PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : اوراکل شرکت Sun را به قيمت 4/7 ميليارد دلار خريد



mohsen.rajabi
23-04-2009, 17:31
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

اين توافق در حالي بين دو شرکت مذکور صورت گرفت که چند هفته قبل شرکت Sun پيشنهاد خريد IBM را نپذيرفت.


SG - شرکت اوراکل با انعقاد قراردادي اعلام کرد که شرکت Sun Microsystems را به قيمت 4/7 ميليارد دلار خريداري خواهد کرد تا با ادغام اين دو شرکت نرم‌افزاري و سخت‌افزاري، يک شرکت بزرگ جديد در دره سيليکون تاسيس شود.

شرکت اوراکل موافقت کرده است که براي خريد هر سهم از Sun در تالار بورس 50/9 دلار پرداخت کند بر اين اساس، 6/5 ميليارد دلار خالص به صورت نقد و بدهي به Sun داده مي‌شود.
اين اقدام در حالي صورت مي‌گيرد که اوراکل طي سال‌هاي گذشته خريد چند شرکت‌ را آغاز کرده بود که از جمله آنها مي‌توان به Siebel، PeopleSoft و BEA Systems اشاره کرد.

اين توافق در حالي بين دو شرکت مذکور صورت گرفت که چند هفته قبل شرکت Sun پيشنهاد خريد IBM را نپذيرفت.
از آن زمان شايعاتي مبني بر خريد Sun توسط اوراکل منتشر شده بود، اما از آنجايي که هرگز يک شرکت سخت‌افزاري يا فعال در حوزه سيستم‌هاي عامل سرورها اين اقدام را صورت نداده بود، اين اتفاق عجيب و بعيد به نظر مي‌رسيد.

بايد توجه داشت که نرم‌افزار Solaris شرکت Sun همواره به عنوان يکي از موفق‌ترين پلتفورم‌ها براي پايگاه‌هاي داده اوراکل محسوب شده است.

اين دو شرکت در زمينه پشتيباني از Java با يکديگر اتفاق نظر داشتند که اين نرم‌افزار يکي از چند نقاط مشترک محدود اوراکل و Sun محسوب مي‌شود.
شرکت Sun ابزار متن‌باز جديد خود را مبتني بر سيستم Java با نام Glassfish عرضه کرده است که اوراکل علاقه فراواني به آن دارد.

منبع:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

sudotux
23-04-2009, 19:10
اصلا از شنیدن این خبر خوشحال نشدم , چون معلوم نیست اوراکل سیاستش چیه ؟؟ خیلی دوست داشتم ibm سان رو میخرید ...

ITPro
26-04-2009, 15:49
سر MySQL چی میاد!؟:13: