PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : نت بوک صفحه لمسی اپل و بازار داغ شایعات



satttanism
13-03-2009, 11:36
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

مدتی است که شایعاتی در خصوص ارائه نت بوک توسط شرکت اپل شنیده می شود و هر روز جزئیات بیشتری از این محصول فاش می گردد. البته ممکن است این نت بوک هم به سرنوشت بسیاری از محصولات دیگر که فقط در حد شایعه و در مرحله امکان سنجی باقی ماندند دچار شود، اما شاید این شایعات اینقدر جذاب و دوست داشتنی باشند که ارزش پیگیری و رویا پردازی را داشته باشند.


طبق جدیدترین شنیده ها قرار است که نت بوک چند لمسی اپل در سه ماهه سوم سال به شکل رسمی معرفی و ارائه شود. این اطلاعات از شرکت تایوانی وينتک که قرار است تعدادی پنل لمسی را برای یکی از ابزارهای! اپل تولید کند به بیرون درز کرده است. همچنین شنیده می شود قرار است که شرکت کوانتا کامپیوتر تولید این نت بوک را بر عهده داشته باشد.



با توجه به اخباری هم که توسط پایگاه خبری داو جونز ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) منتشر شده است، به نظر می رسد تولید این نت بوک قطعی باشد. خب همه داستان ها به یک جا ختم می شوند: اپل تصمیم دارد یک نت بوک با صفحه چند لمسی در نیمه دوم سال ارائه کند که قرار است صفحه نمایشی با ابعاد 9.7 تا 10 اینچ داشته باشد. علی رغم همه این حرف ها هنوز جوابی برای سوالات اصلی در مورد این محصول در دست نیست؛ مشخصات فنی آن چه هستند؟ با چه قیمتی قرار است ارائه شود؟ و ...



فکر نکنم کسی از اپل توقع یک نت بوک با استانداردهای مورد قبول صنایع آی تی را داشته باشد. مطمئنا قرار نیست که یک آسوس یا ام اس آی دیگر با قابلیت صفحه لمسی ببینیم. پس منتظر شگفتی بعدی اپل می مانیم.




Narenji.ir

satttanism
14-03-2009, 00:46
سفارش صفحات لمسي ده اينچي از سوي اپل

سرويس اخبار خارجي ايتنا - يك منبع آگاه به رويترز گفت كه شركت اپل سفارش ساخت صفحات نمايش تاچ‌اسكرين ده اينچي را براي سه‌ماهه سوم سال به يك توليدكننده تايواني داده و بنظر مي‌رسد اين شركت برنامه‌هايي براي توليد يك سيستم لمسي در دست دارد.

شركت تايواني Wintek كه متخصص ساخت صفحات نمايش تاچ‌اسكرين بوده و پيش از اين نيز صفحات لمسي را براي آيفون اپل ساخته است، اينك سفارش ديگري را براي ساخت صفحاتي بزرگ‌تر و مطابق آنچه در ساخت ميني پي‌سي‌ها بكار مي‌روند از اپل دريافت نموده است.
اين منبع كه نزديك به توليدكننده تايواني مي‌باشد از رويترز درخواست نمود تا نام وي در اين گزارش ذكر نگردد زيرا مجاز به افشاي اين اطلاعات در نزد رسانه‌ها نمي‌باشد.

وي افزود از اينكه اين صفحات در چه محصولي بكار گرفته خواهد شد يا اينكه كدام توليدكننده از آنها استفاده مي‌كند، اطلاعي ندارد.

با اينكه James Chen سخنگوي شركت Wintek تائيد نمود كه اپل يكي از مشتريان عمده شركت متبوع وي مي‌باشد اما از ذكر هرگونه اطلاعات ديگر بويژه درخصوص توليد محصول جديد توسط اپل خودداري نمود.

رسانه‌هاي تايوان اين هفته اعلام كردند شركت اپل اقدام به خريد صفحات نمايش لمسي آن هم با اندازه ده اينچ نموده است و اين مطلب را به از بين رفتن تدريجي مرز بين تلفن‌هاي هوشمند و پي‌سي‌هاي سنتي ارتباط داده‌اند.

در برخي از اين گزارشات آمده است كه شركت تايواني Quanta Computer بزرگ‌ترين پيمانكار تجهيزات نوت‌بوك در جهان قراردادي را براي ساخت يك پي‌سي با اپل امضاء نموده است.

Jill Tan سخنگوي اپل در هنگ‌كنگ مي‌گويد اين شركت هيچگاه درمورد شايعات بازار اظهار نظر نمي‌نمايد.
اين درحاليست كه سخنگوي Quanta نيز از هرگونه اظهارنظر خودداري نمود.