقع اگر امروز کاربري از طريق يکي از شرکت‌هاي سرويس‌دهنده تمايل به ديدن آدرس اينترنتي خاصي را داشته باشد درخواست او يک بار در سرورهاي پالايش در شرکت سرويس دهنده ارزيابي و بار ديگر در شرکت مخابرات به عنوان ارائه کننده اصلي پهناي باند اينترنت ارزيابي خواهد شد و البته مشخص است که اين دوباره کاري به معناي صرف هزينه بالا و همچنين کندي در دسترسي به صفحات وب سايت‌ها خواهد بود.
حجم بالاي صفحات و سايت‌هايي که به اشتباه در دور جديد -------- مسدود شده‌اند، باعث شد که چند روز پس از پياده‌سازي اين سيستم مخابرات مجبور به تغيير صفحه -------- خود شده و ايميلي جهت بررسي صفحاتي که به اشتباه ----- شده در همان صفحه -------- درج کند.
با نگاهي به آدرس‌هاي جديد که ----- شده‌اند به نظر نمي‌رسد که تماما توسط نيروي انساني تشخيص و به فهرست آدرس‌هاي مسدود شده اضافه شده باشند و بعيد نيست مخابرات در حال تست نرم‌افزار به اصطلاح هوشمندي براي اعمال -------- باشد و عجيب آنکه اين بررسي نه در يک دامنه محدود مثلا کاربران يک شرکت سرويس‌دهنده، بلکه در کل پهناي باند کشور اعمال شده است. همچنين قابل تصور است که بسياري از صفحاتي که به اشتباه ----- شده‌اند، بخصوص سايت‌هاي خارجي هرگز جهت بررسي بيشتر به مخابرات اعلام نشوند و براي ماه‌ها يا براي هميشه در فهرست سايت‌هاي مسدود شده باقي بمانند.
سوالي که در ذهن ايجاد مي‌شود اين است که چرا مخابرات چنين هزينه‌اي کرده است؟ و چرا با وجود پيمانکاران -------- و شيوه مرسومي‌ که تا قبل از اين براي مسدود شدن آدرس‌هاي اينترنتي معمول بوده مخابرات لايه جديدي به -------- اينترنت در کشور اضافه کرده است که قاعدتا اجراي آن هم هزينه بالايي در بر داشته است و هم در کيفيت دسترسي به اينترنت تاثير منفي مي‌گذارد؟

REZA.MINOS
25-04-2009, 12:46
سلام كسي ميتونه ايميل هك شده ي منو به من برگردوه

ehsankalak
25-04-2009, 14:35
داداش من هوشمند کجا بوده ؟؟؟ 4 تا افغاني گذاشتن اونجا که فيل تر کنن !! درثاني به نظر من تو اين کشور اينترنت بي صاحاب ترين چيزه !! هزارتا پدرومادر داره ( مخابرات و سازمان تنظيم مقررات و .... اووووووووه ) هر کدومشونم يه جوري دارن اعمال زور ميکنن روش ! اون يکي مياد فايروال ملي!! ميزاره اون يکيش هروقت عشقش ميکشه سايتارو ميبنده ووو... !! آخه يکي نيست به اينا بگه که خيلي سرعت بالا به ملت ميدين که حالا بايد از صدتا فايروال و ... بگذره تا به اصطلاح پاستوريزه بشه !! تنها چيزي که براشون مهم نيست کاربره ! البته پول کاربر خيلي مهمه ولي رضايتش به ....

symk
25-04-2009, 15:48
ای بابا . اینقدر از این کارها انجام بدن ببینیم آخرش چی میشه . به نظر من اگر کسی بخواد کاری بکنه و از ----- رد بشه حتما" اینکارو میکنه و رد میشه . فقط این وسط امثال ما که کاری به سایتهای ----- شده نداریم دچار مشکل میشیم .

XMAN9
25-04-2009, 16:06
اين كاراشون هيچ فايده اي نداره. چون الان براحتي ميشه سايتهاي فيل تر شده رو باز كرد!

gmuosavi
25-04-2009, 18:52
يكي نيست به خود بلاگفا اعتراض كنه !
خودشون اين قدر محدوديت گذاشتند و به مخابرات ايراد ميگيرند ؟
فيـلتر كردن كه چيز جديدي نيست تو ايران. فقط كم و زياد داشته