ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : مدير كل رايانه مخابرات استان تهران خبر داد: فروش اينترنتي فيش تلفن ثابت در دهه فجر راه‌اندازي پيامك تلفن ثابت تا شش ماه آينده



franch
25-01-2009, 13:56
مدير كل رايانه شركت مخابرات استان تهران از فروش فيش تلفن ثابت به صورت اينترنتي در ايام دهه فجر و افزايش سرويس‌هاي اينترنتي اين شرکت به 12 سرويس خبر داد.
بهروز مشفقي در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: 11 سرويس شرکت مخابرات استان تهران از جمله در خواست قطع تلفن، وصل تلفن، دايري سرويس ويژه، قطع سرويس ويژه، تعويض شماره، کشف مزاحم، بررسي امکانات تغيير مکان، باز کردن صفر دوم، بستن صفر دوم، اعلام تلفن مشترك به 118، عدم اعلام تلفن مشتركان به 118 به صورت اينترنتي قابل انجام است.
مشفقي با بيان اين كه مالکان تلفن امکان بهره‌برداري از 11 سرويس را دارند، افزود: مستاجران امکان استفاده از پنج سرويس از 11 سرويس نام برده را دارند.

وي ادامه داد: شهروندان تهراني مي‌توانند پس از تکميل فرم ثبت‌نام استفاده از خدمات الکترونيکي، جهت احراز هويت به يکي از مراکز مخابراتي تهران مراجعه و 11 سرويس خدماتي تلفن ثابت را از طريق اينترنت درخواست كنند.
مدير كل رايانه شركت مخابرات استان تهران تصريح کرد: مشترکان با گرفتن يک شناسه کاربري و رمز عبور از سيستم خدمات الکترونيکي، مي‌توانند براي تمامي تلفن‌هايي که در تهران مالک و يا استفاده کننده آن هستند، از خدمات الکترونيکي استفاده کنند.

وي همچنين با يادآوري اين كه هنوز در كشور ما امضاي ديجيتالي رسميت ندارد و قانون روي آن صحه نگذاشته است، اظهار كرد: مشترکان مي‌توانند جهت احراز هويت به نزديکترين مرکز مخابراتي محل سکونت و يا کار خود بدون اينكه شماره تلفن خود را از آن مربوط مرکز گرفته باشند مراجعه كنند و پس از يک بار احراز هويت 11 خدمت مخابراتي را بدون درخواست حضوري دريافت کنند.
وي تاكيد كرد: برقراري ارتباط مردم با كارمندان از طريق الكترونيكي در سلامت سازي محيط كار و رضايت مشتري موثر است. سايت اريه دهنده اين خدمات از انسان مستقل بوده و به طور كامل توسط نرم‌افزار خدمات‌رساني مي‌كند.
او در ادامه با بيان اين كه استفاده از خدمات اينترنتي در كشور با رشد كندي پيش مي‌رود، دلايل اين مساله را پايين بودن ضريب نفوذ اينترنت و تمايل مردم به استفاده از عادات و رويه‌هاي سنتي برشمرد و تصريح كرد: اين مشكلات با استفاده كامل از تمامي ظرفيت‌هاي زيرساختي ايجاد شده قابل حل شدن است.
وي افزود: با توجه به بالا بودن ضريب نفوذ تلفن ثابت ميزان بهره‌مندي از سرويس 1818 و دريافت خدمات غيرحضوري كه از طريق اين سرويس ارائه مي‌شود، بيش از چهار ميليون و 200 هزار تماس در هر سيكل 60 روزه است. اين آمار نشان دهنده تمايل مشتركان در خدمات‌گيري به صورت صوتي است اما بايد به فكر راه‌هاي ديگري براي برقراري ارتباط براي مردم باشيم.
مشفقي ادامه داد: حداكثر تا شش ماه آينده پيامك از طريق تلفن ثابت راه‌اندازي خواهد شد كه اين برقراري ارتباط مي‌تواند ديتاي مورد نياز مشتركان را منتقل كند. با هماهنگي انجام شده با كارخانجات مخابراتي داخل، تلفن مجهز به سيستم ارسال پيامك را توليد كنند تا از نظر ترمينال‌هاي مورد نياز نيز با كمبود مواجه نباشيم.