PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : برنامه ضد ويروس جديدي توسط يك جوان ايراني طراحي شد



ramtin329
01-02-2006, 20:25
يك جوان ايراني موفق به طراحي برنامه نرم‌افزاري ضد ويروس (‪(Anti Virus‬ جديدي به منظور شناسايي ويروسهاي ناشناخته شده است.

" آرمان نيري " ، برنامه نرم افزاري ضد ويروسي را طراحي كرده است كه نيازي به شناخت قبلي ويروسها يا برنامه‌هاي مخرب در آن وجود ندارد.

وي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا ضمن ارايه توضيح درباره نحوه عمل اين برنامه جديد بيان داشت: در زمان حاضر تمام برنامه‌هاي آنتي ويروس بر اساس شناخت قبلي از يك ويروس كار مي‌كنند.

وي افزود: امروزه اگر يك ويروس جديد يا نوع تغيير يافته آن وارد سيستم رايانه‌اي شود يا برنامه آنتي ويروس موجود بر روي سيستم عامل به روز نشده باشد، به دليل عدم شناخت قبلي، ويروس جديد شناسايي نمي‌شود و مي‌تواند به سيستم نفوذ كند.

نيري تاكيد كرد: اما در برنامه جديد كه براي اولين بار طراحي شده امكان جلوگيري از فعاليت ويروسهاي جديد و ناشناخته نيز وجود دارد.

به‌گفته وي در اين پروژه با اعمال يك سري فيلترهاي مخصوص، هرگونه فعاليت مشكوك در سيستم شناسايي و پردازش شده و در صورت مخرب بودن از ادامه فعاليت آن جلوگيري مي‌شود.

اين كارشناس يادآور شد: به اين ترتيب اگر رايانه‌اي اولين دستگاهي باشد كه يك ويروس جديد به آن نفوذ كند قادر به شناسايي اين ويروس خواهد بود.

وي با اشاره به اينكه طراحي و برنامه‌نويسي اين ضد ويروس حدود ‪ ۱۵‬ماه طول كشيد، تصريح كرد: اين برنامه به عنوان يك جايگزين براي ضد ويروسهاي موجود به شمار نمي‌آيد بلكه نقش كمكي در شناسايي ويروسها دارد.

نيري نام اين برنامه را " ‪ " Neoava‬عنوان كرد و گفت: در زمان حاضر نسخه آزمايشي (‪ (Beta‬اين برنامه بر روي سايت ‪ neoava.com‬قرار دارد و كاربران حرفه‌اي مي‌توانند آن را دريافت كنند.

وي اظهار داشت: مقاله مربوط به طراحي اين آنتي ويروس جديد بر روي سايت امنيتي ‪ securityfocus.com‬قرار گرفته است.

نقل شده از سایت خبرگزاری ایرنا

hoseinquest
01-02-2006, 20:27
خيلي جالبه.. البته ويندوز ويستا هم خودش يه همچين قابليتي ميگن داره

ramtin329
01-02-2006, 20:39
این هم لینک دانلود این برنامه:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Dark-man
01-02-2006, 21:22
بابا ايول ...خيلي حال كردم ..

netspc
02-02-2006, 08:54
با سلام خدمت همگي
قبل دوست عزيزمون آقاي آرمان خان و جناب آقاي بيل گيتس اين تكنولوژي مورد استفاده خيلي از شركتها بوده.
اين كار پروسس برنامه ها رو مانيتور ميكنه و بر اساس عمل و عكس العمل سيستم عامل نسبت به اون برنامه واكنش نشان ميدهند نمونه شركت آنتي ويروس sophos