PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : لزوم راه‌اندازي هرچه سريع‌ترديتا سنترملي



zodiac
31-01-2006, 19:41
لزوم راه‌اندازي هرچه سريع‌ترديتا سنترملي
يکشنبه , 9 بهمن 1384


دكتر «وفا غفاريان» در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در مورد لزوم راه اندازي ديتا‌سنتر‌ها در داخل كشور اظهار داشت: IDC‌ها جزو سياست‌هاي كلي ما قرار گرفته و اين كار را از ابعاد كلي دنبال مي‌كنيم.

وي با تاكيد بر اين كه راه اندازي IDC‌ها از ضرورت‌هاي جدي كشور است، گفت: اين بحث با توجه به فضاي بحث IP،سطوح بين المللي دارد و به ويژه مباحثي كه در اجلاس اخيرWSIS مطرح شده سياست‌هاي مربوط به تشكيل IDC‌ها دركشور از مسايل مهم تلقي مي‌شود .

وي ادامه داد: مواردي براي تشكيل IDC‌ها مطرح شده و تسهيلاتي نيز پيش‌بيني شده تا به شكل وام‌هايي در اختيار آن‌ها قرار داده روند اجرايي كار دنبال شود .

وي ادامه داد: در اين ميان اولويت اول و سياست سامان دادن IDC‌ها در بخش خصوصي است و هر چند و در اين ميان امكان پيشنهاد يك IDC دولتي هم وجود دارد، به اين معني كه پيشنهاد وجود يك IDC دولتي در مجموعه نيز بررسي مي‌شود .

وي ادامه داد: اگر بنا بر اين شود كه شارع دو به عنوان IDC دولتي مطرح شود بايد حتما طرح و توسعه‌ي جدي بر روي آن انجام شود، ‌زيرا شارع دو با مشخصات فعلي، مشخصات لازم براي ايفاي كامل نقش IDC را با چارچوب‌هاي مورد نظر را ندارد.

وي افزود: بنابراين بايد يك IDC در كنار شارع دو ايجاد شود ويا بايد شارع توسعه داده و به عنوان IDC دولتي دارد عمل شود.

وي در مورد زمان دقيق راه اندازي ديتا سنتر داخلي و امكان‌هاست كردن سايت‌هاي داخلي بر روي آن گفت: قطعا فرآيندي براي وجود ديتا سنتر داخلي وجود ندارد اما عمل شدن آن به ابعاد مختلف مانند بعد اقتصادي و سرمايه‌گذاري ابعاد اجرايي و مديريت كار بستگي دارد كه در حال حاضر در حال پيگيري است وهنوز كار به ارايه يك زمان بندي مشخص نرسيده است .


لینک مطلب ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

mohammad hamed
01-02-2006, 19:02
چرا دو تاپیک این هم اینجا

'POP'
01-02-2006, 20:45
ممنون از اين خبر.
اما بهتره اين "اخبار" در انجمن مربوطه داده بشند.
با تشكر.
;)