PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : ياهو در ژاپن قدرت‌مندتر از قبل باقي ماند



franch
13-03-2009, 17:00
بر اساس آمار كام اسكار، شمار جست‌وجوهاي انجامي در سايت‌هاي ژاپني ياهو 13 درصد افزايش سال به سال يافته و اين موتور جست‌وجو با 51.3 درصد سهم از جست‌وجوهاي كاربران ژاپني، همچنان در صدر بازار جست‌وجو در اين كشور قرار دارد.


به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گوگل كه مدت‌هاست در آمريكا موتور جست‌وجوي شماره يك است، در ماه سپتامبر شاهد كاهش سهم خود در بازار ژاپن از 39 درصد به 38.2 درصد بود. كل جست‌وجوهاي انجام گرفته در سايت‌هاي گوگل در ماه ژانويه 5 درصد افزايش سال به سال داشت.
دارايي ياهو در سرزمين آفتاب تابان در حقيقت يك سهم 34 درصدي در سرمايه‌گذاري مشترك با سافت بانك است. شراكت ژاپني ياهو يكي از همكاري‌هاي متعددي است كه اين شركت در خارج از آمريكا دارد.
به گمان برخي از تحليلگران، با توجه به اين كه ياهو به‌دنبال كسب پول نقد و كاهش هزينه‌ها در بحبوحه ركود تبليغات است، ممكن است از برخي از اين سرمايه‌گذاري‌ها خارج شود.
اما كارول بارتز، مدير اجرايي جديد ياهو، اعلام كرده رشد بين‌المللي براي ياهو مهم است و با توجه به جديدترين آمارهاي سهم بازار، ياهوي ژاپني يك يا دو مورد در مورد نحوه موفقيت در بازارهاي بين‌المللي مي‌داند.