مشاهده نسخه کامل
: سوال درباره ریگ کردن یه کاراکتر ساده ی خرس
HOMAYOON.F
02-03-2009, 02:49
با سلام به دوستان عزیز.
من یه کاراکتر ساده درست کردم و میخوام اونو ریگش کنم اما...
من فایلشو میذارم تا دوستان دانلود کنن و یه ریگ درستو حسابی واسش ردیف کنن.:11:
میخوام ریگش در حد مدلینگش باشه و بشه باهاش انیمیشن، ای، قابل قبولی ساخت.:thumbsup:
لطفا اگه میشه بیشتر گزینه ها و ابزارهای ریگ (کنترلرها، کنسترینتها و ...) توش بکار بره اما زیاد پیچیده نشه.:12:
اینو من فقط واسه جنبه آموزشیش میخوام، هم واسه خودم هم بقیه دوستان.
امیدوارم اساتید بزرگ لطفشونو از ما دریغ نکنن.:42:
البته بگم این کاراکتر هم بایپدش آمادس و هم بونش.
منتظر جواب دوستان هستم.ممنونم، موفق باشید.:rolleye:
لینک دانلود:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
Borhan72
02-03-2009, 13:47
حتمآ رديفش ميكنم...
من تخصصم ريگ و انيميشنه:7:
HOMAYOON.F
02-03-2009, 14:30
ممنونم برهان جان، منتظر هستم:11:
بقیه دوستان هم اگه لطف کنن ریگشو بزارن عالی میشه، اینجوری با روشهای مختلف ریگ هم آشنا میشیم.:7:
راستی در مورد مدلش اگه اشکالی داره بگید. با تشکر:12:
RezaTayebiJ
02-03-2009, 17:38
همایون جان عضویتت را تبریک می گم
اگه وایرفریم مدل را بذاری بهتر می شه تشخیص داد توپولوژی مدل مناسب ریگ هست یا نه.
HOMAYOON.F
02-03-2009, 19:37
ممنونم رضا جان، اتفاقا خواستم وایرفریم بزارم، گفتم بچه ها مدلو دانلود میکنن، آخه حجمش 1.57 مگ هست.:20:
چشم اینم وایرفریم:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
راستی تا یادم نرفته بگم یه توضیحاتی هم در مورد ریگ این مدل بدید که ما با یه مدل ریگ شده ی آماده سرو کار نداشته باشیم.
یه چیزی تو مایه های آموزش( چه پر توقعم من:31:)
بازم میگم خیلی خیلی خیلی ممنون، و مچکرم.:11:
HOMAYOON.F
02-03-2009, 21:43
آقا یکی به من بگه چطوری میتونم عکسامو تو صفحات اینجا بذارم جوری که فول سایز نشون بده و اینقدر لینک عکس نذارم، شرمنده که سوالم عجیب و خنده دار بود، آخه عضو جدیدم و تازه کار.:23:
تشکر...
آقا یکی به من بگه چطوری میتونم عکسامو تو صفحات اینجا بذارم جوری که فول سایز نشون بده و اینقدر لینک عکس نذارم، شرمنده که سوالم عجیب و خنده دار بود، آخه عضو جدیدم و تازه کار.:23:
تشکر...
سلام
عضویتتونو تبریک میگم
عکس هاتو که با Photoshop کم حجم کن...
برای قرار دادن در اینجا هم روی ارسال پاسخ میزنی و بعد اون عکسه که یه کوه روش داره رو میزنی و لینک عکسی که Upload کردی قرار میدی..
HOMAYOON.F
02-03-2009, 22:16
از راهنماییتون ممنونم b3dnet جان، خب اینکارو انجام میدم اما عکس رو نشون نمیده فقط آدرس اونجایی که آپلود کردم میاد که باید آدرس رو، تو مرورگر کپی کنیم و ...
اما من میخوام تو همین صفحه عکس رو نشون بده.
