PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : برترین پیام‌رسان اینترنتی در سال ۲۰۰۹



satttanism
06-04-2009, 14:43
در ابتدای سال ۲۰۰۹ ، وبسایت About.com ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) از کاربرانش خواست تا بهترین پیام‌رسان اینترنتی را در زمینه‌های گوناگون شامل بهترین از نظر عملکرد‌،‌ بهترین از لحاظ امکانات ، بهترین در زمینه طراحی ،‌بهترین پیام‌رسان واسطه ،‌ بهترین پیام‌رسان برای سیستم عامل Mac و … معرفی کنند.پس از این فراخوان اینترنتی ، کاربران از سراسر جهان بیش از ۵۰۰ نرم‌افزار را معرفی کردند که سیزده‌تای آنها به مرحله دوم راه پیدا کردند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


در دور نهایی این نظرسنجی که به مدت یکماه ادامه یافت بیش از ۱۶۰ هزارنفر از سراسر جهان شرکت داشتند تا بهترین پیام‌رسان اینترنتی سال ۲۰۰۹ میلادی را معرفی کنند.

شرکت Yahoo! امسال برنده نهایی این مسابقه بود.پیام‌رسان فوری این شرکت یعنی Yahoo! Messenger که نهمین نسخه‌اش هم مدتی است ارائه شده است توانست با کنار گذاشتن رقبای دیگر عنوان برترین پیام‌رسان اینترنتی را کسب کند.طراحی چشم‌نواز و بی‌نقص این نرم‌افزار در کنار قابلیت‌های آن نظیر امکان نصب تعداد زیادی پلاگین، نمایش توکار فایل‌های چندرسانه‌ای ، امکان تماس تلفنی مستقیم بین رایانه‌ای و تنظیمات گسترده در زمینه شخصی‌سازی Yahoo Messenger 9.0 را به یکی از قدرتمندترین و جذاب‌ترین نرم‌افزارهای پیام‌رسان بدل نموده است به گونه‌ای که در مجموع ۴۴ درصد کاربران آن را برنده این رقابت در سال ۲۰۰۹ دانسته‌اند. eBuddy با ۲۶ درصد نزدیک‌ترین رقیب یاهومسنجر می‌باشد.
پیام‌رسان‌های واسطه به گونه‌ای از نرم‌افزارها اطلاق می‌گردد که امکان اتصال کاربر را به پیام‌رسان (عمدتا مجموعه‌ای از چند پروتکل پیام‌رسان) دیگر فراهم می‌کند.امسال eBuddy ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) بود که در این زمینه برنده شد. مزیت بزرگ eBuddy و سایر پیام‌رسان‌های مبتنی بر وب آن است که دسترسی کاربران را از هر جا (مانند ادارات و مدارس) ،‌ حتی هنگامی که نرم‌افزار پیام‌رسانشان نصب نباشد ممکن می‌سازد.سادگی ورود به سیستم و ظاهر زیبا و کاربردی eBuddy دلیل بر انتخابش بر سایر رقبا مانند Adium ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) ، Digsby ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) ، IMO.im ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) و نرم‌افزار‌های مشابه بوده است.
اما نتایج نظرسنجی در مورد بهترین پیام‌رسان اینترنتی در سیستم‌عامل Mac تا حدی شگفت‌انگیز بود. نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد سومین نسخه از یاهومسنجر ارائه شده برای مکینتاش در جلب نظر کاربران این سیستم‌عامل موفق بوده‌است به گونه‌ای که توانست رقیبش Adium ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) را با ۷۵٪ رای کنار گذاشته و با قاطعیت کامل این عنوان را از آن خود نماید. علاوه بر این Yahoo! Messenger 9 توانست جوایز بهبود یافته‌ترین پیام‌رسان ،‌ بهترین اتاق‌های گفتگو (Chat Room) و برترین طراحی رابط کاربری (GUI)‌ را از آن خود نماید تا مشخص شود انتخابش به عنوان بهترین نرم‌افزار پیام‌رسان فوری در سال ۲۰۰۹ بی‌دلیل نبوده است.
پیام‌رسان فوری (Instant Messenger که اختصارا IM هم نامیده می‌شود) گونه‌ای از ارتباط رایانه‌ای همزمان بین دو یا چند نفر بر پایه متن است که این متن با استفاده از یک شبکه مانند اینترنت منتقل می‌گردد. (به نقل از ویکی‌پدیا ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])) اگرچه چندین سال است Yahoo! Messenger به انتخاب اول کاربران ایرانی تبدیل شده است اما پرکاربرترین نرم‌افزار پیام‌رسان جهان به شمار نمی‌رود. این برنامه با ۲۴۸ میلیون کاربر فعال ثبت شده در سراسر جهان ،‌ پس از Windows Live Messenger با ۳۰۰میلیون ، اسکایپ با ۳۰۹ میلیون قرار دارد (منبع آمار ویکی‌پدیا ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]_base))
[+] دریافت Yahoo! Messenger 9.0 ( از سایت Yahoo! ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) - از سایت filehippo ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) )
[+] مشاهده نتایج نظرسنجی سایت About.com ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
[+] نمودار درصد استفاده پیام‌رسان‌های مختلف در کشورهای مختلف مربوط به جولای ۲۰۰۸ با فرمت PDF ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])


parsish.com