PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : رضایت فراوان اماراتی ها از تصاحب اپراتور سوم ایران



franch
01-02-2009, 17:21
شرکت مخابراتی اتصالات یا Emirates Telecommunication پس از بحث ها و مذاکرات فراوان با مقامات ایرانی سرانجام موفق شد به دنبال بالاترین پیشنهاد برای کسب درآمد و پرداخت پول به دولت، مزایده سومین اپراتور تلفن همراه ایران را از آن خود کند.این اتفاق برای شرکت مخابراتی اتصالات که دفتر مرکزی آن در کشور امارات واقع شده امری مهم و قابل توجه محسوب می شود و بر این اساس، «محمد حسن عمران» مدیر شرکت اتصالات طی بیانیه ای گفت:

«برنده شدن در مزایده سومین اپراتور تلفن همراه جمهوری اسلامی ایران در تثبیت موقعیت اتصالات به عنوان برترین اپراتور تلفن همراه منطقه نقش مهمی برعهده دارد و برای ما بسیار قابل توجه است.»«جمال الجروان» مدیرعامل مرکز بین المللی سرمایه گذاری شرکت های مخابراتی امارات پیشتر در این باره توضیح داده بود که رقابت برای پیروزی در مزایده اپراتور سوم تلفن همراه ایران بسیار سخت است و دیگر شرکت های حاضر در این مزایده که شامل Zain، Omantel، Telekom Malaysia و Bharti Airtel می شوند، با تمام توان خود در این مزایده حضور یافته اند. او در این باره توضیح داد: «کنسرسیوم ما برای حضور در این رقابت رقم 300 میلیون یورو را پیشنهاد کرد که بر این اساس، اتصالات موظف می شد 49 درصد این رقم را پرداخت کرده و شریک ایرانی ما 51 درصد باقیمانده را بپردازد.»

کنسرسیوم اتصالات که شامل شرکت های مخابراتی اتصالات و Tameen Telecom می شود، شرکت بزرگی است که مدیریت آن را سازمان تامین اجتماعی ایران(SSO) برعهده دارد و هم اکنون بیش از 30 میلیون بازنشسته ایرانی زیر نظر این سازمان قرار دارند. این کنسرسیوم پیشنهاد خود را به عهده گرفتن مجوز ایران در تاریخ13 دسامبر 2008 تسلیم کرد و سرانجام دولت جمهوری اسلامی ایران با این سازمان به عنوان شریک شرکت مخابراتی اتصالات موافقت کرد. الجروان در این خصوص توضیح داد: «ما از نظر فنی و میزان سرمایه گذاری در بین شرکت کنندگان در این مزایده اول بودیم. بر اساس برنامه تجاری موجود، ما به دولت جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد دادیم که 6/23 درصد از درآمدها در سال به آنها واگذار شود که این بالاترین رقم در بین دیگر شرکت ها بود.» بازار تلفن همراه ایران هم اکنون توسط شرکت مخابرات ایران(TCI) زیرمجموعه شرکت ارتباطات سیار ایران(MCI) و شرکتMTN IranCell آفریقای جنوبی اداره می شود. شرکت اتصالات اعلام کرده است بازار مخابراتی ایران آینده بسیار درخشانی دارد و سرعت نفوذ تلفن همراه و خدمات مخابراتی در آن بسیار بالا است. شرکت اتصالات تعداد جمعیت ایران را هم اکنون حدود73میلیون نفر برآورد کرده است و می کوشد بر اساس این تعداد جمعیت، خدمات خود را ساماندهی کرده و در اختیار آنها بگذارد.

