PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : هکر استرالیایی پای میز محاکمه



franch
27-01-2009, 15:41
يک تبهکار استراليايي به نام Anthony McIntosh اقرار کرده است که پس از نفوذ به رايانه‌هاي ايالت نورثرن تريتوري (Northern Territory) در استراليا و حذف رکوردهاي هزاران کارمند دولت، يک ميليون دلار استراليا خسارت برجاي گذاشته است.

به گزارش The Register اين هکر که يک مهندس رايانه 28 ساله است، متهم شده که روز دوشنبه در شهر داروين (مرکز Northern Territory) 12 رايانه را هک کرده است. وي با استفاده از لپ‌تاپي که در منزل خود داشته، اين عمليات را انجام داده است.

McIntosh يک ماه پيش به رايانه‌هاي مراکزي همچون وزارت بهداشت، بيمارستان سلطنتي داروين، زندان Berrimah، دادگاه عالي و مجلس نمايندگان استراليا رخنه کرد و پس از حذف اطلاعات 10475 نفر از کارمندان دولت، اين شبکه‌ها را از کار انداخت.

McIntosh اکنون بازداشت و در حال محاکمه است. وکلاي اين خلافکار اينترنتي با استناد به اينکه او مشکل مغزي داشته است، از دادگاه تقاضا کرده اند که وي پيش از صدور حکم، مورد ارزيابي روانشناختي قرار گيرد.

به گزارش ABC بررسي اين پرونده به زمان ديگري موکول شده است.

يادآور مي‌شود نورثرن تريتوري يکي از سزرمين‌هاي اصلي استراليا در شمال اين کشور است و تنها سرزميني در استراليا است که به عنوان ايالت شناخته نشده و حقوق يک ايالت کامل را ندارد. مرکز اين قلمرو شهر داروين است. سرزمين شمالي از شرق به کوئينزلند، از غرب به استرالياي غربي و از جنوب به استرالياي جنوبي محدود مي‌شود.

franch
27-01-2009, 15:42
اين سايت که در زمينه تبليغ مشاغل خدمات شهري فعاليت مي‌کرد، اکنون هک شده است و اطلاعات کاربران آن، توسط مشاغل غيرواقعي که اسپمرها معرفي کرده‌اند، به يغما رفته است.

به گزارش theinquirer.net هر کدام از اين شغل‌هاي قلابي، به گونه‌اي تبليغ و ارائه شده است که از يکسو داده‌هاي شخصي کارجويان را مي‌دزدد و از سوي ديگر ويروس منتشر مي‌سازد.

وزارت بازرگاني استراليا اعلام کرده است که سايت به منظور سرويس و نگهداري، غيرفعال شده است ولي اين وزارتخانه به نحوه وقوع اين بزهکاري اينترنتي يا زمان احتمالي از سرگيري فعاليت سايت اشاره‌اي نکرده است.

mohsen_sir
27-01-2009, 15:45
خيلي جالب بودش