PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : کنترل سرورهای مجازی از طریق تلفن‌همراه ممکن شد



franch
24-03-2009, 15:13
شرکت VMware در حال ساخت قابليت جديدي است که به صاحبان نرم‌افزار vCenter Mobile Access VMware امکان مي‌دهد زيرساخت‌ها و برنامه‌هاي سازماني خود را از طريق تللفن‌همراه مديريت کنند.

با استفاده از نرم‌افزار ياد شده که به vCMA نيز مشهور است، براي مثال مديران فناوري اطلاعات در شرکت‌ها مي‌توانند پايگاه داده موجود ماشين‌هاي مجازي را جست‌وجو کنند و يا با استفاده از قابليت vMotion ماشين‌هاي مجازي را از يک سرور ميزبان به سرور ديگر انتقال دهند.

اين شرکت اعلام کرده است که با قابليت جديد، مديران فناوري در سازمان‌ها مي‌توانند زماني که در يک جلسه به‌سر مي‌برند يا زماني که ضمن همراهي با کودکان خود براي يک مسابقه فوتبال، پيام هشدار دريافت مي‌کنند، ماشين‌هاي مجازي خود را ري‌استارت کنند.

براي آنکه اين قابليت کار کند، کاربران در درجه اول بايد به يک سرور vCMA که به صورت مجازي آماده‌سازي شده است، مجهز شده باشند. سرور vCMA بايد به VMware vCenter يا هر يک از سرورهاي ESX متصل شود.

پيش‌نمايش عرضه شده براي اين نرم‌افزار که در آن از گوشي BlackBerry استفاده شده بود،‌ نشان داد که يک کاربر با استفاده از آدرس IP، رمز عبور و شناسه کاربري در vCenter به سرور خود متصل شده است. در تصوير بعدي تعداد زيادي آيکون نشان داده شد که براي جست‌وجو، انتقال، بازسازي سايت، برنامه‌ريزي کاري و پيام هشدار ساخته شده بود و مديران فناوري شرکت مي‌توانست آن‌ها را برگزيند.