PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : در اینباکس خود تله بگزارید!



avecina.ir
14-02-2009, 20:46
هیچ کس خوشش نمی‌آید کسی نامه هایش را بخواند و در آن ها سرک بکشد و همه از احساس امنیت در حریم شخصی خودشان لذت می‌برند. گاهی آدم نگران می‌شود که شاید کسی ایمیل های من را می‌خواند و بعد هم خیلی راحت آنها را “Mark as unread” می‌کند و من هم بی‌خبرم و از آنجایی که حتی سرویس های مطرح ایمیل مثل یاهو و جیمیل در حال حاظر قابلیت نشان دادن آخرین ورود (Last Login) را ندارند هیچ راهی وجود ندارد که شما بفهمید آیا این ایمیل قبلآ خوانده شده است یا خیر. در این جور موارد عوض کردن رمز عبور هم زیاد کاری از کار پیش نمی‌برد چون ممکن است سیستم شما آلوده شده باشد و رمز جدید شما هم برای فرد دوباره ارسال شود و در این موارد فرمت کردن کامل هارد و سپس عوض کردن رمز عبور منطقی ترین کار ممکن است.
اما شما می‌توانید یک تله‌ی درست و حسابی در اینباکس تان کاربگذارید تا مچ کسی که ایمیل هایتان را می‌خواند بگیرید ، چطوری؟ خیلی ساده:
ابتدا به اینجا ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) رفته و یک اکانت برای خودتان بسازید. لازم نیست اطلاعات شخصی واقعی وارد کنید ، یک ایمیل معتبر کافیست. حالا یک ایمیل از طرف OneStat برای شما ارسال می‌شود که حاوی یک کد ضمیمه شده با پسوند TXT است. کد را ذخیره کنید.
سایت LinkBlip به شما کمک می‌کند بفهمید که آیا کسی روی یک لینک خاص کلیک کرده یا خیر (اطلاعات بیشتر راجع به این سرویس در وبلاگ یک پزشک ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])) وارد LinkBlip ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) شوید و در خط اول آدرس ایمیل‌تان (به غیر از ایمیلی که می‌خواهید در آن تله بگذارید) را وارد کنید و در خط دوم هم آدرس هر سایتی که دلتان می‌خواهد را وارد کنید ، مثلآ گوگل یا یاهو ، این صفحه ‌ای است که طرف بعد از باز کردن تله می‌بیند. می‌توانید یک صفحه حاوی یک پیغام که شما مچ او را گرفته‌اید هم بگذارید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
حالا LinkBlip به شما یک URL مثلآ
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید می‌دهد. کد زیر را کپی کنید و در اولین خط کدی که OneStat برایتان فرستاده بود قرار دهید (به جای
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید آدرسی که LinkBlip به شما داده است را بگذارید.)

<head><meta [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]"refresh" content="0;url=[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]"></head>

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
حالا کد ویرایش شده را با پسوند html ذخیره کنید و یک نام وسوسه کننده برای آن انتخاب کنید. مثلآ: Bank_Parsian_Passwords.html حالا این فایل را ضمیمه (Attach) کنید به یک ایمیل با یک عنوان وسوسه کننده مثلآ همان “Bank Parsian Passwords” و به آن ایمیلتان که می‌خواهید آن را زیر نظر بگیرید بفرستید.
حالا هر وقت آن ایمیل باز شود به ایمیل دیگرتان که در LinkBlip وارد کردید یک پیغام ارسال می‌شود که به شما خبر می‌دهد که کسی روی آن لینک کلیک کرده (ایمیل را باز کرده) و حاوی لینکی است که در آن می‌توانید زمان و مکان باز شدن لینک را ببینید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای اطلاعات دقیق تر باید در سایت OneStat لاگین کنید و از منوی سمت چپ از Visitors Info گزینه‌ی Last20 Visitors را انتخاب کنید تا اطلاعاتی مثل IP و… را ببینید.
خلاصه‌ی آموزش:

۲- ساختن یک لینک در سایت LinkBlip با یک ایمیل دیگرتان به غیر از آن که می‌خواهید تله در آن بگذارید.

۱- ثبت نام در سایت OneStat ۳- اضافه کردن کد ذکر شده در بالا به اولین خط کدی که OneStat برای شما ارسال می‌کند. ۴- ذخیره کردن کد کامل ویرایش شده با پسوند html و ارسال آن به آن ایمیل‌تان که می‌خواهید در آن تله بگذارید.
خلاصه‌ی طرز کار:
OneStat بازدید کننده های یک صفحه را زیر نظر می‌گیرد و اطلاعات آنها را ذخیره می‌کند. LinkBlip وقتی روی URL هایی که به شما می‌دهد کلیک شود به شما با ایمیل اطلاع می‌دهد. وقتی شما کدی که در بالا نوشته شده را اول کد OneStat اضافه می‌کنید دو کار انجام می‌دهدی یکی اینکه اطلاعات فرد مثل آی پی و غیره را ذخیره می‌کنید (با کد OneStat) دومآ فرد را ناخواسته به لینکی که با LinkBlip ساخته‌اید هدایت می‌کنید و بدین ترتیب می‌فهمید که طرف ایمیل را باز کرده است. حالا از طریق آماری که OneStat به شما می‌دهد می‌توانید مچ فردی که ایمیل های شما را می‌خواند بگیرید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نکات مهم:
* آقایون و خانم های حرفه‌ای از سادگی زیاد مطلب گیج نشوید. شما بدون اینکه مطلب را مو به مو دنبال کنید می‌توانید در کمتر از ۵ دقیقه این کار را انجام دهید. خیلی ساده است.
* لینک های LinkBlip فقط یک بار کار می‌کنند! این یعنی اگر ایمیلی که می‌فرستید را حتی برای تست یک بار باز کنید دیگر تله‌ی شما از کار می‌افتد و باید یک لینک جدید جایگزین آن کنید. سعی کنید لینک تان را همیشه تازه نگه دارید.




منبع مقاله:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]