PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : كمتر از 3 ميليون گوشي تلفن همراه در كشور توليد شده است



franch
02-02-2009, 15:46
رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم صوتي و تصويري در گفت و گو با فارس:
كمتر از 3 ميليون گوشي تلفن همراه در كشور توليد شده است

خبرگزاري فارس: رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم صوتي و تصويري تهران گفت: از ابتداي وضع تعرفه بالا براي گوشي تلفن همراه تنها 2 تا 3 ميليون گوشي تلفن همراه توليد شده و گوشي از مسيرهاي غيرقانوني وارد كشور مي‌شود.




[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



ابراهيم درستي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس اظهار داشت: در مورخه 22/10/87 كميسيون هيئت نظارت تهران اعطاي مجوز پروانه فروش گوشي تلفن همراه و لوازم جانبي همانند گذشته به اتحاديه صوتي و تصويري واگذار شد.
وي ادامه داد: كميسيون هيئت نظارت تهران در راستاي پيگيري مصوبات قانوني و با توجه به ماهيت فعاليت اتحاديه‌ها اقدام به اين مورد را نمودند كه جا دارد از مسئولين اين هيئت تشكر و قدرداني نمائيم.
درستي گفت: بر اساس راي هيئت نظارت از اين پس اتحاديه صوتي و تصويري تنها مرجع اعطاي جواز پروانه فروش تلفن همراه به متقاضيان خواهد بود و همچنين اتحاديه دستگاه‌هاي مخابراتي نيز طبق اين مصوبه با توجه به ماهيت خدمات فني نسبت به تعميرات و خدمات پس از فروش انواع گوشي تلفن فعاليت كند.
وي تاكيد كرد: بر اساس اين تصميم اتحاديه دستگاه‌هاي مخابراتي و ارتباطي و اتحاديه صوتي و تصويري موظف خواهند بود تمامي جوازهاي صادر شده در حيطه فروش و تعمير تلفن همراه را به اتحاديه مربوطه عودت نمايند.
رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم صوتي و تصويري گفت: فروشندگان تلفن همراه كه مجوز فروش تلفن همراه را از اتحاديه دستگاه‌هاي مخابراتي دريافت كرده‌اند تا پايان بهمن ماه 78 فرصت دارند تا به اتحاديه‌ صوتي و تصويري مراجعه و نسبت به تشكيل پرونده جديد خود اقدام نمايند.
وي گفت: تمامي فروشندگان تلفن همراه مي‌توانند به صورت اختياري نه اجباري در انجمن فروشندگان سيم كارت عضو شوند ولي بايد اجباري در اتحاديه‌ صوتي و تصويري عضويت خود را اعلام كنند.
رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم صوتي و تصويري تهران با بيان اينكه اتحاديه صوتي و تصويري حدودا 4 هزار پروانه كسب صادر كرده است گفت: اين اتحاديه در 8 رسته لوازم صوتي و تصويري و يدكي، لوازم يدكي صوتي و تصويري، فروشندگان گوشي تلفن همراه، الات موسيقي، كليه ويدئو كلوپ‌ها، لوازم خام و cd هاي مجاز و امور مشتركين فعال است.

* تعرفه مقابل ديوار بلند قاچاق كوتاه آمد

درستي اظهار داشت: از ابتداي وضع تعرفه بالا براي گوشي تلفن همراه تاكنون تنها 2 تا 3 ميليون گوشي تلفن همراه توليد شده است و قاچاق ادامه يافته و گوشي از مسيرهاي غيرقانوني وارد كشور مي‌شود.
رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم صوتي و تصويري تهران ادامه داد: در وضعيت فعلي فروشندگان، مصرف‌كنندگان و دولت متضرر شده‌اند و تنها قاچاقچيان سود نامشروعي به جيب زده‌اند بنابراين تعرفه واردات گوشي بايد بازنگري شود.

* ارائه پيشنهادي براي كنترل ورود گوشي تلفن همراه به كشور

نايب رئيس كميسيون رسيدگي به شكايات اتحاديه صوتي تصويري پيشنهادي مبني بر كنترل ورود گوشي تلفن همراه به مسئولان ذيربط ارايه مي‌كند.
علي شربياني در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: پيشنهاد داده‌ايم تا هالوگرام‌هايي كه نام وارد كننده تاريخ ساخت نام كشور سازنده و نام شركت گارانتي دهنده و شماره مجوز ورود براي گوشي‌هاي وارداتي ذكر شده و بر روي گوشي تلفن همراه الصاق شود.
وي درباره فعاليت كميسيون رسيدگي به شكايات اتحاديه لوازم صوتي و تصويري گفت: هر هفته حدود 30 شكايت از طريق سازمان بازرسي بازرگاني تهران و سامانه 124 به اتحاديه ارجاع مي‌شود.
شربياني افزود: در اتحاديه هفته‌اي 2 جلسه روزهاي يكشنبه و چهارشنبه از ساعت 10 الي 14 در اتحاديه صوتي و تصويري جهت رسيدگي به شكايات تشكيل مي‌شود و اكثر شكايات رسيده به اتحاديه مربوط به همه رسته‌هاي نسخت پوشش اين اتحاديه است.
شربياني همچنين گفت: انجمن صنفي فروشندگان سيم‌كارت و گوشي تلفن همراه مي‌تواند به عنوان بازوي اتحاديه فروشندگان لوازم صوتي و تصويري باشد اما نقش اجرايي و نظارتي در اين خصوص ندارد و اتحاديه دستگاه‌هاي مخابراتي نيز طبق اساسنامه وزارت بازرگاني و هيئت نظارت تنها مجاز به خدمات و تعمير انواعت تلفن است.

* استاندارد بايد بر روي واردات گوشي از كشور چين نظارت كند

كمال مهدي‌زاده دبير اتحاديه لوازم صوتي و تصويري نيز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: ‌متأسفانه واردات گوشي‌‌هاي فاقد استاندارد از كشور چين سود سرشاري را نصيب برخي از افراد كرده است و اين گوشي‌ها فاقد گارانتي معتبر هستند.
وي تصريح كرد: مؤسسه استاندارد بايد بر روي واردات گوشي از كشور چين و ساير كشورها كه فاقد استاندارد هستند نظارت كند.