منتظر جوابم، مرسی:11:
sia-saketi
03-03-2009, 01:06
دوست عزیز شما اول یه کپی از آدرس عکس بگیر بعدش روی اون کوه که بهزاد گفت کلیک کن و اون آدرس رو اونجا Paste کن
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
HOMAYOON.F
03-03-2009, 01:22
بابا دمتون گرم sia-saketi جون، عالی بود. الان پیش خودتون فکر میکنید این دیگه کیه که اینا رو هم نمیدونه،:19: ولی باور کن که از اول همین کارو کردم اما جواب نداد واسه همین شک کردم و پرسیدم. به هر حال خیلی ممنون، جواب گرفتم.:10:
حالا در مورد مدل واسه ریگ و کلا ریگش نظری نداری؟:27:
sia-saketi
03-03-2009, 01:56
حالا در مورد مدل واسه ریگ و کلا ریگش نظری نداری؟
شما استادی من شاگرد... من فقط میگم که خرست باحال شده همین!... حالا این خرس واقعی قراره باشه یا عروسکی؟ (از دستش پیداست که احتمالا عروسکی هست!)
HOMAYOON.F
03-03-2009, 09:25
شما استادی من شاگرد... من فقط میگم که خرست باحال شده همین!... حالا این خرس واقعی قراره باشه یا عروسکی؟ (از دستش پیداست که احتمالا عروسکی هست!)
اختیار دارید ما چاکر شماییم.:7:
اینی رو که میبینی دستش رو اینجور زدم فقط خواستم یه مدل ساده باشه که راحتتر و سریعتر ریگ بشه، آخه وقتی یکی از انگشتاش ریگ شد بعدا میتونم انگشتاشو بیشتر کنم، بعدشم من اینو واسه انیمیشن خاصی نمیخوام اینو قبلا درست کرده بودم الان گفتم بزارم تا دوستان کمکی کنن.:42:
راستی طرح و بلوپرینتش رو هم خودم زدم.(مث اینکه شاهکار کردم، همشون رو هم هیچی نمیشن):31:
Borhan72
03-03-2009, 13:49
خيلی كارت خوبه ولی اين كه خودش ريگه...
ما چيكارش كنيم؟؟؟
HOMAYOON.F
03-03-2009, 13:59
مرسی برهان جان، من میخوام کنترلرهاشو بزنید به اضافه محدودیتها که مثلا آرنجش یا زانوش زیادی خم نشن، چون اینجوری حتی یه دور کامل هم میزنن!!!:13: خودم میتونم یه کارایی کنم و بازم ببرمش جلو ولی میخوام شما اینکارو کنید البته با توضیح.:27:
دوست عزیز بهترین راه استفاده از Bipe (اگه درست نوشته باشم...) خوده مکس هستش....
اون خودش محدودیت هایی داره و میتونی اعضا شو به editpoly تبدیل کنی و متناسب با کارکترت درش بیاری...
حتی می تونی کتف ها و قسمت های اصلی بدنو جابجا کنی...
HOMAYOON.F
03-03-2009, 14:33
مرسی b3dnet جان، اگه منظورت بایپده که واسش ساختم، منتها میخوام ریگش پیشرفته تر باشه.:46:
دوستانی که در زمینه ریگ و انیمیت کار میکنن باید بدوننن که چی میگم یا شایدم من اشتباه میکنم اما ریگ کامل کاراکتر، خیلی از این پیشرفته تره.
عزیزان ریگر، من و خیلی از بچه های دیگه منتظر جوابیم.:19:
تازه بعد از ریگ سوالات دیگه ای هم دارم.:21:
یه سر به اینجا بزن شاید چیزی دستگیرت بشه...
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
SSS_HHH_OOO
03-03-2009, 18:16
خوب از ik هاستفاده کنی..تو منوی animation پیداشون میکنی..بعد از انتخاب روی بن اول کلیک میکنی و بعد رو بن آخر...خودش محدودیت رو اعمال میکنه...
