PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : سری جدید سرورهای دل با سیستم‌های کامل مجازی عرضه شد



franch
27-03-2009, 05:56
شرکت دل اجازه ورود اينتل به بازار پايگاه‌هاي داده را نداد. دل به تازگي سري جديد سرورها، ايستگاه‌هاي کاري(Workstation)، سيستم‌هاي ذخيره‌سازي اطلاعات و کنسول جديد مديريتي را روانه بازار کرده که ادعا مي‌کند از محصولات مشابه شرکت‌هاي رقيب بسيار باکيفيت‌تر و بهتر توليد شده است.

شرکت دل در مورد سرورهاي PowerEdge 11g که بر پايه تراشه جديد اينتل موسوم به Nehalem ساخته شده‌اند توضيحات فني زيادي را منتشر نکرد. "ريک بکر"(Rick Becker) مدير راهکارهاي نرم‌افزاري مرکز Dell Enterprise Group در اين باره توضيح داد: «من متعاقبا توضيحات فني بيشتري را در مورد اين محصولات براي شما منتشر خواهم کرد».

اما با اين توضيحات، شرکت دل تاکيد فراواني بر ميزان مصرف انرژي در اين سرورها دارد، اگر چه هنوز به درستي مشخص نشده است که اين کاهش مصرف انرژي تا چه اندازه به تراشه Nehalem اينتل و تا چه حد به اقدامات دل مربوط مي‌شود. علاوه بر اين، دل بر روش‌هاي مجازي‌سازي در اين سرورها نيز تاکيد فراوان دارد.

"هاگ جنکينز"(Hugh Jenkins) مدير بازاريابي سازماني شرکت دل در بريتانيا گفت: «يک‌سوم سرورهايي که ما هم‌اکنون آن‌ها را مي‌فروشيم بر مبناي سيستم‌هاي مجازي‌سازي طراحي شده‌اند که البته مقدار آن‌ها در حال افزايش است». به گفته جنکينز، به همين دليل شرکت دل براي تمامي سرورها سيستم يکپارچه و جامعي در نظر گرفته است تا کاربران بين سيستم‌هاي VMware، Microsoft Hyper-V يا Citrix گزينش کنند.