PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : پيامك‌ها در سال جديد هم به مقصد نرسيدند!



satttanism
25-03-2009, 12:58
مشتركان همراه اول در دو روز 30 اسفندماه و اول فروردین‌ماه 88، در حالی 287 میلیون پیامک موفق ارسال كردند كه امسال نیز با وجود راه‌اندازی یك مركز جدید پیامك در كشور و افزایش ظرفیت مراكز قبلی، ارسال پیامك‌ها با مشكل مواجه بود به طوریكه در روز جمعه و شنبه بسیاری از پیامك‌ها با تاخیر ارسال شده و یا هرگز به مقصد نرسیدند.

اكثر مشتركان همراه اول به‌ویژه در تهران از ارسال نشدن یا ارسال با تاخیر پیامك‌ها در روزهای اول سال جدید ناراضی بودند مخصوصاً این موضوع كه با وجود به مقصد رسیدن پیام‌ها، ارسال كننده، پیام ارسال ناموفق دریافت كرده و پیام را چندین بار دیگر هم ارسال كرده بود، نارضایتی برخی مشتركان را در پی داشت و این مشكل پس از روزهای تحویل سال و اول فروردین‌ماه نیز بعضاً ادامه داشت و تلاش‌های مشتركان همراه اول و ایرانسل برای ارسال پیام‌های كوتاه تلفن همراه ناكام ماند.

مشكل اختلال در ارسال پیامك‌ها برای تبریك در اعیاد ملی و مذهبی در كشور و با افزایش ترافیك شبكه موضوعی است كه همواره در كنار اختلال در مكالمات شبكه تلفن همراه كشور وجود داشته اما امسال راه‌اندازی یك مركز جدید و افزایش ظرفیت مراكز قبلی پیامك شركت ارتباطات سیار در كشور موضوعی بود كه از سوی مسوولان مربوط به عنوان راه‌حلی برای جلوگیری از بروز مشكل در ارسال پیام‌ها عنوان شد.

حسن رضوی - معاون فنی و مهندسی شرکت ارتباطات سیار ایران - به ایسنا گفته بود كه تمامی منابع موجود شبکه برای ارایه سرویس به مشترکان خود را به‌کار خواهیم برد تا در ایام تعطیلات مشتركان همراه اول با مشكلی مواجه نشوند. در حال حاضر همراه اول 10 مرکز پیام کوتاه دارد که ظرفیت آن‌ها تا 50 درصد افزایش خواهد یافت و به تناسب افزایش مشترکان بر تعداد سایت های تلفن همراه نیز افزوده می‌شود.

اظهارات این مقام مسوول در حالی در روز 29 اسفندماه روی خروجی ایسنا قرار گرفت كه نارضایتی مشتركان از وجود مشكل برای ارسال پیامك‌ها این گفته‌ها را تا حدی زیر سوال برد تا اینكه وحید صدوقی - مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران - با ارایه آمار پیامكهای ارسالی در سال جدید اعلام كرد: "گزارشات دقیق وضعیت شبکه‌ی همراه‌ اول از سراسر کشور حاکیست که الحمدالله در این روزهای پرترافیک، در سرویس‌دهی به مخاطبان موفق بوده‌ایم."

به گفته او به ‌طور مشخص در اولین ساعت سال جدید یعنی از ساعت 15تا 16 روز جمعه 30 اسفندماه، مشترکان همراه‌ اول، 20 میلیون پیامک موفق دریافت کرده‌اند.

در هر حال زمان اتمام مشكل دریافت پیام و به مقصد نرسیدن پیام‌ها در حالی كه هر دو مشترك در دسترس هستند و حافظه گوشی آن‌ها پر نشده است، دریافت گزارش ارسال پیام در حالی كه ارسال نشده، ارسال پی‌درپی آن برای گیرنده‌ در حالی كه فرستنده یك بار آن را ارسال كرده، ارسال ناقص پیام‌ و بسیاری موارد دیگر كه باعث شده مشتركان در انجام بسیاری از كارهای خود با مشكل یا تاخیر مواجه شوند، سوالی است كه هر بار مسوولان بروز برخی اختلالات در شبكه همراه اول به دلیل نوسازی و افزایش ظرفیت شبكه را علت اصلی آن عنوان می‌كنند كه با اتمام این پروژه، برطرف خواهد شد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] منبع خبر: ایسنا ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

Libra
25-03-2009, 13:07
ایشالا این مشکل هم تا سال 1400 :دی به صورت طرح های ضربتی تدریجی حل میشه

reza2pars
25-03-2009, 15:51
اس ام اس های من یا نرسید یا دو تا سه تا رفته بود که تقریبا همشون دلیوریشون نیومد