PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : لپ‌تاپ‌هاي ارزان‌قيمت olpc قدرتمندتر مي‌شوند



franch
21-04-2009, 15:23
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]





با بازبيني طراحي لپ تاپ‌هاي ابتكار يك لپ‌تاپ به ازاي هر كودك (OLPC)، پردازنده C7-M شركت VIA جايگزين پردازشگر Geode شركت AMD در اين دستگاه‌ها مي‌شوند كه سرعت آن‌ها را تا يك گيگاهرتز مي‌رساند.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پردازنده Via با سرعت بين 400 مگاهرتز تا يك گيگاهرتز عمل مي‌كند كه OLPC آن را ارتقايي در برابر پردازنده Geode LX در لپ تاپ‌هاي فعلي XO مي‌داند.
با تغيير پردازنده در لپ تاپ جديد XO كه جن 1.5 ناميده شده، چيپ ست VX855 جديدي نيز در ساخت آن به‌كارگرفته مي‌شود كه از ويديوي كيفيت بالا و گرافيك‌هاي سه بعدي پشتيباني مي‌كند.
در اين طراحي جديد مصرف برق لپ تاپ XO به هنگام فعال بودن بيش‌تر از قبل نخواهد بود اما سريع‌تر كار كرده و با كاهش هزينه قطعات، قيمت آن كاهش مي‌يابد.
طبق اعلام گروه OLPC، ظاهر منحصربه‌فرد اين لپ تاپ تغيير نخواهد كرد اما پردازنده Via قابليت‌هاي اين دستگاه را افزايش مي‌دهد.
اين سيستم ها در ماه اوت براي آزمايش آماده خواهند شد اما تاريخي براي عرضه انبوه آنها از سوي OLPC اعلام نشده است.
لپ تاپ XO كه براي استفاده توسط كودكان در كشورهاي در حال توسعه ساخته شده، براي امكانات سخت افزاري نوآورانه و طراحي حافظ محيط زيست خود مورد ستايش قرار گرفته است. گروه OLPC علاوه بر ارتقاي سخت افزاري در حال كار بر روي نسل بعدي اين لپ تاپ است كه XO-2 نام داشته و ممكن است از پردازنده هاي ساخت Arm در آن استفاده شود.