PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : حملات سایبر به تمامی سازمان‌ها در دنیا



satttanism
25-03-2009, 13:22
قريبا تمامي سازمان‌ها در سراسر دنيا مورد تهاجم حملات سايبر قرار گرفته‌اند و حدود 98 درصد آن‌ها پس از اين حملات با خسارات قابل‌ملاحظه‌اي مواجه شده‌اند. به همين منظور، 46 درصد اين شرکت‌ها پس از انجام اين حملات براي مدتي کار خود را تعطيل کردند.

اين نتايج بر اساس مطالعات جديد شرکت امنيتي سيمانتک روي بيش از 1000 مدير فناوري اطلاعات در آمريکا و اروپا به‌دست آمده است. در اين مطالعه موسوم به "مديريت امنيت 2009" که نتايج آن در "گزارش سازماني" منتشر شد، شرکت سيمانتک به تمامي انواع حملات سايبر که سازمان‌هاي فناوري اطلاعات با آن مواجه شدند پرداخت.
علاوه بر سرقت اطلاعات که در سراسر جهان صورت گرفت، 31 درصد سازمان‌ها با سرقت اطلاعات مربوط به مشتريان خود مواجه شدند و براي 25 درصد سازمان‌ها نيز سرقت اطلاعات حقوقي و مشترک آن‌ها با سازمان‌هاي ديگر اتفاق افتاد.
"گرانت گير"(Grant Geyer) مدير بخش مديريت خدمات شرکت سيمانتک در اين باره گفت: «سازمان‌هاي فعال در حوزه فناوري اطلاعات در زمينه محافظت از خود با مشکلات گسترد‌ه‌اي مواجه شده‌اند: تهديدها خطرناک‌تر مي‌شوند و خسارت‌ها قابل‌ملاحظه‌تر مي‌شود».
در اين گزارش اعلام شد، تهديدهاي سايبر با سرعت بسيار زيادي رو به افزايش هستند. تقريبا نيمي از سازمان‌هاي آمريکايي(46 درصد) اعلام کرده‌اند که تهديدهاي سايبر تااندازه‌اي/به‌طور قابل‌ملاحظه‌اي طي دو سال گذشته براي آن‌ها افزايش يافته و پيش‌بيني‌ مي‌شود که تااندازه‌اي/به‌طور قابل‌ملاحظه‌اي طي دو سال آتي بيشتر شود.

systemgroup.net