PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : " ام تي ان " برترين اپراتور آفريقا و خاورميانه لقب گرفت



franch
02-02-2009, 15:47
خبرگزاري فارس: بررسي هاي شركت مشاوره اي Oliver Wyman نشان مي دهد اپراتور ام تي ان آفريقاي جنوبي برترين اپراتور منطقه خاورميانه و آفريقا در سال 2008 بوده است.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


به گزارش فارس به نقل از آي تي پي و oliverwyman.com، ارزش بازار تحت كنترل اين اپراتور در سال گذشته ميلادي بالغ بر 21.9 ميليارد دلار بوده است.
پس از ام تي ان اپراتورهاي Maroc Telecom كشور مراكش، اتصالات امارات و زين كويت رتبه هاي دوم تا چهارم را به خود اختصاص داده اند. ارزش بازار اين اپراتورها در سال 2008 به ترتيب به 16.8، 16.2 و 14.1 ميليارد دلار رسيده است.
اگر چه شرايط شركت هاي مخابراتي خاورميانه و آفريقا در مقايسه با ديگر همتايانشان بهتر است، اما بحران اقتصادي دنيا در مجموع باعث زيان 3.1 تريليون دلاري آنها در سال 2009 خواهد شد. كل اپراتورهاي خاورميانه و آفريقا در سال 2008 رقمي بالغ بر 7.3 تريليون دلار درآمد داشتند، اما اين درآمد با 43 درصد كاهش امسال به 4.2 تريليون دلار مي رسد.
لازم به ذكر است كه در اين فهرست هيچ نامي از شركت هاي مخابراتي و اپراتورهاي فعال ايراني به چشم نمي خورد و پس از چهار اپراتور فوق الذكر رتبه هاي بعدي به ترتيب به Telkom اندونزي، اوراسكام مصر، تله كام مصرو Qtel قطر تعلق دارد.
نكته مهم ديگري كه در اين گزارش به چشم مي خورد افزايش علاقه كاربران تلفن همراه در خاورميانه و آفريقا به استفاده از گوشي هاي هوشمند و پيشرفته است. در حال حاضر از مجموع مشتركان تلفن همراه در اين منطقه حدود 50 درصد از شبكه هاي نسل سوم تلفن همراه استفاده مي كنند.
بر طبق يافته هاي اين تحقيق از نظر بهبود عملكرد اپراتورهاي هندي Bharti Airtel و تايواني Chunghwa Telecom برتر از ديگر رقباي جهاني خود بوده اند. از جمله ديگر اپراتورهايي كه در اين گزارش به علت عملكرد مناسبشان مورد توجه قرار گرفته اند اوراسكام مصر است كه پس از حضور موفق در خاورميانه، آفريقا و جنوب آسيا در تلاش است تا ايتاليا، يونان و حتي كانادا به فعاليت بپردازد.
كاهش 49 درصدي ارزش بازار لوازم الكترونيك مصرفي و افت 48 درصدي بازار سخت افزار و نيمه هادي ها در سال 2009 از جمله ديگر يافته هاي مهم اين گزارش است.