PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : شبکه اجتماعی Facebook افراد را کندذهن می‌کند



satttanism
15-04-2009, 18:14
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

نتايج بررسي‌هاي جديد دانشگاه ايالتي اوهايو روي 219 دانشجوي اين مرکز نشان داد، ميزان استفاده از شبکه اجتماعي Facebook و مطالعه رابطه عکس دارد و هرچه بيشتر از Facebook استفاده کنيد، کمتر سراغ مطالعه مي‌رويد و نمره کمتري را دريافت مي‌کنيد.

در اين ميان، نويسنده گزارش مربوط به اين تحقيقات اعلام کرد که بررسي آن‌ها احتمال رابطه ميان استفاده از شبکه اجتماعي Facebook و کاهش ميزان مطالعه را بررسي کرده است. اما به طور کلي آنچه که در اين زمينه تاييد شده، آن است که Facebook در کندذهن‌ شدن افراد تاثير دارد.

اگر شما از Facebook استفاده کنيد و در پي به‌روز کردن صفحات خود و ارتباط با دوستان باشيد، به سمت کند‌‌ذهن ‌شدن پيش مي‌رويد. براي آنکه شما بتوانيد با دوستان خود در اين شبکه اجتماعي ارتباط برقرار کنيد و از اينکه ديگر افراد مطالب شما را مطالعه کنند اطمينان حاصل کنيد، مطالب بي‌ارزشي را در اين فضا مي‌نويسيد و مطالب بي‌ارزش نوشته شده توسط ديگران را نيز مطالعه مي‌کنيد.

طبق آمارهاي منتشر شده، 65 درصد دانشجويان دانشگاه اوهايو روزانه يک بار به Facebook سر مي‌زنند که در اين ميان برخي از افراد بيش از يک بار سراغ اين سايت اينترنتي مي‌روند. اين افراد دست‌کم روزانه يک ساعت را در اين سايت به سر مي‌برند. همچنين، 79 درصد مشترکان سايت Facebook بر اين باور بوده‌اند که استفاده از اين سايت هيچ تاثيري در روند کاري آن‌ها نداشته است.


systemgroup.net