الجروان در ادامه خاطرنشان کرد: «ما بر پتانسیل بازار مخابراتی ایران و رشد آن در آینده اطمینان داریم و ایران را یکی از مهم ترین بازارهای مخابراتی منطقه می دانیم. ما دو سال فرصت داریم تا خدمات نسل سوم تلفن همراه(3 G) را در این کشور راه اندازی کنیم و معتقدیم که پیش از فرا رسیدن این زمان خدمات یاد شده را در اختیار کاربران خواهیم گذاشت.» علاوه بر این، شرکت اتصالات با مجوزی که دریافت می کند، خدمات نسل دوم تلفن همراه(2 G) را نیز در اختیار مشترکان خود می گذارد. الجروان در این باره توضیح داده است اتصالات در مزایده سومین اپراتور تلفن همراه بحرین شرکت نکرده است زیرا استراتژی سرمایه گذاری اتصالات به صورت گزینشی مزایده ها را انتخاب می کند.
الجروان خاطرنشان کرد: «ما در این مزایده شرکت نکردیم زیرا وضعیت کنونی بازار مخابراتی منطقه این نکته را به ما یادآوری می کند که باید به صورت گزینشی و انتخابی در این جریان ها حضور یابیم. کشور بحرین جمعیت کمی دارد و هم اکنون دو اپراتور تلفن همراه بازار مخابراتی آن را در دست گرفته اند و بر این اساس حضور ما در آن کشور فایده چندانی نخواهد داشت.»

کارشناسان و محققان بر این باورند که مجوز سومین اپراتور تلفن همراه ایران به مراتب برای اتصالات بهتر است زیرا کشور ایران جمعیت بیشتری نسبت به بحرین دارد. در حال حاضر حدود یک میلیون نفر در کشور بحرین زندگی می کنند و نرخ نفوذ تلفن همراه بین مردم آن توسط دو اپراتور حاضر 110 درصد اعلام شده است. «اندراوس صنوبر» یکی از محققان مرکز تحقیقاتی Arab Advisors Group در این باره توضیح داد: «نسل سوم خدمات تلفن همراه به مشترکان امکان برقراری تماس های تصویری، مشاهده برنامه های تلویزیونی(Mobile TV) و ارتباطات بهتر با کیفیت بالاتر را می دهد. تمامی این خدمات می توانند کیفیت و کمیت سرویس های اتصالات را افزایش داده و میزان درآمدهای آن را بیشتر کنند.» او اضافه کرد پیشنهاد 300 میلیون یورویی برای این مزایده رقم بسیار مناسبی بوده است. شرکت مخابراتی اتصالات هم اکنون در 17 بازار بین المللی حضور دارد. این کشورها در مجموع 6/1 میلیاردنفر جمعیت دارند و اتصالات به 74 میلیون نفر از آنها خدمات خود را ارائه می دهد. از این میان حدود 2/24 میلیون نفر، مشترک خدمات تلفن همراه اتصالات هستند. این اپراتور امیدوار است تا سال 2010 در فهرست 20 اپراتور برتر جهان قرار گیرد. سرمایه اتصالات در جولای سال 2008معادل 7/38 میلیارد دلار و درآمد خالص آن در سال مالی2008-2007 برابر 815/5 میلیون دلار اعلام شده است و هم اکنون خدمات خود را در اختیار ساکنان عربستان سعودی، تانزانیا، اندونزی و هند می گذارد.

مرکز تحقیقاتی ING Research نیز در این خصوص گفت باید توجه داشت شرکت اتصالات با پیشنهاد رقم یاد شده برای اخذ مجوز سومین اپراتور تلفن همراه ایران اعلام کرد نسبت به دیگر رقبای خود قصد سرمایه گذاری بیشتری را دراین زمینه دارد.

