PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : ساخت اولين نمايشگر لمسي دوطرفه



mohamad23
08-04-2009, 13:11
خبرگزاري فارس:نمايشگرهاي لمسي كه هم‌اكنون مورد استفاده قرار مي‌گيرند، در مقابل انگشت كاربر و قلم‌هاي مخصوص حساس هستند و عكس‌العمل نشان مي‌دهند، اما كارشناسان مركز تحقيقاتي مايكروسافت به همراه محققان موسسه "هاسو پلاتنر " آلمان موفق به ساخت نسل جديدي از اين نمايشگرها با كارايي متفاوت شده‌اند.
به گزارش فارس به نقل از پي‌سي‌ورلد، اين نمايشگرهاي لمسي جديد به گونه‌اي ساخته شده‌اند كه كاربر مي‌تواند از پشت نمايشگر نيز كنترل آن را در اختيار بگيرد تا از برخورد انگشت با صفحه اصلي نمايشگر جلوگيري شود و صفحه‌نمايش كثيف نشود.
"پاتريك باديش " يكي از محققان حاضر در اين تحقيقات كه مديريت مركز تعامل انسان و رايانه را در موسسه "هاسو پلاتنر " برعهده دارد، در اين باره گفت: «ما براي ساخت اين نمايشگر از فناوري جديدي با شفافيت بالا استفاده كرديم كه به كاربر امكان مي‌دهد از قسمت پشتي نمايشگر تصاوير و برنامه‌هاي موجود را مشاهده كرده و بدون تماس با صفحه‌نمايش اصلي، اقدامات مورد نظر خود را انجام دهد».
هم‌اكنون چندين نمونه اوليه از اين نمايشگر در اندازه 4/2 اينچ توليد و در همايش مركز تعامل انسان و رايانه در بوستون به نمايش درآمده است. در يكي از اين نمايشگرها كارشناسان نشان دادند كه چگونه كاربر مي‌تواند با لمس قسمت پشتي نمايشگر، اقدامات مورد نظر خود را انجام دهد.