سلام دوست عزيز.
خب مگه شما اين انيميشن رو براي چه كاري مي خواهيد كه biped براتون كافي نيست؟ Biped امكانات خوبي رو داره كه براي يه انيميشن كه ما نخواهيم حركات خاص و مخصوص خودش رو داشته باشه خيلي خوب هست.
خب به هر حال اگه شما واقعا همينطور كه فرموديد يه ريگ كاملا حرفه اي و پيشرفته مي خواهيد بايد بگم كه يه مقدار سخت و وقت گير هست و فكر نمي كنم دوستان اين وقت رو داشته باشند. به نظر من بهتر هست كه از يه ريگ از قبل كار شده براي كار ديگه اي كه آماده باشه استفاده كنيد (براي bone ها و كنترلر ها) و فقط شما اون رو با خرستون skin كنيد. البته ممكنه يه مقدار تغييرات براي اندازه ها تناسب اندام در اندازه استخوان ها لازم باشه كه ممكنه با اين تغييرات يه مقدار نظم ريگ به هم بخوره اما اگه يه مقدار روش وقت براريد مي تونيد حلش كنيد.
من يه ريگ براتون گذاشتم اين ريگ مجموعه ي آموزشي CG Academy هست كه من فقط براتون ريگش رو گذاشتم.
بفرماييد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
اميدوارم به دردتون بخوره.
HOMAYOON.F
03-03-2009, 23:34
به به به به، چه دوستای گلی اینجا پیدا کردم.:33:
دست همتون درد نکنه.
b3dnet جان، واقعا جای با صفایی منو فرستادی، مرسی.:10:
SSS_HHH_OOO جان از شما هم ممنونم، این کارو انجام دادم ولی کافی نیست.thanks:11:
و اما /.,mnb جان کار درست، ایول ایول. همونی بود که میخواستم. دمت گرم خیلی حال دادی.:33::33::thumbsup::7:
فقط یه چیز، در مورد اینا توضیح میخوام که چطور اینا به هم وصل میشن؟( وایر پارامترز رو میگم)
بازم خیلی زیاد و فراوان مرسی:46:
فقط یه چیز، در مورد اینا توضیح میخوام که چطور اینا به هم وصل میشن؟( وایر پارامترز رو میگم)
متوجه منظورتون نشدم دوست عزيز.
اگه منظورتون هست كه اين ريگ چه طوري هست بايد بگم كه اكثرا با constraint هست و فقط براي بعضي از استخوان ها و مثلا دسته بندي كردن حركات استخوانها از واير پارامتر استفاده شده.
اگه هم مي خواهيد با طريقه ي واير كردن پارامتر ها آشنايي پيدا كنيد مي تونيد به هلپ مكس مراجعه كنيد.
HOMAYOON.F
04-03-2009, 20:22
مرسی /.,mnb، خودم یه کاریش میکنم.:41::13:
خب، حالا فرض کنیم ریگ بدن کامل شده و میخوایم با مودیفایر مورفر حرکات صورت رو انیمیت کنیم.
تا اونجایی که من میدونم مورفر رو فقط به سر کاراکتر، زمانی که از بدن جدا هست میدن.
بازم بیایم فرض کنیم حالات مختلف صورت رو هم زدیم، وقتی که سر رو به بدن وصل کردیم، مورفر ما جواب نمیده.
مورفر رو به تمام سر و بدن هم که نمیشه داد.
میمونه اینکه همیشه سر از بدن جدا باشه، اونوقت اینجوری مگه میشه؟!!
لطفا در این مورد هم یه توضیحی بدید.
