'POP'
25-01-2006, 07:30
شركت ارتباطات سيار: شكايتهاي مشتركان از پيامهاي كوتاه مزاحم قابل پيگيري است
دريافت پيامهاي كوتاه مشكوك كه در آنها از مشتركان خواسته ميشود براي رهايي از خطر هك شدن گوشي و مسدود شدن سيمكارت كدهايي را وارد كنند به يكي از مشكلات كاربران تلفن همراه تبديل شده است. به گزارش خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، بنابر اظهارات مديرعامل شركت ارتباطات سيار، روزانه به طور متوسط 9 ميليون sms در شبكهي تلفن همراه كشور رد و بدل ميشود، در اين ميان، مشتركان علاوه بر دريافت پيامهاي خواسته با SMSهاي ناخواسته و گاها مشكل ساز مواجه ميشوند كه از آن ميان ميتوان به پيامهايي مبني بر هك شدن گوشي فرد و يا قطع شدن گوشي آنها از طريق مخابرات بنا به دلايل مختلف اشاره كرد. مديران ارتباطات سيار معتقدند مشترکان تلفن همراه که پيامهاي کذب قطع سرويس پيام كوتاه تلفن همراه و همچنين پيامهاي غيراخلاقي و غيره دريافت ميکنند، ميتوانند شکايت خود را تسليم كرده و مراتب را با توجه به شمارهاي كه در دست دارند،پيگيري كنند. بنابراين مشترکان تلفن همراه که اينگونه پيامها را که ايجاد مزاحمت ميکند، دريافت ميکنند، ميتوانند با به همراه داشتن مدارک شناسايي تلفن همراه و کارت شناسايي به دفتر ارزيابي عملکرد و پاسخگويي به شکايات شرکت ارتباطات سيار مراجعه و مراتب را پيگيري كنند. ارسال پيام كوتاه به دو روش انجام ميشود، يكي به صورت انبوه كه از طريق عقد قرارداد با شركت ارتباطات سيار اين وزارتخانه صورت ميگيرد و بر آن اساس، يكجا پيامي خاص براي تعداد زيادي از مشتركان ارسال ميشود و در روش دوم، افراد با گرفتن يك شماره تلفن همراه اقدام به ارسال پيام ميكنند. بنابراين گزارش، در در روش اول (ارسال انبوه) امكان كنترل اطلاعات وجود دارد اما در روش دوم (كه افراد به يكديگر پيام كوتاه ارسال ميكنند)، با توجه به اين كه روزانه به طور ميانگين چند ميليون پيام كوتاه جابجا ميشود، به هيچ وجه امكان كنترل كردن محتواي پيامها براي اين وزارتخانه وجود ندارد. بديهي است در صورتي كه شكايتي از ارسال كنندگان پيامهاي كوتاه باشد، امكان پيگيري آن از طريق مراجع قضايي وجود دارد. مشتركان تلفن همراه همچنين از طريق تماس با تلفن گوياي 09990 ميتوانند از شمار دريافت كنندگان پيامهاي تبليغاتي خارج شوند. اين امكان به منظور رعايت حقوق مشتركان و ايجاد شرايط انتخاب براي آن دسته از مشتركاني كه مايل به دريافت پيام كوتاه (SMS) تبليغاتي و اطلاعرساني كه به صورت انبوه ارسال ميگردد، نيستند، فراهم شده تا از طريق تماس با تلفن 09990 از شمار دريافت كنندگان اينگونه پيامها خارج شوند. مشتركان از طريق تماس با تلفن مذكور و اعلام نام و نام خانوادگي، شماره تلفن همراه و شماره پروندهي مندرج در شناسنامهي سيمكارت خود، تقاضاي قطع و عدم دريافت پيام كوتاه تبليغاتي به صورت انبوه را داشته باشند.
;)
iritn.com
دريافت پيامهاي كوتاه مشكوك كه در آنها از مشتركان خواسته ميشود براي رهايي از خطر هك شدن گوشي و مسدود شدن سيمكارت كدهايي را وارد كنند به يكي از مشكلات كاربران تلفن همراه تبديل شده است. به گزارش خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، بنابر اظهارات مديرعامل شركت ارتباطات سيار، روزانه به طور متوسط 9 ميليون sms در شبكهي تلفن همراه كشور رد و بدل ميشود، در اين ميان، مشتركان علاوه بر دريافت پيامهاي خواسته با SMSهاي ناخواسته و گاها مشكل ساز مواجه ميشوند كه از آن ميان ميتوان به پيامهايي مبني بر هك شدن گوشي فرد و يا قطع شدن گوشي آنها از طريق مخابرات بنا به دلايل مختلف اشاره كرد. مديران ارتباطات سيار معتقدند مشترکان تلفن همراه که پيامهاي کذب قطع سرويس پيام كوتاه تلفن همراه و همچنين پيامهاي غيراخلاقي و غيره دريافت ميکنند، ميتوانند شکايت خود را تسليم كرده و مراتب را با توجه به شمارهاي كه در دست دارند،پيگيري كنند. بنابراين مشترکان تلفن همراه که اينگونه پيامها را که ايجاد مزاحمت ميکند، دريافت ميکنند، ميتوانند با به همراه داشتن مدارک شناسايي تلفن همراه و کارت شناسايي به دفتر ارزيابي عملکرد و پاسخگويي به شکايات شرکت ارتباطات سيار مراجعه و مراتب را پيگيري كنند. ارسال پيام كوتاه به دو روش انجام ميشود، يكي به صورت انبوه كه از طريق عقد قرارداد با شركت ارتباطات سيار اين وزارتخانه صورت ميگيرد و بر آن اساس، يكجا پيامي خاص براي تعداد زيادي از مشتركان ارسال ميشود و در روش دوم، افراد با گرفتن يك شماره تلفن همراه اقدام به ارسال پيام ميكنند. بنابراين گزارش، در در روش اول (ارسال انبوه) امكان كنترل اطلاعات وجود دارد اما در روش دوم (كه افراد به يكديگر پيام كوتاه ارسال ميكنند)، با توجه به اين كه روزانه به طور ميانگين چند ميليون پيام كوتاه جابجا ميشود، به هيچ وجه امكان كنترل كردن محتواي پيامها براي اين وزارتخانه وجود ندارد. بديهي است در صورتي كه شكايتي از ارسال كنندگان پيامهاي كوتاه باشد، امكان پيگيري آن از طريق مراجع قضايي وجود دارد. مشتركان تلفن همراه همچنين از طريق تماس با تلفن گوياي 09990 ميتوانند از شمار دريافت كنندگان پيامهاي تبليغاتي خارج شوند. اين امكان به منظور رعايت حقوق مشتركان و ايجاد شرايط انتخاب براي آن دسته از مشتركاني كه مايل به دريافت پيام كوتاه (SMS) تبليغاتي و اطلاعرساني كه به صورت انبوه ارسال ميگردد، نيستند، فراهم شده تا از طريق تماس با تلفن 09990 از شمار دريافت كنندگان اينگونه پيامها خارج شوند. مشتركان از طريق تماس با تلفن مذكور و اعلام نام و نام خانوادگي، شماره تلفن همراه و شماره پروندهي مندرج در شناسنامهي سيمكارت خود، تقاضاي قطع و عدم دريافت پيام كوتاه تبليغاتي به صورت انبوه را داشته باشند.
;)
iritn.com