ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : Bip or .. ?



dejavu
08-04-2009, 23:04
با سلام .
فرق بین bip , و ریگ , بدون bip چیه و اصولا هر کدوم در چه مواردی استفاده میشن ؟

در ضمن انیماتور های حرفه ای کاراشونو با کدوم روش انجام میدن .

و اگه میشه این دو روش رو با هم مقایسه کرد در کل کدوم بهتره ؟

نرم افزار : 3d max

ممنون .

mr_max
08-04-2009, 23:26
Biped و bone هر دو حکم استخوان بندی دارن ولی Biped یه استخوان بندی آماده است که یه سری امکانات خاص به خود رو داره و برای کارای سریع خوبه مثل حرکات آماده از قبیل راه رفتن و دویدن و.... ولی یه سری محدودیت هایی هم داره
من ندیدم تا به حال تو کارای حرفه ای کسی از biped استفاده کنه

SSS_HHH_OOO
08-04-2009, 23:34
مهمترین خصوصیت بیپد اینه که موشن کپچر رو خیلی خوب ساپورت میکنه
برای بون یکم موشن کپچر کارش سخت میشه و اکصرا مجبور میشی از motion builder استفده کنی..
بیپد یه سری تنظیمات داره که کارو سریع میکنه
نمونه استفادش رو هم میتونی تو ساخت بازی splinter cell ببینی
یه مشکلش اینه که برای صورت استخون نداره و صورت رو جدا باید ریگ کنی و مورف استفاده کنی..
کلا بون استخون بندیه اولیه است که باهاش هر چیزی میشه ساخت ولی بیپد برای کاراکتر دو پا طراحی شده...

Hamidreza2007
08-04-2009, 23:55
سلام...اگه برا انسان میخوای و حرکتات شامل راه رفتن،دویدن و حرکات کلی هست بایپد خوبه....
اما برای چهارپایان، هیولاها و ... وهمچنین برای حرکت مثلا شکم،حالات صورت (اخم،شادی و ...) از bone استفاده کن