ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : یه سوال در مورد Unwrap UVW



omid_3dsmax9
09-03-2009, 15:24
سلام.
من دارم با این دستور با فرم های ساده و اولیه کار می کنم. ولی یه مسئله ای که پبش میاد و یه کم برام عجیبه اینه که مثلا با شکلی مثل Hedra مشکل ندارم و می تونم وجوهش رو تو پنجره ی Edit UVWs تفکیک کنم و خروجی بگیرم ولی با یه مکعب مستطیل نمی تونم این کار رو بکنم! در واقع موقعی که دارم تک تک وجوه رو با Planar و تنظیمات زیرش مثل Best Align و غیره تفکیک می کنم به شکل مورد نظرم نمی رسم. مثلا وجهی که باید یک مستطیل با طول 4 برابر عرضش باشه به یه شکل دیگه و با تناسبات وجه دیگه ای دیده می شه و یا بعضی مواقع یه خط اوریب میشه که نمی دونم چه جور باید چرخوندش (چون احتمالا این همون چیزیه که باید باشه ولی از لج من چرخیده!!)
کمکم کنید لطفا!

SSS_HHH_OOO
09-03-2009, 16:51
خوب الان سوالت در مورد مکس هست؟؟
تو مکس که نیاز نیست پلنر همه صفحات رو جدا کنی
اگه جسمت خشکه با ابزار box خود unwrap میتونی به شش قسمت تقسیمش کنی
بعد هم برو به منوی tools و pack uv's رو بزن تا هر چی یو وی کردی منظم تو صفحه بچینه
اگر هم میخوای با پلنر بری هر بار که جهت رو انتخاب کردی رو دکمه fix هم کلیک کن تا صفحه رو متناسب با سطح کنه..

omid_3dsmax9
09-03-2009, 19:53
سلام و ممنون.
من کاری که شما گفتی کردم. نتیجه این شد!
همون طور که می بینی شی ء مورد نظر من یک معکب مستطیل هست اما اینا 6 تا مربع هم اندازه هستند! چه کار کنم؟!
جسم خشک یعنی چی؟
منظورتون از fix همون fit هست؟

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] uvw.jpg

SSS_HHH_OOO
09-03-2009, 20:35
آره فیت..حواسم نبود..
بزنی اندازه میشه...
جسم خشک یعنی همه گوشه هاش تیزه..جسم نرم مثل بدن آدم هیچ لبه تیزی نداره...

omid_3dsmax9
09-03-2009, 22:22
باز هم به تصویر بالا رسیدم!
ولی ممنونم...