یه عالمه تشکر.:11:
بايد بعد از اينكه skin كامل شد توي پنل utility از more گزينه ي skinutilities رو انتخاب كنيد بعد يه Extrud skin date to mesh بگيريد تا اطلاعات skin ذخيره بشه سر آبجكتتون رو detach كنيد و skin رو روش درگ كنيد تا كپي بشه (ماديفاير skin) و بعد از روي تنه skin رو برداريد و براي سر قبل از skin يه editpoly داده و بدن رو attach كنيد و weld كنيد و حالا از پنل utility و skinutilites شما بايد هر دوتا بدن ها رو انتخاب و import skin date to mesh كنيد حالا شما انگار كل بدن رو از editpoly دوم وارد صحنه كرديد و حالا قبل از editpoly دوم يه morpher بديد و توي مورفر كه در واقع ماديفاير دوم شما هست سر هاي بدون بدنه رو كپي و ويرايش و وارد به moprpher كنيد.
حالا هم skin و هم morpher در يك كاركتر داريد.
HOMAYOON.F
05-03-2009, 00:11
/.,mnb عزیز خیلی خیلی خیلی خیلی ممنون و سپاسگذارم، فقط باید امتحان کنم ببینم چی میشه، نتیجه اش رو حتما میگم.
مسلما سوالات جدیدی واسم پیش میاد، پس خودتو آماده کن...:31:
بازم مرسی و لطف کردی.:10::11:
Hamidreza2007
22-03-2009, 23:21
بايد بعد از اينكه skin كامل شد توي پنل utility از more گزينه ي skinutilities رو انتخاب كنيد بعد يه extrud skin date to mesh بگيريد تا اطلاعات skin ذخيره بشه سر آبجكتتون رو detach كنيد و skin رو روش درگ كنيد تا كپي بشه (ماديفاير skin) و بعد از روي تنه skin رو برداريد و براي سر قبل از skin يه editpoly داده و بدن رو attach كنيد و weld كنيد و حالا از پنل utility و skinutilites شما بايد هر دوتا بدن ها رو انتخاب و import skin date to mesh كنيد حالا شما انگار كل بدن رو از editpoly دوم وارد صحنه كرديد و حالا قبل از editpoly دوم يه morpher بديد و توي مورفر كه در واقع ماديفاير دوم شما هست سر هاي بدون بدنه رو كپي و ويرايش و وارد به moprpher كنيد.
حالا هم skin و هم morpher در يك كاركتر داريد.
سلام....منم تو این زمینه مشکل دارم....
ولی اینایی که شما نوشتید یه خورده گنگه....لطف کنید یا خودتون یا یکی دیگه از کاربرا که فهمید بهتر و واضح تر بگه....:11:
سلام....منم تو این زمینه مشکل دارم....
ولی اینایی که شما نوشتید یه خورده گنگه....لطف کنید یا خودتون یا یکی دیگه از کاربرا که فهمید بهتر و واضح تر بگه....
كجاش به مشكل بر مي خوريد؟ دقيق تر مشكلتون رو بگيد ولي:
اول اينجاست كه بايد سر ما در مادفاير اديت پولي اول باشه و بعد توي اديت پولي دوم بدن اضافه بشه ولي ما يادمون نبوده و تماما توي ماديفاير اديت پولي اول هست و با استخانها اسكين شده. (اگه در ماديفاير اول سر هست و در مادفاير دوم بدن weld ميشه كه مشكلي پيش نمي آد.)
-- اول تاكيد مي كنم كه مي تونيد تمام بدن رو وارد كانال ها مورف كنيد ولي يه مقدار سنگينتر ميشه و صحنه شلوغ ميشه يا مي تونيد اصلا با كاركتر جدا جدا استفاده كنيد كه يه مقدار سخت تر هست.
خب حالا قصد ما اين هست كه زحمت هاي اسكين ما به هدر نره و به صورت استاندارد بتونيم مورف صورت رو انجام بديم.
