PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : گزارش فورستر از رضايت‌مندي كاربران جهاني از رايانه‌هاي شخصي



franch
18-04-2009, 12:50
شركت تحقيقاتي Forrester بر اساس آخرين مطالعات و بررسي‌هاي خود ميزان رضايت‌مندي كاربران از توليدكنندگان رايانه را در سراسر جهان مشخص كرد.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران،از خبرگزاری فارس، بر اساس بررسي‌هاي جديد اين شركت تحقيقاتي اعلام شد كه كاربران از اپل بيش از ديگر توليدكنندگان رايانه‌هاي شخصي راضي هستند و محصولات اين شركت را نسبت به قيمت و كارايي آن مناسب‌تر مي‌دانند.
ميزان كلي رضايت‌مندي كاربران از رايانه‌هاي اپل 80 درصد بوده و پس از شركت Gateway با اختلاف 14 درصدي و با كسب 66 درصد رضايت‌مندي در رتبه دوم ايستاده است. دو شركت HP و Compaq به‌ترتيب با كسب امتيازات 64 و 63 درصد و در رقابتي تنگاتنگ رتبه‌هاي سوم و چهارم را به خود اختصاص دادند.
شركت دل كه تا چند سال قبل عنوان بزرگترين توليدكننده رايانه‌هاي شخصي را در دنيا به خود اختصاص داده بود، با كسب 58 درصد رضايت‌مندي از جانب كاربران در رتبه پنجم اين ليست قرار گرفته است.
نحوه امتيازبندي شركت Forrester براي مشخص كردن اين شركت‌ها بر سه اصل استوار بوده و محصولات آن‌ها بر اساس سودمند بودن، آسان‌بودن در استفاده از امكانات و دلپذير بودن مورد بررسي قرار گرفتند. اپل در مجموع اين سه بخش اول شد و در بخش مربوط به سودمند بودن 82 درصد، در بخش آساني در استفاده از امكانات 86 درصد و در بخش لذت‌بخش بودن 72 درصد كب كرد. تمام شركت‌هاي ياد شده در هر يك از اين بخش‌ها بيش از 50 امتياز كسب كردند و دل تنها شركتي بود كه در بخش دلپذير بودن سيستم‌هاي رايانه‌اي 47 درصد كسب كرد.