PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : کارت تلفن اینترنتی اگر دارید زودتر استفاده کنید



satttanism
07-03-2009, 11:57
مدیرعامل شرکت زیرساخت به تمامی کاربران سرویس VOIP هشدار داد هر چه سریع‌تر نسبت به استفاده از کارت‌های تلفن اینترنتی که از شرکت‌های مختلف خریداری کرده‌اند اقدام کنند، چرا که امکان مسدود شدن سرویس شرکت‌های فعال در این حوزه در هر لحظه وجود دارد.

محمد باقر ظهوری فر در این باره توضیح داد: با توجه به اتمام دوره مجوز شرکت‌های فعال در حوزه VOIP احتمال قطع سرویس این شرکت‌ها در هر لحظه وجود دارد و بر همین اساس به تمامی دارندگان کارت تلفن اینترنتی پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از ضرر و زیان ناشی از این موضوع هر چه سریع‌تر اکانت خود را استفاده کنند.

وی افزود: شرکت زیرساخت برای جلوگیری از ضایع شدن حق شرکت‌های قانونی دارای مجوز طی فراخوانی از تمامی فعالان این حوزه خواسته است در صورت داشتن مجوزهای قانونی مستندات خود را به این شرکت ارایه کنند.

ظهوری‌فر خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ شرکتی برای ارایه مستندات به این شرکت مراجعه نکرده و شرکت زیرساخت نیز به محض ابلاغ قانون جرایم رایانه‌ای نسبت به قطع سرویس شرک تهایی که مجوز ارایه سرویس‌های VOIP را ندارند اقدام خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت زیرساخت گفت:‌ با توجه به مشخص شدن برندگان مزایده VOIP شرکت ارتباطات زیرساخت و فعال شدن سرویس این شرکت‌ها از هفته گذشته مردم حتما نسبت به تهیه کارت از این سه شرکت اقدام کنند.

فناوران به زودی گفت و گوی مفصل خود را در این باره با مدیرعامل شرکت زیرساخت منتشر می‌کند.

pariyana.com

satttanism
07-03-2009, 21:42
ايتنا- در پی بیانیه اخیر شرکت ارتباطات زیرساخت مبنی بر امکان قطع سرویس شرکت‌های فعال در حوزه تلفن اینترنتی، سازمان نظام‌صنفی رایانه‌ای کشور ضمن تقدیر و حمایت از اطلاعیه اخیر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) مبنی بر لزوم رعایت حدود قانونی و تمکین به محدوده اختیارات و وظایف محول هر نهاد یا شرکت دولتی، به منظور شفاف‌سازی افکار عمومی موارد زیر را اعلام می‌دارد:



1. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تنها متولی صدور پروانه‌های حوزه فناوری اطلاعات و ناظر بر فعالیت شرکت‌های دارای مجوز و کلیه اپراتورهای ارتباطی و فناوری اطلاعات می‌باشد. این سازمان با تنظیم ضوابط قانونی طبق مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات، روابط میان اپراتورهای دولتی وخصوصی را ساماندهی وبر عملکرد اینان نظارت کامل دارد.

2. شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان یک شرکت دولتی متولی شبکه‌های زیرساخت و مراکز سوئیچینگ راه دور بین‌استانی و بین‌الملل بوده و ظرفیت‌های انتقال و راه‌یابی ترافیک راه دور و بین‌الملل و پشتیبانی و مدیریت هر نوع ترافیک صوت، تصویر و داده مورد نیاز کشور برای بهره‌برداری توسط اپراتورها را برعهده دارد. این شرکت حاکمیتی در صورتی که قراردادی مستقیم با یک اپراتور داشته باشد، پیرامون مفاد همان قرارداد می‌تواند با آن اپراتور در ارتباط مستقیم باشد و در غیر این صورت هر نوع تعامل با اپراتورها می‌بایست در چهارچوب آئین‌نامه‌ها و ضوابط تعیین شده توسط سازمان رگولاتوری بوده و یا از طریق آن سازمان صورت پذیرد.

