PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : مايکروسافت تسليم اتحاديه اروپا شد



'POP'
27-01-2006, 08:26
مايکروسافت، شرکت سازنده برنامه های رايانه ای، گفته است که به شرکت های رقيب امکان دسترسی به بخشی از کدهای سيستم عامل ويندوز را خواهد داد.
اعطای اين امتياز بر اساس رای سال ۲۰۰۴ اتحاديه اروپا در چارچوب قوانين ضد انحصار صورت می گيرد که شرکت های توليد کننده برنامه های رايانه ای را موظف ساخته رقبايشان را در جريان کد برنامه های خود قرار دهند.

خبر اعلام آمادگی مايکروسافت در حالی منتشر می شود که تنها سه هفته به پايان ضرب الاجل تعيين شده از سوی اتحاديه اروپا باقی مانده است. در صورتی که مايکروسافت به اين ضرب الاجل پاسخ نمی داد، دو ميليون يورو در روز جريمه می شد.

اطلاع از کد برنامه های مايکروسافت به شرکت های رقيب اجازه می دهد برنامه های سازگارتری با ويندوز توليد کنند.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اتحاديه اروپا شرکت مايکروسافت را بخاطر سوءاستفاده از موقعيت خود گناهکار دانسته بود

براد اسميت، رئيس بخش حقوقی مايکروسافت گفته است: "ما امروز با ارزش ترين دارايی فکری خود را در دسترس گذاشته ايم و اينک مسئله اتحاديه اروپا را حل شده فرض می کنيم".

جريمه تاريخی
اين ضرب الاجل در ماه دسامبر ۲۰۰۵ و زمانی تعيين شد که کميسيون اروپا ۱۲هزار صفحه سند و ۵۰۰ ساعت پشتيبانی فنی رايگان مايکروسافت را کافی ندانست.

رای سال ۲۰۰۴ اتحاديه اروپا، بزرگترين شرکت توليدکننده برنامه های رايانه ای را بخاطر سوءاستفاده از موقعيت خود مقصر دانست و مايکروسافت را به پرداخت جريمه تاريخی ۴۹۷ ميليون يورويی محکوم کرد. اين حکم همچنين از مايکروسافت خواسته بود تا اطلاعات سيستم عاملش را در اختيار سايرين قرار دهد.

مايکروسافت می گويد توافق اخير "بسيار فراتر" از تصميم سال ۲۰۰۴ بوده است.

مايکروسافت همچنين مدعی است که سعی کرده درخواست اتحاديه اروپا را اجابت کند اما مقامات اتحاديه اروپا مرتبا راهبردهايشان را تغيير می دهند.

يکی از دادگاه های اتحاديه اروپا، در ماه آوريل ۲۰۰۶ به درخواست مايکروسافت برای تجديد نظر در رای سال ۲۰۰۴، رسيدگی خواهد کرد.
;)
bbcpersian.com