PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : رونمایی از لپ‌تاپ 20 دلاری هندی‌ها



franch
04-02-2009, 15:37
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


کامپيوتر 20 دلاري هند سرانجام به بازار معرفي شد و در حالي که سوالات فراواني در مورد احتمال توليد آن با اين قيمت مطرح بود، مقامات مسؤول اعلام کردند اين لپ‌تاپ که Sakshat نام گرفته است، شش ماه پس از آنکه به توليد انبوه برسد با قيمت 10 دلار فروخته خواهد شد.

لپ‌تاپ Sakshat که در شهر تيروپاتي هند به نمايش درآمد، 2 گيگابايت حافظه دارد که به گفته شرکت سازنده قابليت ارتقا دارد.

اين کامپيوتر قابل‌حمل از شبکه بي‌سيم Wi-Fi و Ethernet پشتيباني کرده و تنها 2 وات انرژي را مصرف مي‌کند. از زمان توليد لپ‌تاپ جديد هندي‌ها که با همکاري دولت، دانشگاه‌ها و مراکز بازرگاني راغب توليد شد، چندين ماه مي‌گذرد.

"آر.پي آگراوال"(R.P Agrawal) که ميدريت طرح Sakshat را در مرکز تحصيلات عاليه هند برعهده دارد، گفت: «آزمايش‌هاي فراواني که روي اين لپ‌تاپ انجام شده نشان مي‌دهد که اين کامپيوتر قابل‌حمل به خوبي کار مي‌کند. زماني که اين آزمايش‌ها به پايان برسد، اين کامپيوترها به صورت گسترده وارد بازار مي‌شود. دوره زماني که ما در نظر گرفتيم اين است که اين لپ‌تاپ ظرف 6 ماه وارد بازار شود».

استاندارد لپ‌تاپ‌هاي ارزان‌قيمت برمبناي مدل OX "موسسه هر کودک يک لپ‌تاپ" مطرح شد که اين لپ‌تاپ با قيمت 188 دلار توليد مي‌شود. موسسه OLPC طرح عرضه لپ‌تاپ‌هاي ارزان‌قيمت را براي کودکان فقير در سراسر دنيا مطرح کرد."نيکلاس نگروپونته"(Nicholas Negroponte) موسس اين مرکز در بهار گذشته مدلي از اين لپ‌تاپ‌هاي ارزان‌قيمت را عرضه کرده بود که XO 2.0 نام داشت و با قيمت 75 دلار فروخته شد.