1) اول بايد از اطلاعات اسكين پشتيباني بگيريم. براي اين كار همونطورر كه قبلا گفتم { توي پنل utility از more گزينه ي skinutilities رو انتخاب كنيد بعد يه extrud skin date to mesh بگيريد تا اطلاعات skin ذخيره بشه}
2) حالا اطلاعات اسكين ذخيره شد و ما بايد سر رو توي ماديفاير اديت پولي اول و بدن رو توي ماديفاير اديت پولي دوم وارد كنيم. پس سر رو detach مي كنيم بعد ماديفاير اسكين رو روي سر كليك و درگ كنيد تا كپي بشه حالا ماديفاير اسكين رو از بدن حذف كنيد.
3) سر رو انتخاب كنيد و قبل اسكين يك اديت پولي اضافه كرده و با اين (يعني اديت پولي دوم) بدن رو به سر weld كنيد.
4) حالا همونطور كه گفتم بايد اطلاعات ذخيره شده ي اسكين رو به آبجكت بديم پس {حالا از پنل utility و skinutilites شما بايد هر دوتا بدن ها رو انتخاب و import skin date to mesh كنيد }
5) قبل از اديت پولي دوم (يعني بعد از اديت پولي اول يك مورفر اضافه كنيد و سر ها رو كپي كنيد و ويرايش كنيد و وارد كانال هاي مورف كنيد. (پس با توجه به اينكه مورفر مربوط ميشه به ماديفاير هاي قبلش نه بعدش سر شما فقط تحت تاثير مورف هست نه بدن و بعد از حركات سر اسكين و استخوان ها رو آبجكت تاثير مي گذارند.)
شاد و پيروز باشيد.
HOMAYOON.F
23-03-2009, 18:39
وای وای، وای وای.:sad:
/.,mnb جان به خدا شرمنده، فراموش کردم جواب توضیحات و لطفتو بدم.:9:
آقا من امتحان کردم جواب هم گرفتم، واقعا عالی بود، دستت درد نکنه، بازم ببخشید.:10::11::40:
:7::7:
سلام همایون عیز میخواستم بگم مدلینگت عالیه ومیخواستم ریگینگش کنم ولی برهان جان لطف کردند وکاررو خودشون
قبول کردند.
HOMAYOON.F
30-03-2009, 14:08
tatuy عزیز ممنونم.:11:
اما برهان جان که گفتن:
خيلی كارت خوبه ولی اين كه خودش ريگه...
ما چيكارش كنيم؟؟؟دیگه خبری هم از ایشون نشد!!:41:
اگه میشه شما یه کاری کنین. راستی این کاراکتر هم بایپدش آمادس و هم بون.:27:
من میخوام در مورد ریگ حرفه ای واسم توضیح بدید(کنسترینتها، کنترلرها، اسپلاینهای کنترلر، وایر پارامترز، راگ دال واسه مفاصل و بقیه چیزایی که لازمه.):18:
تو پست 19 همین تاپیک /.,mnb جان لطف کردن و لینک دانلود یه ریگ کامل، که مورد نظر منم هست رو قرار دادن.:11:
الان میخوام در مورد اون توضیح بدید.:27:
لینکش رو اینجا میذارم شما هم بگیرید:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدمرسی از توجهتون.:10:
سلام وکمک من نمیتوانم در بحثها شرکت کنم
سلام همایون من صفحه اول رو دیدم وچون تازه واردم نمیدوستم باید صفحه آخرو ببینم.
خیله خب لطفا اگه هنوز اون ریگو میخوای بهم بگو تا جنگی ردیفش کنم.
HOMAYOON.F
11-04-2009, 21:36
اوه، اوه، اوه...
بله، بله، بله...
خیلی ممنون میشم اگه اینکارو کنی.:10:
اِ ببخشید، حواسم نبود، سلام...
