PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : كارمنداني كه از اينترنت استفاده مي‌كنند كارآمدترند



franch
06-04-2009, 04:56
بررسي‌هاي جديد يك موسسه استراليايي نشان داد، افرادي كه در محل كار خود از اينترنت براي كارهاي شخصي استفاده مي‌كنند، 9 درصد از ديگر افراد كارآمدتر هستند و مي‌توانند فعاليت‌ها و وظايف روزانه خود را بهتر انجام دهند.



به گزارش فارس به نقل از اينفورميشين‌ويك، محققان دانشگاه ملبورن استراليا براي آنكه اثرات استفاده از اينترنت در محل كار را مورد بررسي قرار دهند، رفتارها و بازخوردهاي كارمندان را به دقت مورد بررسي قرار دادند. بر اساس نتايج حاصل از اين بررسي، آن دسته از كارمنداني كه اجازه دارند در ساعات كاري خود از اينترنت با دلايل شخصي استفاده كنند، نسبت به افرادي كه اين امكان براي آنها وجود ندارد تا 9 درصد كارآمدتر هستند.

كارشناسان بر اين باورند كه گشت‌وگذارهاي اينترنتي براي دلايل شخصي يا تفريح مي‌تواند سطح تمركز كارمندان را افزايش داده و علاوه بر كار، روي ديگر بخش‌هاي زندگي آنها تاثير مثبت بگذارد و اضطراب را از آنها دور كند. اين افراد مي‌تواند روي كارها و وظايف روزانه خود تمركز بيشتري داشته باشند و آنها را بهتر انجام دهند.

با اين وجود محققان اعلام كرده‌اند كه استفاده از اينترنت در محل كار بايد با محدوديت‌هايي همراه باشد. اينطور كه اعلام شده، افرادي كه 20 درصد زمان كاري روزانه خود را به گشت‌وگذارهاي اينترنتي در سايت YouTube يا حراجي آنلاين eBay اختصاص مي‌دهند، توانايي‌هاي كاري خود را افزايش نخواهند داد. آمارهاي رسمي منتشر شده نشان مي‌دهد كه هم‌اكنون 14 درصد كاربران آنلاين استراليا به اينترنت اعتياد دارند و بيشتر زمان آنها در طول روز در دنياي مجازي سپري مي‌شود.