طبق آمارهای رسیده در حال حاضر اتصالات در فهرست 500 شرکت برتر جهان در رتبه 140 قرار دارد. این شرکت از لحاظ درآمد و میزان سرمایه گذاری میان شرکت های خاورمیانه ای رتبه ششم را به خود اختصاص داده است و مهم ترین شرکت تجاری غیرنفتی امارات محسوب می شود. اتصالات از جمله اولین اپراتورهای جهان و اولین اپراتور در خاورمیانه بود که از دسامبر سال 2003 ارائه خدمات نسل سوم تلفن همراه را آغاز کرد. این شرکت در سال 2005 شبکه خود را به HSPA یا شبکه نسل 5/3 تلفن همراه ارتقا داد تا بتواند تبادل دیتا را با سرعت بالاتری امکان پذیر کند. اتصالات در زمینه های مختلفی مانند ارائه خدمات تلفن ثابت و همراه، اینترنت پرسرعت و “ فعال است. از جمله خدمات این شرکت می توان به سرویس های WAP، GPRS،3 G، MMS، Push To Talk و سرویس های ویژه برای کاربران گوشی های BlackBerry اشاره کرد. هم اکنون ضریب نفوذ اتصالات در امارات از مرز 140 درصد گذشته است. از جمله خدماتی که شرکت مخابراتی اتصالات هم اکنون ارائه می دهد، شامل موارد زیر می شود:
:Push-to-Talk با استفاده از این سرویس می توان گوشی را به دستگاه تاکی - واکی تبدیل کرد و به راحتی در آن واحد با یک یا چند نفر مکالمه انجام داد. در امارات هزینه استفاده از این سرویس به ازای مکالمه با چند نفر معادل 30/0 درهم و به ازای مکالمه با یک نفر معادل 15/0 درهم در دقیقه است.

پیام گیر صوتی: در صورتی که کاربر در دسترس نبوده یا قادر به پاسخگویی نباشد، پیام های تماس گیرندگان در صندوق پستی صوتی وی ضبط می شوند. این سرویس در دو نوع ارائه می شود. نوع اول امکان ضبط 15پیام یک دقیقه ای برای سه روز و نوع دوم امکان ضبط 30 پیام 90 دقیقه ای به مدت 14 روز را فراهم می آورد. هزینه هر دو نوع این سرویس بسته به زمان دریافت پیام از 09/0 تا 30/0 درهم در دقیقه متغیر است.
ای میل همراه: سرویسی برای دسترسی به پیام های پست الکترونیک AOL، Gmail و “ روی گوشی بدون محدودیت به ازای پرداخت 45 درهم در ماه است.

سرویس های مکانی: خدماتی برای پی بردن به محل جغرافیایی حضور کاربر و سرویس ها و خدمات مختلف در دسترس در آن منطقه خاص. هزینه استفاده از این سرویس بسته به خدمات ارائه شده از18/0 تا 80/0 درهم به ازای هر سرویس در نوسان است.
تماس ویدئویی: هزینه این نوع تماس ها در داخل امارات 60/0درهم در دقیقه است. : MMS هزینه این سرویس به ازای هر50 کیلوبایت در داخل امارات 45/0 درهم و برای مشترکان بین المللی 80/1 درهم است. هر MMS را می توان با پرداخت 45/0 درهم به ازای هر 50 کیلوبایت برای آدرس های ای میل ارسال کرد.
اینترنت پرسرعت همراه : با استفاده از این سرویس سرعت بارگذاری دیتا روی گوشی به حداکثر 2/7 مگابیت در ثانیه و سرعت آپلود حداکثر به 9/1 مگابیت در ثانیه می رسد. هزینه این خدمات یک فلس به ازای هر کیلوبایت است.

تلویزیون همراه: مشترکان سرویس های نسل سوم اتصالات با پرداخت 39 درهم در ماه می توانند بدون محدودیت از طریق گوشی خود به برنامه های چند شبکه تلویزیونی محلی و بین المللی دسترسی داشته باشند.

:MobileCam با استفاده از این سرویس مشترکان می توانند یک دوربین دیجیتال بی سیم را در یک مکان خاص قرار دهند و از طریق تلفن همراه خود تصاویر آن را از هر نقطه ای مشاهده کنند. این دوربین می تواند تا 18 ساعت تصویر را به حافظه اش بسپارد و کاربر می تواند از طریق گوشی خود از راه دور روی تصاویر زوم کرده و حتی دوربین را به سمت بالا و پایین یا چپ و راست حرکت دهد. این سرویس در داخل امارات و در 30 کشور دیگر جهان در دسترس است.

Masоud
01-02-2009, 18:24
کاشکی اینارو خدماتشونو اونطور که گفته بودن محدود نکن تا ما هم استفاده ببریم.