راستی اون فایل برنامه ی مکسه، شما فقط مایا کار میکنید یا هر دو رو؟
چیزی هم که واسم مهمه توضیح درباره ی ریگه، آخه یه مدل ریگ شده ی آماده بکارم نمیاد، ریگ این کاراکتر رو هم فقط واسه آموزشش میخوام، نه واسه یه پروژس نه هیچ چیز دیگه، فقط آموزش ریگ حرفه ای ی ی ی ی ی ی ی...:18:
بازم تشکر...:11::40:
سلام همایون جان میخوای یه کارکنیم میخوای آدرس شهروکدپستیتو برام به [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]@gmail.com ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]@gmail.com) بفرست تا سه سوت آموزش ریگینگ مکس رو واسه شرکت نومون یا cg academc رو برات بفرستم.یا اصلا همین کارتو تومکس ریگینگ کنم با
آموزشش برات آپ کنم.هرکودوم رو خواستی فقط لب ترکن.
قربانت tatuy
HOMAYOON.F
12-04-2009, 23:50
tatuy جان سلام.
قبل از هر چیز بگم که خیلی ممنونم که هوای ما رو داری و جواب سوالمو میدی، لطف داری.:11:
بعد واسه این قضیه ی ریگ، حقیقتش من خودم یه چیزایی سر در میارم و میتونم یه مدل رو ریگ کنم، ولی خب گفتم اون سطح حرفه ایشو با کمک دوستان وشما به دست بیارم.
راستییتش اون آموزشای گنمون+کتابهای آموزش حرفه ای ریگو ... و یه سری چیزای دیگه هم دارم، اما چیزی که هست اینه که اصلا فرصت خوندن یا دیدن اون آموزشا رو ندارم، کلا در طول شبانه روز شاید یکی دو ساعت وقت آزاد داشته باشم که اونم میام اینجا و یه سری به بچه ها میزنم، اما چیزایی رو که اینجا میبینم با حس بهتر و اشتیاق بیشتری میخونم و زیاد حوصله ی اون کتابا و سی دی ها رو حداقل فعلا ندارم!!!
اگه حوصله و وقت داشتی بتونی یه آموزش بذاری همینجا تا هم من و هم بقیه ی بچه ها که نیاز دارن استفاده کنیم که دیگه عالی میشه، اینجوری واسه منم حسش بوجود میاد یه کاری کنم بیشتر بشینم پای مکس و کم کم شروع کنم برم طرف اون کتابا و سی دی ها.:46:
بازم مچکرم از اینکه وقتتو واسه کمک به من میگذرونی.:10:
سلام دوباره به همایون جان عزیزم و اینکه اختیار دارین ومن ازکمک کردن به شما بسیارلذت میبرم. اولم که گفته بودم شما فقط لب ترکن آموزش رو اگه بشه گفت به صورت کامل براتون آپ میکنم.ولی شرمنده من به لینک ببرت سر زدم.صفحه اش باز شد
ولی چون تازه واردم ندونستم چه جور میتونم دانلودش کنم. واینکه بهم بگو آموزش رو کجا بزارم خیلی خوب میشه.
و در مورد تماشای آموزشها بگم که اصلا نیازی به حوصله نیست منهم اولش برام سخت بود ولی همه آموزشها رو تموم کردم.
من فقط یک سال آموزش شرکت digital tutorsرو نگاه کردم.درهرحال امیدوارم موفق باشی.
با آرزوی بهترینها.tatuy
HOMAYOON.F
13-04-2009, 00:41
tatuy عزیز، واسه دانلود اون مدل، به این آدرس برو:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدبعد این صفحه که تصویرش رو گذاشتم میاد و رو اون لینک که نشون دادم کلیک کن، تموم شد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اگه خواستی چیزی آپلود کنی میتونی به این آدرس بری:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدخیلی راحت و آسونه، اگه خودت جایی دیگه سراغ داری هم چه بهتر...
اون آموزشها رو هم سعی میکنم برم دنبالش، نمیذارم بیخودی خاک بخورن.
شما هم موفق باشید دوست من.:10:
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.