PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : مکافی: حملات جدید هکرها، «جهش‌یافته» است



franch
14-03-2009, 17:07
معمولاً در هر صنفي مي‌توان به افرادي برخورد که داراي خلاقيت‌ها و نبوغ خاصي بوده و با استفاده از توانايي‌هاي ذهني و ذاتي خود مي‌توانند، توليدات و حرفه خود را رونق بخشند.

اين موضوع در مورد تجارت‌هاي غيرقانوني و خرابکارانه هم مصداق دارد. اگر بخواهيم به طور جزئي‌تر وارد بحث شويم، شايد بتوانيم بگوييم که هکرها در زمره خلاق‌ترين خرابکارها جاي مي‌گيرند!

سايت SPAMfighter در گزارش اخير خود اعلام کرده است که پژوهشگران شرکت مکافي نسبت به بروز شيوه جديد حملات اينترنتي که در مقايسه با حملات مشابه، «جهش‌يافته» به‌شمار مي‌رود، ابراز نگراني کرده‌اند.

در اين حمله يک فايل Autorun به نام autorun.inf، از ويژگي اجراي خودکار تجهيزات removable استفاده مي‌کند. همانطور که احتمالاً مي‌دانيد، با استفاده از اين ويژگي، هنگامي که تجهيزات جداشدني به رايانه وصل مي‌شود، محتويات آن به طور خودکار اجرا و لود مي‌گردد.

بر اساس اين گزارش، هرچند مزيت فعال کردن اين ويژگي براي کاربران، فقط صرفه‌جويي در چند کليک است ولي همين قابليت مي‌تواند به عنوان عاملي براي انتشار بدافزار، به آچار فرانسه هکرها تبديل شود.

کارشناسان امنيتي بر اين عقيده‌اند که هکرها به استفاده روزافزون از قابليت اجراي خودکار يا همان Autorun روي آورده‌اند. در اين روش، نفوذگران با ترکيب يک تروجان و يک فايل Autorun، به درايوها - از جمله درايوهاي جداشدني مثل USB و CD ROM - حمله‌ور شده و آنها را آلوده مي‌سازند.

به گفته مکافي، اين شيوه نوين حمله، با رشد قابل ملاحظه‌اي همراه بوده است.

ويروس‌هاي W32/Virut و W32/Sality جزو اين دسته به‌شمار مي‌رود.