3. تعداد 114 شرکت خصوصی در نیمه دوم سال 1382 موفق به اخذ مجوز فعالیت در رابطه با تلفن اینترنتی جهت برقراری مکالمات بین‌المللی داخل به خارج از کشور شده و پیرو مجوزی که در اختیار دارند، می‌توانند به صورت کاملا قانونی به فعالیت خود ادامه دهند. لیکن اخیرا شرکت ارتباطات زیرساخت به لحاظ تامین انحصاری پهنای باند ارتباطی کشور، در اظهاراتی منفعت‌جویانه، قصد تحکم به تمامی فعالان این حوزه از فناوری اطلاعات را نموده و از کلیه شرکت‌های فعال در زمینه تلفن اینترنتی خواسته است تا اطلاعات فنی خود را اعلام و مدارک و مستندات مجوزهای خود را در اختیار ایشان قرار دهند. در ادامه با هشدار و تهدیدی کم سابقه اعلام نموده است که در صورت عدم ارائه اطلاعات خواسته شده، احتمال ایجاد اختلال و یا بروز قطعی در سرویس آنها از طریق اعمال تغییرات در پهنای باند کشور وجود دارد. این در حالیست که این شرکت دولتی خارج از محدوده مجاز در اساسنامه خود اقدام نموده و هر نوع نظارت بر اجرای فعالین این صنف بر عهده سازمان رگولاتوری است. در حقیقت چنین اظهاراتی جز تضعیف جایگاه قانونی سازمان رگولاتوری و نابسامانی در بازار فناوری اطلاعات چیزی دیگری به دنبال نخواهد داشت.

4. استفاده ابزاری از امکانات در اختیار در راستای منافع یک شرکت دولتی و پیمانکاران مربوطه، در حقیقت رواج بی‌قانونی و مخالفت با نص صریح قانون اساسی بخصوص سیاست‌های کلی نظام در اصل 44 است. اگر قرار باشد هر شرکتی دولتی که بنا به خدمات انحصاری در اختیار، مسوولیت حاکمیتی خاصی را بر عهده داشته و با زور و تهدید و رویه‌های ناصواب به اختلال در ارتباطات و قطع خدمات، اهداف خود را پیش ببرد، تبعات منفی جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

5. سازمان نظام‌صنفی کشور به عنوان تنها نهاد قانونی متولی بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات (فاوا)، به کلیه کاربران محترم شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تلفن اینترنتی (کارت تلفن اینترنتی بین‌الملل از داخل به خارج کشور) اعلام می‌نماید که فعالیت این شرکت‌ها به صورت قانونی و تحت نظارت سازمان رگولاتوری، قانونی بوده و مادام که سازمان مذکور ایشان را فعال می‌شناسد به خدمات خود ادامه خواهند داد. همچنین بروز هر نوع اختلال در پهنای باند اینترنت کشور (voip) که نیاز اولیه این شرکت‌ها می‌باشد مستقیما متوجه تنها متولی آن، شرکت ارتباطات زیرساخت بوده و سازمان تنظیم مقررات می‌بایست نظارت لازم و جدی را مبذول داشته، و به طور یکسان ناظر و حامی فعالان این حوزه (دولتی و خصوصی) باشد.

در پایان امیدوار است، بتوان با حمایت از حضور بیش از یک دهه خدمات‌رسانی بخش خصوصی، موثر در کاهش نرخ مکالمات بین‌الملل کشور و گسترش حجم ارتباطات تلفنی با بکارگیری آخرین فناوری‌های روز دنیا و با کیفیت مطلوب بستر قانونی لازم به منظور جذب هر چه بیشتر سرمایه‌گذاران این بخش را رقم زد و جایگاه ایران را در فضای کسب‌وکار آزاد ارتقاء داد.

iman_s
08-03-2009, 00:53
این 3 تا شرکت کدومها هستند؟؟؟